بهترین روتین مراقبت از پوست چرب و مختلط چیست؟

 یک روتین عالی مراقبت از پوست، برای پوست چرب چیست؟ چگونه از پوست‌های مختلط مراقبت می‌کنید؟ عوامل متعددی می‌تواند به بهبود ظاهر و احساس شادابی پوست شما کمک کند. اما تأثیرات خارجی مانند آب و هوای نامناسب، آلودگی محیط و قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز می‌تواند بر ظاهر پوست شما تأثیر بگذارد. در واقع به کارهایی که به طور مرتب و پیوسته برای محافظت از پوست در مقابل این آلودگی‌ها به وسیله محصولات تخصصی پوست انجام می‌گیرد، روتین مراقبت از پوست می‌گویند.

در این مقاله قصد داریم روتین مناسب پوست‌های چرب و مختلط را بررسی کنیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد، تا انتهای متن همراه ما باشید.

بهترین روتین مراقبت از پوست مختلط چیست؟

تعیین روتین مناسب برای پوست مختلط، می‌تواند چالش برانگیز باشد، ولی غیرممکن نیست، به این نکته توجه داشته باشید روتین پوستی که برای پوست مختلط لازم است باید بتواند تعادل لازم را در ناحیه خشک و چرب صورت برقرار کند. در ادامه مراحل روتین مراقبت از پوست مختلط را بررسی می‌کنیم.

روتین مراقبت از پوست چرب و مختلط

۱- تمیز کردن صورت با پاک‌کننده و ژل شستشو

اگر پوست مختلط دارید، بهتر است به سراغ پاک‌کننده‌ای بروید که آلودگی و چربی اضافی روی پوست را بدون از دست دادن رطوبت پوست از بین ببرد. به همین دلیل ابتدا صورتتان را با میسلارواتر بامبو دیپ سنس، به صورت کامل از هر نوع آرایش تمیز کنید. سپس از ژل شستشوی دیپ سنس، که حاوی روغن آملا و هیالورونیک اسید است، استفاده کنید. این شوینده صورت با عصاره میوه‌های استوایی و دانه کتان فرموله شده است تا پوست را عمیقاً تمیز کند. می‌توانید شب و روز از آن برای شستشوی ناخالصی‌ها استفاده کنید.

۲- پوست را با یک تونر مرطوب‌کننده ملایم تقویت کنید.

اگر پوست مختلط دارید، از یک تونر ملایم و آبرسان دیپ سنس استفاده کنید، این محصول می‌تواند چربی ناحیه T را کنترل کرده و از آسیب دیدن خشکی گونه‌ها جلوگیری کند. تونر به طراوت پوست، حذف مواد آرایشی و آلودگی باقی مانده روی صورت و تنظیم pH پوست کمک می‌کند. تونر‌های حاوی سالیسیلیک اسید، برای پوست‌های مستعد آکنه مؤثر است.

3- تغذیه پوست با یک روغن سبک

یکی دیگر از راه‌های حفظ سلامت و تغذیه پوست، استفاده از آنتی اکسیدان‌ها در برنامه‌های روزمره است. اگر پوست مختلط دارید، این کار را با روغن احیا‌کننده، انجام دهید. فرمول غنی از آنتی اکسیدان همچنین به محافظت از پوست شما در برابر اثرات مخرب عوامل استرس زای محیطی کمک می‌کند.

پاکسازی پوست چرب

4- ناحیه ظریف دور چشم را فراموش نکنید.

پوست اطراف چشم، نازک‌تر و ظریف‌تر است و زودتر علائم پیری زودرس مانند چین و چروک را نشان می‌دهد. به این ترتیب، استفاده از محصولاتی که به طور خاص برای این ناحیه فرموله شده‌اند، ضروری است. برای این بخش صورت از یک روتین مراقبت از پوست، حاوی کرم دور چشم مناسب نیاز خود استفاده کنید.

5- پوست را با یک مرطوب‌کننده سبک آبرسانی کنید.

مرطوب کردن پوست مختلط می‌تواند چالش برانگیز باشد، زیرا شما به فرمولی غنی برای تسکین خشکی نیاز دارید، اما باید به اندازه‌ای کافی برای مناطق چرب، سبک باشد. برای این نوع پوست باید از محصولات مراقبت از پوست سبک و فاقد چربی برای رطوبت‌رسانی استفاده کنید.

روتین مراقبت از پوست برای پوست‌های چرب چگونه است؟

اگر بعد از پاکسازی، پوست شما صاف به نظر می‌رسد، یا در نور آفتاب ناحیه T صورت بیش از حد می‌درخشد، به احتمال زیاد پوست چرب دارید. در این نوع پوست، افزایش سبوم، منجر به بزرگ شدن منافذ و جوش‌های سرسیاه می‌شود. از طرفی، پوست چرب اغلب درخشش طبیعی دارد. مراقبت از این نوع پوست کمی دشوار است، زیرا استفاده از محصولات ناسازگار ممکن است، جوش ایجاد کند. در ادامه مراحل روتین محافظت پوست چرب را بررسی می‌کنیم.

۱- استفاده از پاک‌کننده روزانه منافذ عمیق

تمام پوست‌ها تا حدی سبوم تولید می‌کنند. کسانی که پوست چرب دارند، مقدار زیادی از این ماده مرطوب‌کننده طبیعی را دارند که منجر به ظاهری براق یا چرب می‌شود. پاکسازی با میسلارواتر پوست چرب به حذف این روغن اضافی، همراه با آلودگی و آلاینده‌هایی که در طول روز انباشته می‌شوند، کمک می‌کند. به شما پیشنهاد می‌کنیم از میسلارواتر بامبو دیپ سنس به منظور تنظیم چربی پوست و عدم ایجاد حس خشکی استفاده کنید. سپس با ژل شستشوی پوست چرب، یعنی ژل شستشوی صورت درخت چای و بامبو دیپ‌سنس صورت خود را با بشویید.

۲- تونر برای تصفیه کردن منافذ

پس از پاکسازی، به سراغ یک تونر بروید تا هرگونه کثیفی یا آلودگی باقیمانده را از سطح پوست پاک کند. تونر‌های مخصوص پوست چرب، پوست را متعادل و تمیز می‌کند.

روتین پوست چرب

3- ناحیه اطراف چشم خود را تقویت کنید.

در حالی که دور چشم، کمتر از ناحیه T چرب یا براق است، این بدان معنا نیست که نیازی به مراقبت از آن ندارید. با استفاده از کرم دور چشم، ظاهر سیاهی، پف‌کردگی و چین و چروک آن را کاهش دهید.

4- رطوبت‌رسانی به پوست

اگر پوست چرب دارید، دوری از مرطوب‌کننده وسوسه‌انگیز است. اما باید بدانید که پوست دهیدراته (یعنی پوستی که آب ندارد) می‌تواند برای جبران کمبود رطوبت طبیعی، بیش از حد چربی تولید کند. انتخاب محصولی که منافذ پوست را مسدود نکند یا باعث ایجاد جوش نشود، بسیار مهم است.

5- محافظت با ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب، برای مراقبت از پوست مهم است. اگر پوست چرب دارید، از محصولی که ظاهری چرب به پوست شما نمی‌دهد یا منجر به جوش نمی‌شود، استفاده کنید. محصولی که بافت سبکی داشته و حاوی ویتامین E باشد و به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد و محافظت از پوست شما در برابر اثرات مخرب اشعه خورشید کمک کند.

6- استفاده از ماسک پاک‌کننده منافذ عمیق

همیشه یک ماسک صورت جذب‌کننده را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید. این محصول کثیفی، آلودگی و سایر ناخالصی‌ها را از داخل منافذ بیرون می‌کشد تا پوست شما را به طور کامل پاکسازی و سم زدایی کند.

کلام آخر

حفظ ظاهر و احساس سلامت پوست، نیاز به یک برنامه روزانه مراقبت از پوست دارد. با استفاده از پاک‌کننده‌ها، کرم‌ها، سرم‌ها و مرطوب‌کننده‌ها به از بین بردن آلودگی و درخشندگی پوست کمک کنید. روتین مراقبت پوستی، فقط برای افرادی که مشکلات پوستی دارند، نیست؛ بلکه افراد با پوست سالم نیز باید این موارد را انجام دهند تا صورتی شاداب و زیبا داشته باشند.

شرکت لابراتوار دکتر اخوی با بیش از سه دهه سابقه درخشان، در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، فعالیت می‌کند. محصولات سی‌گل (SEAGULL)، پرایم (PRIME)، فریس (FRICE)، فارمد (PHARMED)، دیپ سنس (Deep Sense) و بیبی‌فرست (Baby First) از تولیدات این شرکت  است.

شرکت لابراتوار دکتر اخوی، با تکیه بر دانش و سال‌ها تجریه طیف وسیعی از محصولات مراقبت از پوست و مو را با نام تجاری دیپ سنس (Deep Sense) طراحی و فرموله نمود. در ترکیبات این برند عصاره گیاهان طبیعی با رایحه‌های منحصر به فرد و به یادماندنی تلفیق شده تا مصرف‌کننده حس عمیقی از طبیعت را هنگام مصرف تجربه نماید. برند دیپ سنس مراقبت اولیه‌ای که هر فرد برای پوست و موی خود نیاز دارد را با ظاهری زیبا، جذاب و دوست داشتنی همراه کرده تا بتواند رضایت خاطر مصرف‌کنندگان را کسب نماید. ژل‌های شستشوی صورت تروپیکال، گلاب و درخت چای و بامبو از این گروه محصولات هستند. ‌امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت برده و اطلاعات خوبی در مورد انتخاب روتین محافظت از پوست کسب کرده باشید.

مطالب مشابه را ببینید!

کامل‌ترین بررسی برند سیکو + معرفی کالکشن چند کالکشن محبوب کاپ قاعدگی چیست ؟ ۹ علائم سکته قلبی قبل از وقوع که باید جدی بگیرید! 19 تا از بهترین دبیران فیزیک کنکور بهترین دبیران ریاضی کنکور بهترین دبیران شیمی کنکور مراحل راه اندازی قالیشویی هتل‌های قیمت مناسب پاریس بررسی کشورهای آمریکا و انگلستان از نظر هزینه تحصیل با موسسه اصطهباناتی هنوز پول ارسال میدی؟ بهترین کد تخفیف دیجی کالا برای ارسال رایگان