از فروردین برای کنکور شروع کنید و رتبه برتر قبول شوید!

شروع از فروردین برای کنکور تجربی

درست است که به دلیل وجود تعداد بسیار زیاد داوطلبان، قبولی در کنکور و رتبه برتر شدن دشوار است اما غیرممکن نیست؛ مهم نیست از تابستان شروع کنید یا از فروردین؛ اگر به دانش و توانایی‌های خود ایمان دارید و می دانید چگونه باید زمان و انرژی خود را به درستی مدیریت کنید، می توانید به راحتی در کنکور رتبه دلخواه خود را کسب کنید.
برخلاف باور بسیاری از کنکوری‌ها، شروع از فروردین دیر نیست؛ چرا که با یک برنامه ریزی درست و اصولی می توانید رتبه برتر شوید؛ اگر شما از داوطلبان کنکور 1402 هستید و تاکنون به صورت جدی برای کنکور مطالعه نداشتید و امید خود را از دست داده اید، این مقاله برای شما است؛ با ما همراه باشید.

برای شرکت در طرح رایگان مشاوره تحصیلی انلاین الف مشاور کلیک کنید.

زاویه دید خود را تغییر دهید!

از امروز تا کنکور، تقریبا 4 ماه فرصت برای مطالعه دارید، این به شما بستگی دارد که چه تصمیمی بگیرید، آیا تسلیم افکار ناامید کننده خود می شوید و با آغوش باز شکست را می پذیرید یا از آخرین فرصت خود به نحو احسن استفاده میکنید؟

شروع از فروردین برای کنکور

مهندس لقمانی در یکی از برنامه‌های رادیویی یک مثال بسیار زیبایی را برای داوطلبان کنکور زدند که در ادامه آن را برای شما شرح می دهیم:

” کلانتر به رفیق خود گفت چه خبر؟

رفیق کلانتر که یک اسلحه در دست داشت، گفت: یک خبر خوب، یک خبر بد.

خبر بد این است که فقط یک گلوله در خشاب باقی مانده است و خبر خوب این است که هنوز یک گلوله در خشاب باقی مانده است.”

گاهی اوقات نوع نگرش و زاویه دید ما نسبت به مسائل می تواند به ما کمک کند؛ بنابراین به جای اینکه دائما به روز شمار خود نگاه کنید و به خود بگویید خبر بد این است که فقط 4 ماه تا آزمون کنکور باقی مانده است، می توانید به خود بگویید خبر خوب این است که هنوز 4 ماه تا کنکور وقت دارم تا بیشتر و بهتر از قبل به مطالعه بپردازم از سمت دیگر با کمک مشاوره انتخاب رشته آنلاین می توانم بهترین دانشگاه قبول شوم.

برای شنیدن صحبت‌های کامل جناب مهندس لقمانی و جناب وحید مهدی زاده مدیران دپارتمان آموزشی الف مشاور در رادیو ملی، می توانید فیلم زیر را مشاهده کنید و برای دریافت مشاوره تحصیلی آنلاین از الف مشاور می توانید به آدرس alefmoshaver.com مراجعه کنید.

برنامه ریزی خود را تغییر دهید

از آنجایی که شما قصد دارید از فروردین مطالعه خود را برای کنکور آغاز کنید، نیاز است تغییراتی را در برنامه ریزی خود اعمال کنید؛ توجه داشته باشید، در صورتی که برنامه ریزی شما به درستی انجام شود و نسبت به آن به مدت 4 ماه پایبند باشید، قبولی پزشکی برای شما امکان پذیر خواهد بود.

در ادامه مواردی را که باید در برنامه ریزی خود به آنها توجه داشته باشید را برای شما شرح می دهیم:

ساعت مطالعاتی خود را بیشتر کنید

معمولا مشاوران موسسه مشاور کنکور الف مشاور به دانش آموزان توصیه میکنند زمان زیادی را صرف مطالعه نکنند، زیرا باعث ایجاد خستگی و عدم تمرکز می شود؛ اما دانش آموزانی که قصد دارند از فروردین شروع کنند، به دلیل اینکه زمان آنها فقط برای مطالعه کافی است، باید از خواب و تفریحات خود بکاهند و به ساعت مطالعه خود بیفزایند، در این صورت میتوانند به میزان قابل توجهی منابع خود را مطالعه کنند و بر تست‌های هر یک از مباحث مسلط شوند.

چطور از فروردین شروع کنیم و رتبه برتر شویم؟

بودجه بندی کنکور را بشناسید

بهتر است بدانید، فروردین ماه آزمون و خطا نیست و مطالعه تمامی فصول منابع غیر ممکن است و قطعا زمان کم می آورید؛ برخی از فصل‌های هر یک از منابع دارای اهمیت کمتری هستند و خیلی از سال‌ها در کنکور از آن قسمت‌ها سوالی طرح نشده است؛ بنابراین بهتر است بودجه بندی کنکور را به خوبی بشناسید و با ضریب دروس مختلف در کنکور آشنا شوید و تنها به سراغ آن فصل‌هایی از کتاب بروید که برای طراحان سوال مهمتر است و سوالات بیشتری طرح می شود.

تست کنکورهای تجربی سال‌های پیش را کار کنید

یک تفکر غلطی که برخی از داوطلبان کنکور درباره تست زنی دارند، این است که تست‌های کنکورهای آزمایشی برخی از موسسات را مهم تر از تست‌های کنکور سالهای پیش می دانند، همچنین برخی از مشاوران نابلد کنکور زمانی که متوجه میشوند دانش آموز قصد دارد از فروردین به مطالعه بپردازد، به او توصیه میکنند با تست زدن خداحافظی کند و فقط بر روی مطالب کتاب‌ها مسلط شوند.

بهتر است بدانید، شما اگر بر فنون تست زنی مسلط نشوید، نمی توانید به سوالات کنکور در زمان مشخص شده پاسخ دهید و به عبارت دیگر وقت شما به اتمام می رسد، بنابراین به هیچ عنوان تست زنی را کنار نگذارید، علاوه بر این تست‌ها به شما کمک می کنند تا بتوانید نقاط قوت و ضعف خود را در هر یک از مباحث شناسایی کنید و بر روی نقاط ضعف خود بیشتر کار کنید.

از آنجایی که وقت محدود است، بهتر است ابتدا تست‌های کنکور سال‌های پیش را کار کنید، در صورتی که زمان داشتید به سراغ تست‌های آزمایشی بروید، زیرا تست‌های آزمایشی به اندازه سوالات کنکور استاندارد نیستند؛ برخی از آنها بسیار دشوار اند و برخی از آنها بسیار آسان؛ بنابراین خوب است که سوالات کنکور را در اولویت خود قرار دهید.

با مطالب دشوار خداحافظی کنید

بهتر است بدانید معمولا طراحان سوال 1 یا 2 سوال از مباحث دشوار و سخت برای کنکور طرح می کنند، بنابراین اگر شما از آن دسته افرادی هستید که رویای قبولی پزشکی در سر دارید و قصد دارید از فروردین مطالعه خود را آغاز کنید، به دلیل زمان محدودی که دارید بهتر است از مطالعه مباحث دشوار صرف نظر کنید و به سراغ مباحثی بروید که یادگیری آنها برای شما راحت تر است و سریع تر می توانید بر آنها مسلط شوید.

مهمترین منابع کنکور را تهیه کنید و فقط بر روی آنها تمرکز کنید

معمولا زمانی که دانش آموزان از تابستان قصد دارند برای کنکور مطالعه کنند، به دلیل زمان زیادی که دارند، به آنها پیشنهاد میکنیم چندین منابع مهم را مطالعه کنند، اما دانش آموزانی هدف آنها رتبه برتر شدن است و قصد دارند از فروردین شروع به مطالعه کنند، بهتر است برای هر یک از دروس خود تنها یکی از کتابهایی که فقط نکات مهم آن درس را جمع آوری کرده است را خریداری و مطالعه کنند، مسلط شدن بر روی یکی از آن منابع بهتر از این است که کتاب‌های زیادی را مطالعه کنید اما کیفیت مطالعه شما پایین باشد.


به طور کلی بگذارید خیال شما را راحت کنیم، رتبه برتر شدن یا  قبولی پزشکی کنکور آسان است، مهم نیست از چه زمانی شروع به مطالعه کنید، مهم این است که بتوانید برنامه ریزی درستی داشته باشید و طبق آن پیش بروید. زمانی که یک شناگر ماهر و یک شخصی که شنا بلد نیست همزمان باهم در استخر شیرجه می زنند، آن کسی که شنا بلد نیست و حتی بیشتر از شناگر ماهر دست و پا میزند، در آب غرق خواهد شد و شناگر ماهر با کمی حرکات اصولی و درست به سلامت از آب خارج خواهد شد؛ بنابراین اینکه چقدر برای رتبه برتر شدن تلاش کنید مهم نیست، اینکه چگونه تلاش کنید و در چه راهی قدم بردارید مهم است.


آکادمی مشاوره کنکور الف مشاور با دارا بودن سابقه درخشان در زمینه کنکور، می تواند شما را به خوبی در این زمینه یاری کند، برای دریافت مشاوره تحصیلی رایگان به سایت الف مشاور مراجعه کنید.

در این مقاله برای شما توضیح دادیم که چگونه می توانید از فروردین برای کنکور شروع کنید و رتبه برتر شوید؛ از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مشابه را ببینید!

برای خرید بیمه خودرو کدام بدهی‌ها باید تسویه شوند؟ کامل‌ترین بررسی برند سیکو + معرفی کالکشن چند کالکشن محبوب کاپ قاعدگی چیست ؟ ۹ علائم سکته قلبی قبل از وقوع که باید جدی بگیرید! 19 تا از بهترین دبیران فیزیک کنکور بهترین دبیران ریاضی کنکور بهترین دبیران شیمی کنکور مراحل راه اندازی قالیشویی هتل‌های قیمت مناسب پاریس بررسی کشورهای آمریکا و انگلستان از نظر هزینه تحصیل با موسسه اصطهباناتی