راهنمای سفر به شهر مشهد و آشنایی با زیر و بم این شهر

مشهد یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری مذهبی برای دوستداران و ارادتمندان اهل بیت و خاندان عترت است. سالانه افراد مختلفی از شهرها و کشورهای دیگر با تور مشهد برای زیارت مضجع شریف امام رضا (ع) به این شهر سفر می‌کنند. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب یک راهنمای جامع سفر به مشهد را در اختیار شما قرار دهیم.

آشنایی با آب و هوای مشهد

مشهد در مرز خراسان شمالی و جنوبی قرار دارد، به همین دلیل بخشی از آن آب و هوای سرد و خشک و بخشی دیگر آب و هوای مرطوب و سرد دارد. با اینکه آب و هوای مشهد متغیر است اما به طور کلی آب و هوای معتدل اما رو به خشکی و سردی دارد.

راهنمای سفر به شهر مشهد و آشنایی با زیر و بم این شهر

به همین دلیل بهترین زمان برای سفر و انتخاب تور مشهد در فصل بهار است. پاییز و زمستان هوا در مشهد سرد و خشک است و برای کسانی که طاقت سرما ندارند، مناسب نیست. اما درصورتی‌که می‌خواهید از تور ارزان مشهد از تبریز استفاده کنید، در فصل‌های سرد سال قیمت‌ها پایین است.

آشنایی با وضعیت حمل و نقل عمومی در مشهد

کسانی که در سفر به مشهد نمی‌خواهند از خودروی شخصی استفاده کنند و تمایل دارند اطلاعاتی در مورد حمل و نقل عمومی در این شهر داشته باشند، بهتر است بدانند سرعت و کیفیت حمل و نقل عمومی در مشهد بالاست.

در مشهد می‌توان از تاکسی، اتوبوس و مترو در مسیرهای مختلف استفاده کرد. قیمت تردد با وسایل حمل و نقل عمومی هم بالا نیست. همچنین در تمام ساعات شبانه روز می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید و در هر مسیری که می‌خواهید تردد کنید.

استفاده از مترو و اتوبوس در شهر مشهد به خصوص در روزهای شلوغ یا ایام نوروز که بار ترافیکی در خیابان‌های مختلف بالاست و مسیرهای منتهی به حرم مشمول طرح ترافیک قرار می‌گیرد، بسیار کار هوشمندانه‌ای است.

مسیرهای تردد در شهر مشهد به مقصد حرم مطهر یا مراکز خرید و گردشگری مشهد قیمت‌های متفاوتی دارند. پس اگر قصد استفاده از تاکسی دارید، بهتر است قبل از شروع مسیر با راننده در مورد قیمت توافق کنید.

آژانس مسافربری همسفرها در زمینه‌ی اجرای تور مشهد توانسته رضایت مسافران را جلب کند. شما هم اگر قصد سفر به مشهد را دارید، می‌توانید تمام کارهای رزور بلیط و هتل را به کارشناسان آژانس مسافربری همسفرها بسپارید، تا سفر خوش و خاطره‌انگیزی داشته باشید

آشنایی با مسیرهای تور مشهد

یک بخش مهم سفر و هزینه‌ی تور مشهد به مسیر سفر بستگی دارد. با توجه به اینکه تعداد مسافران و متقاضیان تور مشهد زیاد است، تمهیدات مختلفی برای جابه‌جایی مسافران به مشهد از مسیرهای هوایی و زمینی به مشهد در نظر گرفته شده است. انواع راه‌های سفر از تهران به مشهد به شرح زیر است.

سفر هوایی به مشهد

سفرهای هوایی این مزیت را دارند که مسافران را با سرعت قابل قبول و راحتی به مقصد می‌رساند. مسیر تهران به مشهد از فرودگاه بین المللی مهرآباد تا فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد طی مدت زمان یک ساعت و بیست و پنج دقیقه طی می‌شود.

همچنین در تمام روزهای هفته و در ساعات مختلف روز پروازهای متعددی به مقصد مشهد وجود دارد. با وجود مزایایی که سفر هوایی به مشهد دارد، قیمت بالای آن نسبت به مسیرهای دیگر را هم باید در نظر داشته باشید. پس اگر می‌خواهید تور مشهد ارزان انتخاب کنید، سفر هوایی برای شما مناسب نیست یا اینکه باید از پروازهای لحظه‌ی آخر استفاده کنید.

سفر زمینی به مشهد

تور مشهد به صورت زمینی هم برگذار می‌شود. مسیر تهران تا مشهد به صورت زمینی 900 کیلومتر است. اما این مسیر با حمل و نقل ریلی و اوتوبوسرانی در زمان‌های مختلفی طی می‌شود. اگر می‌خواهید مدت کوتاهی در سفر باشد می‌توانید از قطارهای سریع السیر استفاده کنید. همچنین قطارهای مختلف امکانات و خدمات رفاهی متفاوتی دارند، به همین دلیل بازه‌های قیمتی آن‌ها با هم تفاوت دارد.

راهنمای سفر به شهر مشهد و آشنایی با زیر و بم این شهر

اما کسانی که می‌خواهد تور مشهد با قیمت پایین را انتخاب کنند و هزینه‌ی زیادی بابت رفت و آمد نپردازند، می‌توانند سفر از تهران به مشهد را با اتوبوس انجام دهند. شهر مشهد سه پایانه‌ی اتوبوسرانی دارد. خوشبختانه تعداد شرکت‌های مسافربری اتوبوسرانی که اتوبوس‌هایی به مقصد مشهد دارند هم زیاد است و در تمام روزهای هفته سفرهای این مسیر برقرار است.

تور مشهد از تهران با قیمت‌های متنوع در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. تفاوت قیمت‌ها به امکانات سفر نظیر وسیله‌ی سفر، هتل محل اقامت، برنامه‌های گردشگری در مشهد بستگی دارد. بنابراین افراد مختلف می‌توانند متناسب با بودجه‌ای که در اختیار دارند، یکی از انواع تورها را انتخاب کنند.

آشنایی با مکان‌های گردشگری در مشهد

سرآمد مکان‌های گردشگری در مشهد که بیشترین تعداد بازدید را دارد، حرم مطهر رضوی است. زیارت این مکان مقدس مهم‌ترین عمل جذب گردشگر به شهر مشهد و برگذاری تور مشهد است.

اما آرامگاه‌های خواجه اباصلت، خواجه ربیع و آرامگاه شاعر پرآوازه‌ی ایرانی هم در شهر مشهد قرار دارد که بهتر است بازدید از آن‌ها را هم در برنامه‌ی سفر خود بگنجانید.

شهر مشهد در منطقه‌ی کوهستانی و خوش و آب و هوایی واقع شده است. به همین دلیل در سفر به مشهد حتماً بازدید از مکان‌های گردشگری نظیر پارک کوهسنگی، شاندیز و طرقبه و باغ گیاهشناسی را قرار دهید و از طبیعت زیبا و آب و هوای دلپذیر این مناطق بهره‌مند شوید.

آشنایی با مراکز خرید مشهد

یکی از اطلاعاتی مهمی که با انتخاب تور مشهد به آن نیاز دارید این است که مراکز خرید مشهد را بشناسید و برای خرید سوغات به این مراکز مراجعه کنید. یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید مشهد، بازار رضا است که در آن انواع سوغاتی نظیر زرشک و زعفران و سنگ‌های قیمتی، هل و پولکی به فروش می‌رسد.

همچنین می‌توانید به مراکز خرید ویلاژ، مجتمع الماس شرق، زیست خاور هم سری بزنید. در صورتی‌هم که قصد خرید پوشاک با قیمت مناسب دارید، بهتر است از فروشگاه‌های میدان 17 شهریور دیدن کنید.

جمع بندی

بیشتر خانواده‌های ایرانی به قصد زیارت و سیاحت به شهر مشهد سفر می‌کنند و از مناطق مختلف آن بازدید می‌کنند. در این مطلب راهنمای جامعی در مورد مسیرهای تردد، زمان سفر، آب و هوا و مکان‌های گردشگری مشهد در اختیار شما قرار دادیم.

منبع: آژنس مسافرتی همسفرها

❌ سلب‌ مسئولیت: تیم روزانه در تهیه‌ مطلب بالا و محتوای تبلیغاتی آن، نقشی ندارد و مسئولیتی هم در قبال صحت آن ندارد.

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین کرم روشن‌ کننده صورت خارجی تولید کدام برند است؟ فرق مشاور و روانشناس ایده های خلاقانه برای دیزاین یک اتاق زیبا بهترین اساتید زیست کنکور ایران هر آنچه که درباره کامپوزیت نمی‌دانید با یه کیفِ دوشیِ اسپرت، استایلِ شیک خودت را کامل کن آیا بوتاکس مو راهکاری دائمی است و یا از بین می رود؟ کفش اورجینال نایک ، بهترین همراه ورزشکاران برای فضای سبز ویلا ، باغچه یا تراس خود دنبال مبلمان مناسب می گردید؟ راهنما جامع خرید تشک رویا