درآمد دستگاه استخراج بیت کوین چقدر است؟

بیت کوین، قدیمی­ترین ارز دیجیتال است و دیگر ارزهای دیجیتال به دنبال آن به وجود آمده­اند. شبکه بیت کوین از طریق حل معادلات پیچیده ریاضی، توسط پردازشگرانی که عضو این شبکه هستند، کار می‌کند. این پردازشگرها که به آن‌ها ماینر یا استخراج‌کننده می‌گویند، کامپیوترها یا دستگاه‌هایی هستند که با حل معادلات پیچیده، تولید بلوک کرده و آن را به زنجیره بلوکی یا بلاک چین اضافه می‌کنند. آن‌ها به ازای این کار، مقداری بیت کوین به‌عنوان پاداش دریافت کرده و از این طریق، کسب درآمد می‌کنند.

در سال‌های اخیر، استخراج بیت کوین از یک فعالیت جنبی و تفریحی به فعالیت اقتصادی اصلی بسیاری از افراد بدل شده است. این امر با توجه قیمت بالای بیت کوین، جذابیت بیشتری پیداکرده و درعین‌حال با رقابتی‌تر شدن بازار، نظارت بیشتر دولت‌ها و همچنین سازوکارهای درون‌شبکه‌ای بیت کوین، دشوارتر شده است. در این مقاله درآمد استخراج بیت کوین و عوامل مؤثر بر آن را مرور می‌کنیم. پیش از آن اما مروری کلی خواهیم داشت بر بیت کوین و فرآیند استخراج آن. درصورتی‌که قصد ورود به این عرصه را دارید، این مقاله جوانب مختلف آن را بر شما آشکار خواهد کرد.

درآمد دستگاه استخراج بیت کوین چقدر است؟

بیت کوین چیست؟

پیش از ورود به عرصه استخراج بیت کوین باید با خود این شبکه و توکن آن، آشنایی داشته باشیم. بیت کوین، اولین و ارزشمندترین ارز دیجیتال دنیاست که در زمان نوشته شدن این مقاله با قیمتی بیش از با ۳۶ هزار دلار، بیش از ۴۲ درصد از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است. در صفحه خرید و فروش بیت کوین تبدیل آمده است:

«بیت کوین که در سال ۲۰۰۸ توسط ساتوشی ناکاموتو اختراع­شده و آغازکننده‌ی دوره‌ی ارز‌های دیجیتال است، همیشه با رشد بازار ارز‌های دیجیتال در حال رشد بوده و نقش قلب تپنده‌ی این حوزه را داشته. این ارز از سال ۲۰۱۰ که قیمت آن تنها حدود ۰۹/۰ دلار بوده تا سقف آخر خود (تا زمستان ۱۴۰۰) که قیمت ۶۹۰۰۰ دلار را دید، حدود ۷۷۰۰٪ رشد داشته. با وجود رشد فزاینده این حوزه در سال‌های اخیر، دولت‌های مختلف، پیوسته در حال سفت و سخت‌تر کردن قوانین روی ارز‌های دیجیتال هستند ولی بااین‌حال متخصصان این حوزه از قیمت‌های ۱۰۰،۰۰۰ و ۱۵۰،۰۰۰ دلار در ماه‌های آتی صحبت می‌کنند».

استخراج بیت کوین

شبکه بیت کوین، به‌منظور رشد و بقا به بلوک‌هایی وابسته است که ماینرها آن‌ها را تولید می‌کنند. ماینر، پردازشگری است که توان محاسباتی خود را در اختیار شبکه قرار داده است. در گذشته که تولید بلوک به زمان و انرژی کمتری نیاز داشت، استخراج بیت کوین با استفاده از کامپیوترهای خانگی ممکن بود اما امروزه، این کار تنها با استفاده از دستگاه‌های خاصی به نام ایسیک (ASIC) امکان‌پذیر است. این دستگاه‌ها توان محاسباتی بسیار بالایی داشته و علاوه بر این، برق کمتری نیز مصرف می‌کنند.

درنهایت باید به این نکته نیز اشاره‌کنیم که امروزه به دلیل هجوم افراد به سمت استخراج بیت کوین، سختی این کار بیشتر شده است. به این معنی که نرخ تولید بلوک در شبکه، کاهش یافته و حل معادلات، دشوارتر شده است. به همین دلیل، استخراج به‌صورت انفرادی دیگر چندان توجیهی ندارد. در عوض، ماینرها در محل‌هایی مجازی به نام استخر ماینینگ به یکدیگر متصل­شده و با به اشتراک­گذاری توان محاسباتی خود، پاداش‌های به‌دست‌آمده را نیز بین خود تقسیم می­کنند.

علاوه بر استخراج، می‌توان بیت کوین را از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال نیز خریداری کرد. بهترین سایت خرید ارز دیجیتال سایتی است کاربران زیادی داشته و امنیت تراکنش‌ها و حساب‌های کاربران را تضمین کند.

دستگاه ماینینگ بیت کوین

عوامل مؤثر بر درآمد استخراج بیت کوین

به‌منظور محاسبه سود استخراج بیت کوین باید عوامل مؤثر بر هزینه‌ها و درآمد آن را شناسایی کرده و آن‌ها در محاسبات خود وارد کنیم. همان‌طور که گفتیم، اولین هزینه استخراج بیت کوین، مربوط به دستگاه ایسیک است. علاوه بر این، به تجهیزات دیگری مانند تجهیزات تأمین برق و خنک‌کننده‌های قوی نیز نیاز خواهید داشت. در ادامه، دیگر عوامل مؤثر بر هزینه و درآمد استخراج را بررسی می‌کنیم.

قدرت پردازش دستگاه

هر دستگاه ماینر، بسته به برند و ویژگی‌های سخت‌افزاری‌اش، توان محاسباتی مشخصی دارد که به آن هش­ریت (Hash Rate) یا نرخ هش گفته می‌شود. این عدد، درواقع، تعیین‌کننده تعداد محاسباتی است که دستگاه می‌تواند در هر ثانیه انجام دهد. دستگاه‌های جدیدتر، نرخ هش بالاتری نسبت به دستگاه‌های قدیمی‌تر دارند. به همین دلیل، هنگام خرید دستگاه باید حتما به‌روزترین آن‌ها را انتخاب کنید؛ در غیر این صورت از گردونه رقابت، عقب خواهید افتاد.

هزینه برق

ماینینگ، برق بسیار زیادی مصرف می‌کند. هزینه برق مصرفی ماینرهایی که از وزارت صمت دارای مجوز هستند معمولا با نرخ برق صادراتی که بالاترین نرخ مصرف برق است، محاسبه می‌شود. در هنگام خرید یک دستگاه ماینینگ باید مصرف برق آن را با دقت بررسی کرد. معمولا مصرف برق دستگاه‌ها با افزایش نرخ هش، افزایش می‌یابد.

قیمت بیت کوین

پیش از خرید دستگاه ماینینگ بیت کوین از وضعیت بازار بیت کوین، اطلاعاتی جمع‌آوری کنید. سعی کنید چند ماهی را به مطالعه روند بازار این ارز و همچنین، پیش‌بینی تحلیل­گران در مورد آینده آن بپردازید. این امر از آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که شما به‌عنوان ماینر، تمام هزینه‌های خود را بر اساس ارزهای فیات مانند ریال یا دلار پرداخت می‌کنید که قاعدتا از فروش بخشی از بیت کوینی که استخراج کرده‌اید، به دست می‌آید.

کارمزد استخر ماینینگ

همان‌طور که گفتیم، امروزه استخراج بیت کوین امروزه در استخرهای ماینینگ انجام می‌شود. این استخرها به ازای عضویت افراد از آن‌ها کارمزد دریافت می‌کنند. کارمزد هر استخر با دیگری متفاوت است.

سختی استخراج

سختی استخراج، شاخص تعیین‌کننده مدت‌زمان لازم برای تولید هر بلوک در شبکه است. در حال حاضر، تولید هر بیت کوین، حدود ۱۰ دقیقه زمان لازم دارد. هرچه سختی معادلات بیشتر باشد، نرخ تولید بیت کوین نیز کمتر شده و درنتیجه، سودآوری کمتر می‌شود. از عوامل مؤثر بر سختی استخراج، قدرت محاسباتی ماینرهاست. به همین دلیل است که با ورود ماینرهای قوی به بازار، عملا توان تولید بلوک ماینرهای قدیمی بسیار کاهش یافته و آن‌ها نیز مجبور به به‌روز کردن دستگاه‌های خود می‌شوند.

محاسبه سود استخراج

فرآیند استخراج بیت کوین، زمانی وارد سودآوری می‌شود که هزینه‌های راه‌اندازی اولیه خود را پوشش دهد. به‌منظور تخمین این مدت‌زمان باید برآوردی از درآمد ماهانه ماینر به دست آورد. بهترین راه برای انجام این محاسبه، استفاده از ماشین‌حساب‌های ماینینگ آنلاین است. در این ماشین‌حساب‌ها که می‌توان با یک جستجوی ساده فارسی و انگلیسی در گوگل به تعداد زیادی از آن‌ها دسترسی داشت، ابتدا داده‌های ورودی زیر از کاربر دریافت می‌شود:

·         نوع ارز دیجیتال مانند تتر یا بیت کوین

·         نرخ هش دستگاه

·         مصرف برق دستگاه

·         هزینه برق

·         کارمزد استخر استخراج

با واردکردن این اطلاعات، ماشین‌حساب، درآمد ماهانه دستگاه را برای شما محاسبه می‌کند. این محاسبه، بر اساس قیمت روز بیت کوین و سختی استخراج لحظه‌ای آن انجام می‌شود.

محاسبه سود استخراج

سخن آخر

بیت کوین، اولین و ارزشمندترین ارز دیجیتال دنیاست که توسط ماینرها یا استخراج‌کنندگانی که به حل معادلات پیچیده در این شبکه می‌پردازند، تولید می‌شود. این دستگاه، درازای این عملیات که منجر به اضافه شدن بلوک‌های جدید به بلاک چین می‌شود، پاداش‌هایی بر اساس بیت کوین دریافت می‌کند.

درآمد استخراج بیت کوین به عوامل متعددی ازجمله هزینه‌های راه‌اندازی و خرید تجهیزات، مشخصات دستگاه از قبیل برق مصرفی و قدرت محاسبه، هزینه برق مصرفی، قیمت بیت کوین، کارمزد استخرهای استخراج و سختی استخراج، بستگی دارد. به‌منظور محاسبه درآمد ماهانه یک دستگاه ایسیک، می‌توان از ماشین‌حساب‌های ماینینگ آنلاین کمک گرفت.

❌ سلب‌ مسئولیت: تیم روزانه در تهیه‌ مطلب بالا و محتوای تبلیغاتی آن، نقشی ندارد و مسئولیتی هم در قبال صحت آن ندارد.

مطالب مشابه را ببینید!

کفش چرم طبی ولی شیک را از کجا بخریم؟ سه کتاب پرطرفدار در زمینه روانشناسی موفقیت بهترین اسپیکر سقفی موجود در بازار برترین روش های سرمایه گذاری در آلمان با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی چطوری به ایران گل بفرستیم؟ هتل‌های پاریس نزدیک مرکز شهر فولاد st52 از کجا بخریم؟ برای خرید بیمه خودرو کدام بدهی‌ها باید تسویه شوند؟ کامل‌ترین بررسی برند سیکو + معرفی کالکشن چند کالکشن محبوب کاپ قاعدگی چیست ؟