در برج آزادی چه خبر است؟!

برج آزادی

تهران یکی از شهر‌های زیبا و توریستی ایران است که مسافران زیادی برای تفریح و دلایل دیگر به آن سفر می‌‌کنند. باغ پرندگان تهران شهر‌‌بازی‌ها و پارک‌های مختلف فرصتی فراهم کرده‌اند تا مسافران و اهالی تهران بتوانند برای ساعاتی از شلوغی‌های شهر فاصله گرفته و آرامشی را تجربه کنند.

تهران سازه‌ها و بناهای مهم تاریخی بسیاری هم دارد که بهتر است در سفر به این‌شهر سری به آن‌ها زده و تصاویری بی‌نظیری را به یادگار ثبت کنید. برج آزادی و برج میلاد دو مورد از بنا‌های معروفی در ایران هستند که آن‌ها را با عنوان نماد‌های تهران می‌شناسند. کافی است تصویری از آن‌ها ببینید تا نام شهر تهران در ذهن شما نقش ببندد. در این‌مقاله می‌خواهیم درباره برج زیبای آزادی که نماد قدیمی تهران است و مسافران زیادی از ایستادن کنار آن خاطرات زیادی دارند، صحبت کنیم. شما فکر می‌کنید در برج آزادی چه خبر است؟!

برج آزادی تهران

برج ایستاده آزادی تهران را نمادی از شهر تهران و حتی کشور ایران می‌دانند. این‌برج ارزش زیادی برای مردم ایران دارد و مردم آن را با دید ویژه‌ای در ذهن خود دارند. برج از معماری خاص و منحصربه‌فردی برخوردار است و بهتر است اگر به تهران سفر می‌کنید حتما به آن سری زده و ریزه‌کاری‌های آن را از نزدیک تماشا کنید. تفریح و سرگرمی در نقاط مختلف تهران و رفتن به جاذبه‌هایی مانند باغ پرندگان تهران می‌تواند لحظات خوب و خوشی را برای شما مهیا کند. به همین صورت رفتن به بنا‌ها و دیدنی‌های تاریخی و ملی می‌تواند غرور خاصی را در دل ایرانی‌ها زنده کند.

برج آزادی ابتدا برای یادبود جشن‌های 2500‌ساله شاهنشاهی ساخته شد و قبل از انقلاب آن را با نام‌هایی مانند برج شهیاد آریامهر و میدان شهیاد می‌شناختند. برج و میدان آزادی نام‌هایی است که بعد از انقلاب به این‌سازه تعلق گرفت و امروزه آن را با این‌نام می‌شناسیم.

برج آزادی

معماری زیبای برج مسافران و اهالی هنر زیادی را دعوت می‌کند تا درباره برج مطالعه کنند. برج آزادی در 26 اسفند 1350 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد. این‌برج اهمیت زیادی برای ایرانی‌ها دارد و مانند برج میلاد برای ما مهم است. برج آزادی قسمت‌های مختلفی دارد که در قسمت‌های بعد درباره برخی از این‌قسمت‌ها توضیح می‌دهیم و بررسی می‌کنیم که در این‌برج چه قسمت‌ها و بخش‌هایی وجود دارد.

طبقه زیرزمین برج آزادی

حیاطی روباز کنار برج قرار دارد که پنج متر پایین‌تر از سطح زمین است. برای ورود به برج آزادی و مجموعه‌های مختلف آن باید از این‌حیاط و ورودی استفاده کنید. با رفتن به ورودی شما به سمت زیرزمین برج هدایت می‌شوید که شامل بخش‌های مختلفی مانند درب ضلع شمالی، نگهبانی، بلیت‌فروشی، درب ضلع شرقی، سالن ایران‌شناسی، گذرگاه پیشینیان، درب ضلع جنوبی و سالن تشریفات است. برای ورود باید از در‌های شیشه‌ای استفاده کرد. بخش‌‍های مختلفی در مجموعه برج آزادی وجود دارد که باید درباره آن‌ها بدانید تا گردش بهتری در آن داشته باشید. در قسمت‌های بعدی این‌مقاله برخی از این‌بخش‌ها را به‌اختصار توضیح می‌دهیم.

سالن ایران‌شناسی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های مجموعه برج آزادی، سالن ایران‌شناسی است. ماکتی از نقشه ایران در ورودی این‌سالن وجود دارد که زیبایی خاصی را به آن داده است. برای ورود به سالن ایران‌شناسی باید از ورودی مخصوص آن وارد شوید که مجزا از ورودی اصلی مجموعه است. برای بازدید از سالن ایران‌شناسی باید بلیط تهیه کنید. اگر دوست داشته باشید به این‌سالن بروید، بد نیست سری به نقشه ایران زده و نورپردازی‌های آن را تماشا کرده و استان محل زندگی خود و استان‌هایی که دوست دارید را روی آن جستجو کرده و ببینید.

برج میلاد

گذرگاه پیشینیان

اگر به تهران سفر می‌کنید و برنامه بازدید از بناهایی مانند برج میلاد یا آزادی را دارید، حتما سری به قسمت گذرگاه پیشینیان برج زیبای آزادی بزنید. این‌بخش از برج، چند ویترین دارد که به‌صورت دوره‌ای و از زمان‌های مختلف اشیای تاریخی و آثار هنرمندان را برای نمایش قرار داده است.

تالار کهن

یکی دیگر از بخش‌های برج، تالار کهن است. تالار کهن سالن بزرگی است که دقیقا زیر برج قرار دارد. ممکن است در روز مراجعه شما گروه‌ها و مجموعه‌های خاصی در آن برنامه داشته باشند و بتوانید از آن بازدید کنید. برای دسترسی به طبق‌های بالایی برج دو آسانسور و 286 پله وجود دارد که در دو راس سالن قرار دارند.

دیگر بخش‌های برج آزادی

از دیگر بخش‌های برج نیز می‌توان به تالار آیینه که فضایی مستطیل‌شکل است، نگارخانه اقوام، کتابخانه برج، سالن نمایش، سالن تشریفات و طبقه‌های دوم تا چهارم برج اشاره کرد. طبقه دوم برج 23 متر از سطح میدان، طبقه سوم 33 متر بالاتر از این‌موقعیت و طبقه چهارم 39.5 متر است. از طبقه دوم برج برای تعویض آسانسور استفاده می‌شود. طبقه سوم نیز نمایی از گنبد بتنی دارد که می‌تواند جالب باشد. اگر به تهران سفر می‌کنید و می‌خواهید جاذبه‌هایی مانند باغ پرندگان تهران یا برج‌های مختلف آن را از نزدیک ببینید، حتما سری هم به برج بلند و زیبای آزادی بزنید. در داخل برج قسمت‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند اوقات خوبی را برای شما رقم بزند.

مطالب مشابه را ببینید!

معرفی بی ضررترین شوینده صورت ایرانی و خارجی کفش چرم طبی ولی شیک را از کجا بخریم؟ سه کتاب پرطرفدار در زمینه روانشناسی موفقیت بهترین اسپیکر سقفی موجود در بازار برترین روش های سرمایه گذاری در آلمان با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی چطوری به ایران گل بفرستیم؟ هتل‌های پاریس نزدیک مرکز شهر فولاد st52 از کجا بخریم؟ برای خرید بیمه خودرو کدام بدهی‌ها باید تسویه شوند؟ کامل‌ترین بررسی برند سیکو + معرفی کالکشن چند کالکشن محبوب