بهترین سایت‌ها برای دانلود رایگان کتاب صوتی

در زندگی همه‌ی ما، مواقع زیادی وجود دارد که بخواهیم به یک کتاب صوتی باکیفیت گوش دهیم، اما متاسفانه ممکن است روش‌های دسترسی آسان به این کتاب‌های صوتی را بلد نباشیم. کتاب‌های صوتی به یکی از بهترین و مهم‌ترین منابع دنیای مدرن برای سرگرمی و یاد گرفتن موضوعات جدید تبدیل شده‌اند و در بسیاری از موارد، دسترسی به آن‌ها از یک کتاب چاپی کاملا آسان‌تر خواهد بود.

خوشبختانه، راه‌های زیادی برای دسترسی به کتاب‌های صوتی آنلاین به‌ طور رایگان و همچنین قانونی، آن هم با تنوعی بسیار بالا وجود دارد. اگر بدانید که برای دانلود کتاب‌های صوتی باید به چه وبسایت‌هایی مراجعه کنید، حتی اگر مطمئن نباشید که دقیقا به دنبال چه کتابی باید بگردید، قطعا در میان آن‌ها کتاب‌هایی وجود خواهند داشت که برای شما جالب باشند و نظرتان را جلب کنند.

علاوه بر کتاب‌های صوتی، پادکست‌ها نیز منبع بسیار خوبی برای سرگرمی و آموزش محسوب می‌شوند. در این مطلب، قصد داریم به معرفی ۶ وب‌سایت برتر برای دانلود رایگان کتاب‌های صوتی و منابعی برای دانلود پادکست بپردازیم. از این سایت‌ها هم برای دانلود رایگان کتاب صوتی فارسی و هم برای دانلود کتاب صوتی به زبان‌های دیگر می‌توانید استفاده کنید.

بهترین سایت‌ها برای دانلود رایگان کتاب صوتی

۱. Lit2Go

Lit2Go وب‌سایتی فوق‌العاده برای یافتن کتاب‌های صوتی است. شما می‌توانید تقریبا هر کتابی را که تا به امروز وارد دامنه عمومی شده است، در این‌ وب‌سایت پیدا کنید و به راحتی آن را دانلود کنید. در وب‌سایت Lit2Go همچنین می‌توانید به سرعت بر اساس نام نویسنده، ژانر یا عنوان کتاب، کتاب صوتی مد نظر خود را پیدا کنید.

۲. ThoughtAudio

اگر به دنبال منبعی آسان و در دسترس برای دانلود کتاب‌های صوتی هستید، ThoughtAudio برای شما گزینه‌ای عالی خواهد بود. ThoughtAudio دارای مجموعه‌ای چشمگیر از عناوین ادبیات کلاسیک و فلسفه است که همگی به صورت آنلاین و رایگان، در دسترس شما قرار دارند. شما می‌توانید هر عنوان کتابی را که می‌خواهید در این وب‌سایت جست‌وجو کنید یا از فهرست طولانی عناوین موجود در خود وب‌سایت برای یافتن یک کتاب صوتی خوب استفاده کنید. ThoughtAudio همچنین اغلب عناوین جدید را به کتابخانه‌ی خود اضافه می‌کند، بنابراین می‌توانید جست‌وجوی خود را بر اساس مرتب کردن پست‌های جدیدتر به قدیمی‌تر انجام دهید.

استفاده از این وب‌سایت کاملا آسان است است و به شما امکان دسترسی سریع به فایل‌های صوتی همراه با توضیح مختصری درباره‌ی کتاب و نویسند‌ه‌ی آن را می‌دهد. برای برخی کتاب‌ها در این و‌ب‌سایت رونوشتی نیز موجود است.

3. Storynory

اگر فرزندان خردسالی دارید که در سفرهای طولانی با ماشین نیاز به سرگرمی دارند، Storynory وب‌سایتی برای شما خواهد بود! Storynory شاید بزرگ‌ترین مجموعه‌ی کتاب‌های صوتی رایگان مخصوص به کودکان باشد که در حال حاضر در دسترس همگان قرار دارد. در این وب‌سایت، کتاب‌های متنوعی وجود دارد که همگی برای کودکان هستند. در Storynory دسته‌بندی‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد، از جمله افسانه‌ها، نویسندگان کلاسیک، اسطوره‌ها، کتاب‌های آموزشی و عناوین متعدد دیگر. در این وب‌سایت همچنین می‌توانید رونوشت‌هایی از هر یک از کتاب‌ها را بیابید و بخوانید.

۴. فروشگاه اینترنتی کتاب طاقچه، جایی برای خرید آنلاین کتاب با فرمت‌های متنوع است؛ از خرید و سفارش کتاب چاپی گرفته تا دانلود کتاب صوتی و خرید کتاب الکترونیکی، همه را می‌توانید به کمک طاقچه انجام دهید. در کتاب‌فروشی آنلاین طاقچه هزاران کتاب الکترونیکی و کتاب گویا (صوتی) در دسترس است که در میان آن‌ها کتاب‌های رایگان بسیاری نیز برای استفاده موجود است. شما می‌توانید کتاب‌های طاقچه را در موبایل، تبلت، رایانه یا سایت بخوانید و بشنوید. بنابراین، اگر به دنبال کتاب‌های صوتی باکیفیت برای دانلود کردن و شنیدن هستید، طاقچه نیز می‌تواند گزینه‌ی بسیار خوبی برای شما باشد.

طاقچه، پلتفرمی معتبر است برای دسترسی قانونی به نسخه‌های دیجیتال و صوتی کتاب‌ها. طاقچه مانند یک پل، ناشران و کتاب‌خوانان را به هم وصل‌ می‌کند. پس از آن که ناشر برای کتاب صوتی و دیجیتال و یا مجله‌ی خود مجوز انتشار و شابک بگیرد، می‌تواند نسخه‌ی الکترونیکی یا صوتی آن را از طریق طاقچه به مخاطبان خود برساند.

۵. Open Culture

اگر به دنبال منبعی برای دانلود کتاب‌های صوتی با تنوع بالا در محتوای آن هستید، خوب است Open Culture را در نظر داشته باشید. Open Culture یک وب‌سایت اختصاصی برای رسانه‌های فرهنگی و آموزشی است که به صورت رایگان در دسترس قرار دارد.

در این وب‌سایت علاوه بر کتاب‌های صوتی، دوره‌های آنلاین متعددی نیز در دسترس هستند. در Open Culture در مجموع بیش از 1000 کتاب صوتی رایگان وجود دارد که همگی برای دانلود در دسترس هستند. این کتاب‌ها بر اساس حروف الفبا و همچنین بر اساس نام نویسنده مرتب شده‌اند، بنابراین یافتن آن‌چه به دنبال آن هستید، در این پلتفرن باید بسیار آسان باشد.

5- Overdrive

اگر به دنبال کتاب‌های صوتی نسبتا مدرن‌تر و جدیدتری هستید، Overdrive را راهی آسان برای شروع خواهید یافت. Overdrive بسیار شبیه به یک کتابخانه‌ی مجازی عمل می‌کند و برای یافتن انواع کتاب‌های الکترونیکی و کتاب‌های صوتی مفید است.

6- Digital Book

Digital Book یک سرویس آنلاین است که طیف گسترده‌ای از کتاب‌های صوتی را به صورت کاملا رایگان جمع‌آوری کرده است. در این پلتفرم همچنین می‌توانید به دنبال کتاب‌های الکترونیکی و پادکست‌ها نیز بگردید.

در وب‌سایت Digital Book، طیف وسیعی از انتخاب‌ها و تعداد قابل توجهی از ژانرهای کتاب نیز وجود دارد. با این حال، آن‌چه واقعا Digital Book را از سایر پلتفرم‌های مشابه متمایز می‌کند، تعداد گزینه‌هایی است که برای گوش دادن به کتاب‌های زبان‌های دیگر در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

برای گوش دادن به پادکست‌ها به چه پلتفرم‌هایی می‌توان مراجعه کرد؟

پادکست‌ها از زمان محبوبیت خود در اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ تا به امروز، به منبعی عالی برای دنبال کردن اخبار و سرگرمی تبدیل شده‌اند. در حال حاضر بیش از 71 میلیون قسمت پادکست مختلف در پلتفرم‌های گوناگون برای شنیدن موجود است. بنابراین، مهم نیست که به چه نوع محتوایی علاقه دارید؛ مطمئن باشید در هر صورت یک پادکست برای سلیقه‌ و انتخاب شما در دسترس خواهد بود. با فهرست بی‌پایانی از پلتفرم‌های پخش پادکست برای انتخاب، می‌توانید در هر کجا و هر زمان به پادکست مورد علاقه‌ی خود گوش دهید. اما نکته‌ی مهم این است که چگونه باید به پادکست‌ها گوش دهیم و بهترین مکان برای پیدا کردن آن‌ها کجاست؟

برای گوش دادن به پادکست‌ها، منابع و پلتفرم‌های بسیاری وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به یوتیوب، اپل پادکست، کست باکس، پادبین، اسپاتیفای، اورکست، پادکست گو، آدیبل و پاکت کستس اشاره کرد.

مطالب مشابه را ببینید!

معرفی بی ضررترین شوینده صورت ایرانی و خارجی کفش چرم طبی ولی شیک را از کجا بخریم؟ سه کتاب پرطرفدار در زمینه روانشناسی موفقیت بهترین اسپیکر سقفی موجود در بازار برترین روش های سرمایه گذاری در آلمان با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی چطوری به ایران گل بفرستیم؟ هتل‌های پاریس نزدیک مرکز شهر فولاد st52 از کجا بخریم؟ برای خرید بیمه خودرو کدام بدهی‌ها باید تسویه شوند؟ کامل‌ترین بررسی برند سیکو + معرفی کالکشن چند کالکشن محبوب