5 ویژگی مهم که در خرید لباس ورزشی باید در نظر بگیرید

5 ویژگی مهم که در خرید لباس ورزشی باید در نظر بگیرید

آیا می‌دانید داشتن لباس ورزشی مناسب چقدر در ورزش مهم است؟ اگر اهل ورزش کردن باشید حتماً متوجه اهمیت خرید لباس ورزشی مناسب شده‌اید. چه به‌صورت حرفه‌ای ورزش ‌کنید یا صرفاً به‌عنوان یک فعالیت تفریحی به آن بپردازید، پوشیدن لباس مناسب به‌اندازه تجهیزات ورزشی شما اهمیت دارد.

لباس ورزشی خوب نه تنها جلوی آسیب‌ فیزیکی را می‌گیرد، بلکه اعتمادبه‌نفس و انگیزه ما را تقویت می‌کند. درست است که لباس ورزشی موقع تمرین‌های قدرتی یا استقامتی معجزه نمی‌کند اما لباس مناسب می‌تواند به تنفس راحت‌تر پوست، جذب عرق اضافی و انعطاف‌پذیری شما بسیار کمک کند و به‌این‌ترتیب عملکردتان را بهبود ببخشد.

در ادامه به بررسی 5 ویژگی مهم در خرید لباس ورزشی می‌پردازیم. با ما همراه باشید:

لباس متناسب با ورزشتان تهیه کنید

همان‌قدر که هر ورزش با ورزش دیگر فرق می‌کند لباس‌هایشان هم با یکدیگر متفاوت است. مثلاً کفش ورزشی که در باشگاه بدنسازی می‌پوشید با کفش ورزشی تنیس یا گلف متفاوت است. هر لباس ورزشی منعکس‌کننده نوع حرکت‌های مورد نیاز و زمین ورزشی رشته مربوط به خودش است. مهم است که موقع خرید لباس ورزشی آن را بر اساس نوع ورزشی که قصد انجام دادنش را دارید انتخاب کنید.

به دنبال کیفیت باشید

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها هنگام خرید لباس ورزشی تشخیص کیفیت آن است. از شاخص‌های کیفیت بادوام بودن لباس است که معمولا پس از استفاده مکرر از محصول متوجه آن می‌شویم‌. از آنجایی که تا لباس ورزشی را نخرید و یک مدت از آن استفاده نکنید، نمی توانید بفهمید چقدر بادوام است. برای همین نکاتی را به شما می‌گوییم که می توانید برای کنترل کیفیت لباس ورزشی هنگام خرید انجام بدهید.

5 ویژگی مهم که در خرید لباس ورزشی باید در نظر بگیرید

اگر حضوری به فروشگاه می‌روید یک کار برای تشخیص کیفیت این است که بخشی از لباس را در مشت خود به‌صورت توپ درآورید و چند ثانیه نگه‌دارید و سپس آن را رها کنید. اگر چین‌وچروک‌ها راحت از بین رفتند یعنی آن لباس کیفیت خوبی دارد. روش دیگر این است که پارچه را بکشید و ببینید شل می‌شود یا نه.

علاوه بر این‌ها، چیزهای کوچکی مانند دکمه‌ها و جادکمه‌ها، دوخت‌های منظم با درزهای محکم و زیپ‌های مخفی را بررسی کنید. اگر آنلاین خرید می‌کنید، تصاویر و ویژگی‌های محصول را چک کرده و کیفیت برند را نیز بررسی کنید. همین تا حدودی به شما در تشخیص کیفیت لباس ورزشی موردنظرتان کمک می‌کند.

به سایز و راحتی لباس ورزشی توجه کنید

یکی از ضروری‌ترین مواردی که باید قبل از خرید لباس ورزشی در نظر بگیرید، سایز و راحتی آن است. اگر لباس ورزشی فیت و اندازه نباشد، روی عملکرد شما تأثیر منفی می‌گذارد. هنگام خرید لباس ورزشی، همیشه آن را پرو کنید و در اتاق پرو یا در داخل فروشگاه با آن حرکت کنید تا مطمئن شوید راحت است و با استایل شما هماهنگی دارد.

اگر هم از فروشگاه‌های آنلاین خرید می‌کنید حتماً با دقت جدول سایز و اندازه‌ها را قبل از خرید بررسی کنید. این موضوع ممکن است ساده به نظر برسد ولی بسیار مهم است چون اندازه‌ها بسته به کشور تولیدکننده یا شرکت فروشنده فرق می‌کند، جدول تفاوت سایزها را در گوگل جستجو کنید و اندازه‌ها را با لباس‌هایی که از قبل دارید مقایسه کنید. همچنین حتماً شرایط تعویض یا پس دادن کالا در صورت نامناسب بود آن را مدنظر قرار دهید.

جنس درست را انتخاب کنید

وقتی نوبت به خرید لباس ورزشی می‌رسد، خوب است به این فکر کنید که چه جنسی برای نوع ورزشی که انجام می‌دهید بهترین است. در لباس‌های ورزشی معمولاً جنسی خوب است که سبک، قابل‌تنفس و با قابلیت دفع عرق به‌جای جذب آن باشد؛ که این جنس، در لباس‌های با عملکرد بالا (high-performance) دیده می‌شود که عموماً 80-90٪ آن‌ها پلی‌استر یا اسپندکس است.

5 ویژگی مهم که در خرید لباس ورزشی باید در نظر بگیرید

این لباس‌ها چند مزیت دیگر هم دارند که بارزترین آن‌ها این است که شما را در روزهای سردتر گرم نگه می‌دارند و در برابر باد مقاومت بالایی دارند. همچنین هنگام خرید تیشرت ورزشی بهتر است به سراغ سبک‌ترین‌ها بروید. اگر وزن محصولات را با هم مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که پارچه پلی‌آمید از همه سبک‌تر است، پس این جنس را مدنظر قرار بدهید.

لباس مناسب فصل بخرید

انتخاب لباس ورزشی بسیار به فصل (زمستان، تابستان) بستگی دارد. اگر برای تابستان خرید می‌کنید، حتماً شلوارک و تی‌شرت ورزشی را انتخاب کنید که به پوست شما اجازه تنفس بدهند و ضد تعریق باشند تا گرمتان نشود و در نتیجه ورزش کردن برایتان دلپذیرتر بشود.

برای فصول سردتر و زمستانی، باید لباس ورزشی گرم تهیه کنید، اما به خاطر داشته باشید که فعالیت کردن خود باعث افزایش دمای بدن می‌شود. به همین دلیل بهتر است لباس‌های چند لایه بپوشید و همیشه سر و دست‌های خودتان را بپوشانید تا آن‌ها را از سرما دور نگه‌دارید.

برای روزهای بارانی یا وقتی‌هایی که باد می‌آید لازم است که یک بادگیر یا رویه مقاوم در برابر باد بخرید. تا اگر در خارج از خانه ورزش می‌کنید، آب‌وهوا بر کیفیت تمرین شما تأثیر منفی نگذارد. سعی کنید لباس‌هایتان بیش‌ازاندازه سنگین نباشد تا جلوی سهولت فعالیت و حرکتتان را نگیرد.

در آخر …

به خاطر داشته باشید با لباس ورزشی مناسب صرف‌نظر از شرایط آب و هوایی همیشه می‌توانید یک ورزش لذت‌بخش را تجربه کنید.

مطالب مشابه را ببینید!

کفش چرم طبی ولی شیک را از کجا بخریم؟ سه کتاب پرطرفدار در زمینه روانشناسی موفقیت بهترین اسپیکر سقفی موجود در بازار برترین روش های سرمایه گذاری در آلمان با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی چطوری به ایران گل بفرستیم؟ هتل‌های پاریس نزدیک مرکز شهر فولاد st52 از کجا بخریم؟ برای خرید بیمه خودرو کدام بدهی‌ها باید تسویه شوند؟ کامل‌ترین بررسی برند سیکو + معرفی کالکشن چند کالکشن محبوب کاپ قاعدگی چیست ؟