جواد قارایی در طبیعت گردی مشهد چه دید؟

جواد قارایی

جواد قارایی را احتمالا می‌شناسید. او متولد تهران است و به ایران‌گردی و برنامه‌سازی مشغول است. او که در رشته مدیریت جهانگردی تحصیل کرده با برنامه تلویزیونی ایرانگرد مشهور شد. او فعالیت‌های بسیاری در زمینه ایرانگردی انجام داده و به نقاط بسیاری هم سفر کرده است. نحوه روایت او از سفر‌ها بسیار دلنشین است و احتمالا اگر یکی از روایت‌های او را برای سفر به نقاط زیبایی از ایران بشنوید به‌زودی چمدان خود را ببینید و عازم سفر شوید.

در این‌مقاله می‌خواهیم درباره طبیعت‌گردی جواد قارایی در مشهد مطالبی را بیان کنیم. اگر اهل گردش و طبیعت‌گردی هستید یا دوست دارید درباره طبیعت مشهد بیشتر بدانید بهتر است این‌مقاله را تا پایان مطالعه کنید. پس اگر دنبال بلیط ارزان مشهد تهران هستید کمی صبر کنید و چند دقیقه‌ای را به مطالعه این‌مطلب اختصاص دهید.

ایرانگردی جواد قارایی و سفر به مشهد

همان‌طور که گفته شد جواد قارایی به نقاط بسیاری از ایران سفر کرده و او کار خود را دوست دارد. او درباره این‌که پیشنهاد‌های خارجی داشته باشد گفته که به کشورش ارق دارد. او همچنین می‌گوید برای پول هر کاری نمی‌کند. بعد از ایرانگرد دو از شبکه‌های خارجی پیشنهاد‌هایی داشته که از آن‌ها عذر‌خواهی کرده است. همچنین می‌گوید: “من آدم هم‌طراز با پول نیستم، کشورم از هر چیزی با‌ارزش‌تر است، دوست ندارم نگاه دیگری به‌غیراز عشق به ایران و ایرانی داخلش شود.”

سفر جواد قارایی به روستای نایبند

جواد قارایی توصیه می‌کند از پایتخت و شهر فاصله بگیریم و به طبیعت سفر کنیم. هتل استقلال تهران و دیگر هتل‌های لوکس شاید خوب باشند اما جای طبیعت و لذت از آن را نمی‌گیرند. او حاشیه کویر لوت را برای سفری زمستانی انتخاب کرده است. او می‌گوید که بسیاری از افراد کویر‌ها را خالی از زندگی می‌دانند. این در‌حالی است که او کویر‌ها را پر از زیبایی‌های منحصر‌به‌فردی مانند پوشش گیاهی و جانوری خاص آن، کوه‌ها و رمل‌های مسحورکننده و همین‌طور دره‌های بکر و زیبا می‌داند. آسمان زیبای کویر در شب هم یکی از دیدنی‌های فراموش‌نشدنی آن است. اگر بلیط ارزان مشهد تهران تهیه کرده‌اید، بهتر است به تجربه‌های دیگران مانند جواد قارایی از سفر نگاهی بیندازید تا سفر بعدی خود را به نقطه عطفی در خاطرات خود تبدیل کنید.

طبیعت گردی در مشهد

او بکر بودن برخی مناطق و روستا‌ها، راه خاکی آن، خانه‌هایی از خشت و گل، کوه و کوچه‌باغ‌های روستا را از دلایل بیشتر شدن زیبایی‌های آن می‌داند. او به خانه‌های و معماری‌ها با نگاهی جذاب می‌پردازد و مخاطب را به محل آن‌ها می‌برد. نخل‌ها و با نخل‌ها و باغ‌های لیمو و نارنج از دیگر زیبایی‌هایی هستند که او در سفر خود توصیف می‌کند و از آن‌ها تصاویری را می‌گیرد. آثار برج و باروها نیز خبر از نگهبانی از روستا می‌دهند. جواد قارایی نیز این‌تصاویر را به‌خوبی توصیف می‌کند.

طبیعت‌گردی از نگاه آقای ایرانگرد

جواد دوست دارد تا طبیعت را با زیبایی‌های آن‌ها ببینید. او سعی می‌کند اقامت خود را در خانه‌های محلی داشته باشد، تا هم امن باشد و هم نیاز‌هایی که می‌خواهد را تامین کند. به‌علاوه او این‌خانه‌ها را دارای انرژی مثبت بسیاری می‌داند که دلیل آن استفاده از طبیعت برای ساخت آن‌ها است. اقامت او در خانه‌های محلی به مردم هم نزدیک‌تر می‌شود و از آن‌ها مطالب بسیاری را می‌آموزد. البته او بسیار دقت می‌کند که در هیچ‌چیزی تغییری ایجاد نکند. او مردمان روستا را مردمی ساده و شریف می‌داند و سعی می‌کند محبت‌های آن‌ها را از راه‌های مختلف جبران کند.

او برای دیدن گل‌های کویر یعنی زعفران به راه خود ادامه می‌دهد. او توصیف‌های بسیاری از مزارع پلکانی و دیدنی‌های روستای اسفندیار می‌کند. او خانه‌های محلی منطقه را با باغ‌های زیبا و مردمی مهمان‍‌نواز فرصتی برای تبدیل به هتل‌های کویری می‌داند. او سفر خود را سفری بی‌نظیر می‌داند و منطقه را پتانسیل خوبی برای تبدیل به ناحیه‌ای گردشگری می‌داند. البته او توصیه می‌کند تغییری در ساختار منطقه ایجاد نشود تا حالت طبیعی آن به همان شکل زیبا و دیدنی باقی بماند. او همه جاذبه‌ها را زعفران منطقه می‌داند و می‌گوید آن‌ها دارایی‌هایی با‌ارزش هستند. هتل استقلال تهران و دیگر هتل‌های لوکس می‌توانند برای بسیاری افراد جذاب باشند اما نباید از دیدنی‌های مناطق دیگر ایران زیبا هم غافل شد.

سفر جواد قارایی به روستای اسفندیار در خراسان

جواد قارایی طبیعت را با نگاهی متفاوت معرفی می‌کند و شما را به شنیدن درباره تاریخ و فرهنگ اقوام مختلف ایرانی علاقه‌مند خواهد کرد. او در سفری به روستای تاریخی اسفندیار از توابع بخش دیهوک شهرستان طبس از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آن می‌گوید. روستای اسفندیار جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری دارد و از‌جمله آن‌ها می‌توان به بافت خشت و گلی با سبک معماری خاص و منحصربه‌فرد آن اشاره کرد.

طبیعت مشهد

جواد قارایی آسیاب‌های آبی، قنات حفاری شده در دل کوه با آبی سرد و گوارا و کوچه‌های سرپوشیده زیبای روستا را به‌خوبی توصیف می‌کند. او سری هم به کشاورزی روستا می‌زند و محصولات باغی آن را انار، انگور و توت معرفی می‌کند. شاید اقامت در هتلی مانند هتل استقلال تهران و دیگر هتل‌های لوکس، مزیتی فراموش‌نشدنی باشند، اما قطعا شما هم دوست دارید مانند جواد قارایی سری به طبیعت بزنید.

اگر شما هم دوست دارید با بلیط ارزان مشهد تهران به مشهد سفر کنید حتما نگاهی به نوشته‌ها و گفته‌های مسافران و ایرانگردان قبلی داشته باشید. 

مطالب مشابه را ببینید!

معرفی بی ضررترین شوینده صورت ایرانی و خارجی کفش چرم طبی ولی شیک را از کجا بخریم؟ سه کتاب پرطرفدار در زمینه روانشناسی موفقیت بهترین اسپیکر سقفی موجود در بازار برترین روش های سرمایه گذاری در آلمان با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی چطوری به ایران گل بفرستیم؟ هتل‌های پاریس نزدیک مرکز شهر فولاد st52 از کجا بخریم؟ برای خرید بیمه خودرو کدام بدهی‌ها باید تسویه شوند؟ کامل‌ترین بررسی برند سیکو + معرفی کالکشن چند کالکشن محبوب