محبوب ترین تورهای طبیعت گردی ایران کدامند؟

طبیعت گردی؛ یکی از جذاب‌ ترین اشکال سفر در دنیای امروز است که در بین تورهای ایرانگردی بیشترین جذابیت و طرفدار را دارد و هر سال هم به تعداد طرفداران آن افزوده می‌ شود. امروزه بسیاری از علاقه‌ مندان به سفر و گردشگری در طول سال و به‌ خصوص در فصل‌ های گرم برای طبیعت گردی به‌ سمت نقاط مختلف ایران می‌ روند.

بازدید از طبیعت بکر و زیبا و قدم زدن در آن می‌ تواند برای مدتی ما را از استرس و هیاهوی زندگی شهری دور بدارد و حال جسمی و روحی‌ مان را بهبود بخشد. در ادامه این مطلب قصد داریم چند مورد از محبوب‌ ترین تور‌های طبیعت گردی ایران را به شما معرفی کنیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

تور طبیعت گردی

تور طبیعت گردی چیست؟

قبل از پرداختن به تور طبیعت گردی باید ببینیم اصلا طبیعت گردی به چه معناست. طبیعت گردی یا اکوتوریسم ecotourism که با نام‌ های دیگری همچون بومگردی هم شناخته می‌ شود، سبکی از سفر و گردشگری است که هدف اصلی آن بازدید از جاذبه‌ های طبیعی و زندگی در محیط‌های طبیعی و تماس نزدیک با حیات وحش است.

جالب است بدانید که در فرایند طبیعت گردی معمولا محل اقامت، نوع جابجایی و جاذبه‌های هدف برای گردش، یا به طور مستقیم از جنس طبیعت هستند و یا به نوعی با فضاهای طبیعی در ارتباط هستند.

تورهای طبیعت‌ گردی نیز به آن دسته از سفر‌هایی گفته می‌ شود که در سراسر پهنه‌ی ایران از شمال گرفته تا جنوب و از شرق تا غرب ایران زمین اجرا می‌شود. باتوجه به پتانسیل‌ های موجود در سرزمین چهار فصلمان برای توسعه‌ی گردشگری، امکان اجرای تورهای طبیعت‌ گردی در تمام فصول سال وجود دارد. این سفرها به‌ شکل گروهی و انفرادی در کوهستان و جنگل و کویر و دریا قابل اجرا هستند.

مزایای تور طبیعت گردی

تور طبیعت گردی از جنبه های مختلف ابزار مناسبی برای طبیعت گردی به شمار می‌رود و مزایای بیشتری در مقایسه با سایر تور‌ها دارد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  1. وجود تور لیدر و راهنمای گردشگری حرفه‌ای در تور‌های طبیعت گردی کمک می‌ کند تا شما حداکثر استفاده از زمان و هزینه خود را ببرید و اگر آموزش و آمادگی کافی را نداشته باشید، درگیر مشکلاتی مثل گم شدن نشوید.
  2. سفر گروهی به طبیعت هم حس امنیت بیشتری به شما می‌ دهد و هم موجب می‌ شود در اثر ارتباط با دیگر اعضای تور، لذت بیشتری از سفر طبیعت گردی خود ببرید.
  3. از دید مالی و هزینه هم تور طبیعت گردی گزینه بدی به شمار نمی‌ رود؛ چون برخی از تجهیزات مورد نیاز توسط گرداننده تور تامین می‌ شود. زمان بندی سفر دقیق است و اتلاف زمان ندارید و در بهینه‌ترین شکل ممکن به سفر طبیعت گردی خود می‌ پردازید.

معرفی بهترین تور‌های طبیعت گردی ایران

مقاصد عادی گردشگری خیلی زود تکراری می‌ شوند؛ زیرا دیدنی های تاریخی یا تفریحی پس از یک یا دو بار دیدن و تجربه، چیز جدیدی ارائه نمی‌ دهند. در نتیجه مسافران و گردشگران ایرانی به سوی تجربه های جدید و پر هیجان‌تر مانند تور طبیعت گردی تمایل پیدا کرده اند. برخی از محبوب‌ترین تور‌های گردشگری به شرح زیر است:

1. تور کویر گردی

ایران به دلیل دارا بودن کویرهای متعدد و شهرهای کویری که در حاشیه آن‌ها جای گرفته‌اند، پتانسیل‌های زیادی برای تور کویرگردی دارد. هم روز و هم شب تور کویر جذابیت زیادی دارد؛ چون در روز شما با معجزه حرکت ریگ های روان، پوشش گیاهی منحصر به فرد، حشرات و جانداران مقاوم کویر و هوای گرم و آفتابی رو به رو هستید و در شب با آسمان پرستاره که بدون حضور آلودگی نوری، ستاره‌های بی‌شمارش را به شما عرضه می‌کند، مواجه می‌شوید.

تور کویر

تور کویر مصر، تور کویر مرنجاب و تور کویر کاراکال از معروف‌ترین تورهای کویر هستند که توسط آژانس‌های مسافرتی به علاقمندان به کویر گردی ارائه می‌شود. وقتی با یک تور کویر گردی همراه می‌شوید، دیدن مناظر طبیعی کویر، تپه‌های شنی و دیدن طلوع و غروب آفتاب در کویر تنها چند ساعت از وقتتان را می‌گیرد و شما باید در بقیه روز به سراغ تفریحات کویری بروید.

2. طبیعت گردی در جنگل‌های شمال

طبیعت گردی در مناطق شمالی ایران همواره طرفداران زیادی دارد و تور شمال یکی از محبوب‌ترین تور‌های آژانس‌های مسافرتی است. بهترین جنگل های شمال ایران در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان قرار گرفته‌اند.

تور شمال

استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بخش قابل‌توجهی از جنگل‌های هیرکانی ایران را در خود جا داده‌اند. طبیعت‌گردان علاقه‌مند به جنگل نوردی در طول سال به گشت‌وگذار در بهترین جنگل های ایران می‌پردازند. اگر به سفر در مناطق بکر جنگلی و اتراق میان درختان سربه‌فلک‌کشیده علاقه دارید، حتما طبیعت گردی در جنگل‌های شمال را تجربه کنید.

پارک جنگلی سیسنگان، پارک جنگلی کشپل، جنگل دالخانی، جنگل دوهزار و سه هزار، جنگل الیمستان، پارک جنگلی صفارود، جنگل پلنگ دره، جنگل لفور، پارک جنگلی نور، پارک جنگلی چالدره، جنگل گیسوم، جنگل نقله بر، پارک جنگلی سراوان، جنگل فتاتوی خمام و… تنها بخشی از جنگل‌های زیبایی شمال هستند که نظر هر رهگذری را به خود جلب می‌کنند.

3. طبیعت گردی در جنوب

خط ساحلی خلیج فارس و دریای عمان، کیلومترها ساحل با جاذبه‌های انبوه طبیعت گردی را با خود به همراه دارد. شما در این مناطق می‌توانید از چشم اندازهای دریا در یک سو و دشت های خشک و یا کوهستان های زاگرس از سوی دیگر لذت ببرید. مجموعه‌ای متنوع از پدیده های طبیعی نیز در میان این دو بستر می‌تواند بهترین مناظر برای طبیعت گردی شما باشد.

به یاد داشته باشید که مناطق بکر جنوب ایران به قدری زیاد هستند که برای گشت‌وگذار و بازدید از آن‌ها باید زمان زیادی را اختصاص دهید. بی‌شک بازدید از این جاهای دیدنی جنوب شما را هیجان‌زده خواهد کرد.

سخن پایانی

طبیعت جایی آشنا برای آدم‌ها است و موجب می شود از آزردگی و ملال شهرهای شلوغ و پرجمعیت رها شوند. اگر شما هم این روز‌ها احساس خستگی روحی و جسمی دارید، بهتر است برای مدتی از کار فاصله گرفته و یک تور طبیعت گردی را امتحان کنید.

اگر به دنبال پیدا کردن یک تور طبیعت گردی با قیمت مناسب هستید، پیشنهاد می‌کنیم به صفحه تور‌های سایت تخفیفان سر بزنید. تخفیفان تلاش می‌کند تا بلیط تور‌های طبیعت گردی مختلف را با تخفیف ویژه در اختیار شما قرار دهد.

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین کرم روشن‌ کننده صورت خارجی تولید کدام برند است؟ فرق مشاور و روانشناس ایده های خلاقانه برای دیزاین یک اتاق زیبا بهترین اساتید زیست کنکور ایران هر آنچه که درباره کامپوزیت نمی‌دانید با یه کیفِ دوشیِ اسپرت، استایلِ شیک خودت را کامل کن آیا بوتاکس مو راهکاری دائمی است و یا از بین می رود؟ کفش اورجینال نایک ، بهترین همراه ورزشکاران برای فضای سبز ویلا ، باغچه یا تراس خود دنبال مبلمان مناسب می گردید؟ راهنما جامع خرید تشک رویا