بهترین حمام های استانبول را در سال 2022 را تجربه کنید

وقتی به استانبول سفر می کنید باید از تمام بناهای تاریخی استانبول دیدن کنید تا طعم تاریخ را بچشید. از سوی دیگر، می‌توانید از بازارهای محلی دیدن کنید، غذاهای خیابانی محلی را امتحان کنید، یا در بازارهای محلی شهر در تور استانبول خرید کنید، یا یک فنجان را در کافه‌های مدرن امتحان کنید و در رستوران‌های شگفت‌انگیزی که شهر ارائه می‌دهد ، غذای لذیذی را بچشید .

با این حال، برای تجربه در تور ارزان استانبول چیزی شگفت انگیز و منحصر به فرد در شهر، باید به حمام های سنتی ترکی که بروید. یک مراسم حمام عمومی که هنوز هم بخشی از فرهنگ ترکیه است، تجربه ای جذاب است که شبیه هیچ چیز دیگری نیست.

در استانبول، برخی از مردم محلی تقریباً هر هفته به این حمام‌های عمومی مراجعه می‌کنند تا تمیز شوند. با این حال، این روزها، برخی از حمام های عمومی به طور خاص به گردشگران و نیازهای آنها با خدماتی مانند رایحه درمانی و ماساژ کل بدن پاسخ می دهند. آن‌ها دستیار، اسکرابر و ماساژور حرفه‌ای دارند و بر اساس آن شارژ می‌کنند. از سوی دیگر، هتل های معروف شهر نیز دارای اسپا و حمام مخصوص به خود هستند.

امروزه فرهنگ حمام در ترکیه تغییر چندانی نکرده است. اکثر حمام‌های استانبول بخش‌ها یا ساعات متفاوتی از روز برای زنان و مردان دارند و از آیین‌های سنتی حمام پیروی می‌کنند. اکثر حمام های استانبول 45 دقیقه شستشو ارائه می دهند. شستشوی سنتی بدن با پارچه دستباف (کیسه)، شستشوی فوم و ماساژ بخش اجنناب ناپذیر حمام است.

ایده کلی حمام می تواند برای افراد ناآشنا دلهره آور باشد، اما شما باید حداقل یک بار آن را امتحان کنید قبل از اینکه بخواهید که دیگر آن را تکرار نکنید!

بسیاری از حمام های ترکیه شکل نوین در ساختار مدیریتی خود گرفته اند و با سئو سایت توانسته اند خدمات حمام خود را در صفحه اول گوگل پیش روی مسافران و مشتاقان تورهای استانبول قرار دهند شاید شما هم یکی از آن  افراد باشید که دوست دارید با گوشی هوشمند خود و با اینترنت تمام خدمات رزرو اینترنتی حمام در استانبول را انجام دهید.

بهترین حمام های استانبول

تجربه همام

آرام باشید و این تجربه متمایز را در تور ارزان استانبول امتحان کنید در حالی که به خدمتکار خود (« ناتیر» برای زنان، « تلاک» برای مردان) اجازه می دهید کار را برای شما انجام دهد و شما را در این تجربه راهنمایی کند. ابتدا بسته مناسب خود را انتخاب کنید و بعداً، فراموش نکنید که اگر از خدمات راضی هستید، انعام دهید.در اینجا، ابتدا به شما حوله های ترکی (به نام « پشتمال ») و تعویض لباس  و کمدهای ایمن برای نگهداری وسایلتان به شما داده می شود. سپس به سالن استراحت هدایت می‌شوید، جایی که می‌توانید با چای، قهوه یا شربت سنتی، قبل یا بعد از جلسات استراحت کنید.

پس از آن، شما را به یک اتاق گرم برای عرق کردن و به یک سکوی مرمری برآمده و گرم شده به نام göbektaşı هدایت می شوید، و توسط خدمه با یک پارچه سفت ( به نام ” کیسه “) تمیز می شوید . پس از آن، یک حمام آب دریافت خواهید کرد، یک حمام حباب دار بدون وان حمام روی سکوی مرمر داغ و شسته شده ، گاهی اوقات با یک ماساژ کوچک. علاوه بر این، اکنون برخی از حمام ها خدمات اضافی ارائه می دهند.

حمام های معروف استانبول  ترکیه

  • حمام جاله اوغلو

حمام Cağaloğlu که در سال 1741 ساخته شده است، با 16 ستون خود میزبان افراد مشهور، رهبران و شخصیت های برجسته جهان از جمله آتاتورک، فلورانس نایتینگل، اپرا، آرا گولر و بسیاری دیگر بوده است. 7 بسته مختلف وجود دارد که کم‌هزینه‌ترین آن‌ها سلف‌سرویس است، که در آن می‌آیید تا در اوقات فراغت خود استراحت کنید، بشویید/اسکراب کنید و حمام کنید. گران ترین سرویس پکیج جشن عروس است.

  • قلیچ علی پاشا

این حمام تاریخی که از نام یک دریاسالار عثمانی متولد ایتالیا گرفته شده و در نیروی دریایی عثمانی درجات بالایی را کسب کرده است، به معمار سینان مأموریت داده شد تا این حمام را برای ملوانان خود بسازد. این حمام قرن شانزدهمی که در محله کاراکوی واقع شده است، پس از هفت سال بازسازی دقیق، به تازگی بازسازی شده است.آنها لیموناد خانگی، چای و قهوه یا یک شربت سنتی را قبل یا بعد از جلسات حمام ارائه می دهند. بنابراین، می‌توانید قبل از تمیز کردن و شستن کامل، تا زمانی که دوست دارید قبل از اتاق گرم یا سکوی مرمری گرم شده استراحت کنید! این حمام همچنین دارای یک فروشگاه اختصاصی فرهنگ حمام است که در آن می توانید اقلام مختلف را مرور کنید و آنها را به عنوان سوغاتی به خانه ببرید. اگر بچه های زیر 5 سال دارید، آنها می توانند به صورت رایگان با شما استفاده از خدمات حمام کنند!

  • ایاصوفیه حرم سلطان

این حمام قرن شانزدهمی از نام مشهورترین سلاطین عثمانی، همسر سلیمان ، هورم سلطان، که به رکسانا نیز معروف است، نامگذاری شده است. او که به عنوان یک زن قدرتمند در تاریخ عثمانی شناخته می شود، معمار عثمانی سینان را مأمور ساخت این حمام زیبا کرد. علاوه بر این، یک معبد رومی باستان و یک حمام در گذشته در همان نقطه قرار داشتند!این مکان که در میدان سلطان احمد واقع شده است به سه بخش تقسیم شده است و خدمات حمام مختلفی را با قیمت یورو ارائه می دهد. بسته به زمان از 30 تا 110 دقیقه و پیشنهادات مختلف بسته را انتخاب کنید.

  • حمام آقا

در سال 1454 تأسیس شد، یک اقامتگاه شکار توسط سلطان مهمت در جایی که حمام تاریخی آقا در بی اوغلو در حال حاضر قرار دارد ساخته شد. بعدها حمامی در زیر شکارگاه ساخته شد. او و پسرانش از آن به عنوان حمام خصوصی استفاده می کردند. علاوه بر این، نزدیک به میدان تقسیم و در خیابان های فرعی خیابان استقلال است. این حمام احتمالا اولین حمام ترکی است که در استانبول ساخته شده است! در داخل، یک سالن زیبای مرمری با آبنمای سنگی سرپوشیده و لوستر پیدا خواهید کرد که در آن می توانید از چای، قهوه یا شربت لذت ببرید.

اگر تجربه حمام به خودی خود شما را هیجان زده نمی کند، شاید غوطه ور شدن در تاریخ عثمانی در این مکان بتواند این کار را انجام دهد. این تنها دو بار بازسازی شده است: در دهه 1980 و در دوره عثمانی توسط سلطان عبدالمجید. این حمام دارای تاریخچه غنی است که به دوران محمد فاتح باز می گردد. این قدیمی‌ترین حمام ترکی در فهرست ما است.

علاوه بر این، بازسازی های بعدی توسط سایر سلاطین این مکان را بهبود بخشید. استفاده از آن توسط سلاطین تا زمان زوال امپراتوری در سال 1923 ادامه یافت. از آن زمان، این تجارت چندین بار به عنوان یک تجارت دست به دست شد و اکنون به عنوان یک حمام مختلط برای پذیرایی از گردشگران تور لحظه آخری استانبول به طور انحصاری خدمت می کند. به این ترتیب، قیمت ها برای مردم محلی بسیار بالا است. بسته های مختلفی با حداقل هزینه ورودی 150 لیر ترکیه موجود است. لایه برداری اضافی، اسکراب، ماسک، حمام کف و ماساژ روغن هزینه اضافی دارد.

بهترین حمام های استانبول

  • حمام سلیمانیه

در سال 1557، سینان مأمور ساخت این حمام به عنوان بخشی از مسجد سلیمانیه و مجموعه وسیع آن شد. این حمام با قدمتی بیش از 463 سال توسط خود سلطان سلیمان رفت و آمد می کرد!این حمام بازسازی شده است و دوباره در سال 2004 شروع به کار کرد. برای حدود 60 تا 90 دقیقه خدمات حمام، 40 یورو قیمت دارد.

  • حمام چمبرلیتاش

حمام Çemberlitaş که قدیمی‌ترین تجارت ترکیه از سال 1584 است، در یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های شهر قدیمی، نه چندان دور از مسجد آبی و بازار بزرگ و مکان‌های تاریخی دیگر مانند بازار کتاب دست دوم بیازیت واقع شده است . علاوه بر این، در نزدیکی بناهای تاریخی متعدد دیگری مانند ستون رومی Çemberlitaş که توسط کنستانتین اول ساخته شده است، وجود دارد.

این حمام گنبدی منحصر به فرد توسط نوربانو سلطان همسر سلیم دوم با خدمات و تجربه معمار معمار سینان ساخته شده است. این بنا تحت بازسازی قرار گرفت و برخی از بخش‌های آن به دلیل عملیات جاده‌ای از دست رفت. در اینجا، پس از یک اسکراب خوب، یک ماساژ و یک حمام حباب، گزینه های دیگری نیز در دسترس هستند. اینها شامل رایحه درمانی، ماساژ سر هندی و ماسک خاک رس است.

بهترین حمام های استانبول

  • حمام چوکورچوما

این حمام شیک و مدرن در محله رو به جلوی Çukurcuma، تجربه حمام سنتی را با امکانات مدرن فراهم می کند. در یک ساختمان تاریخی قرار دارد و داخل آن به طرز بی عیب و نقصی تزئین شده است. اگر یک تجربه حمام سنتی با حساسیت های شیک چیزی است که می خواهید، پس حتما باید به این مکان بروید!

منبع: گلبرگ سیر

❌ سلب‌ مسئولیت: تیم روزانه در تهیه‌ مطلب بالا و محتوای تبلیغاتی آن، نقشی ندارد و مسئولیتی هم در قبال صحت آن ندارد.

مطالب مشابه را ببینید!

معرفی بی ضررترین شوینده صورت ایرانی و خارجی کفش چرم طبی ولی شیک را از کجا بخریم؟ سه کتاب پرطرفدار در زمینه روانشناسی موفقیت بهترین اسپیکر سقفی موجود در بازار برترین روش های سرمایه گذاری در آلمان با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی چطوری به ایران گل بفرستیم؟ هتل‌های پاریس نزدیک مرکز شهر فولاد st52 از کجا بخریم؟ برای خرید بیمه خودرو کدام بدهی‌ها باید تسویه شوند؟ کامل‌ترین بررسی برند سیکو + معرفی کالکشن چند کالکشن محبوب