مشتریان هدف در بازار خودروی کرج و راهکارهای جذب آن‌ ها

مشتریان هدف در بازار خودروی کرج و راهکارهای جذب آن‌ها

کرج به عنوان یکی از شهرهای بزرگ کشور، حجم بالایی از اتومبیل‌ های تولید داخل و خارج را در خود جای داده‌ است. بر اساس آمار موجود چیزی حدود 500 هزار خودرو در این شهر در حال تردد هستند. با استناد به همین آمار، بازار خرید و فروش خودروی کار کرده در کرج خصوصاً در شرایط فعلی بازار خودرو رونق بالایی دارد.

به همین دلیل جذب مشتریان بیشتر برای کسانی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند، بسیار ضروری است. در این مطلب به بررسی شیوه‌های فروش خودرو دست دوم در کرج می‌پردازیم و نحوه جذب مشتریان این سری از خودروها را بررسی می‌کنیم.

روش‌های فروش خودرو کارکرده در کرج

فروش خودرو کارکرده در کرج مانند سایر نقاط کشور به دو شیوه سنتی و مدرن انجام می‌شود. در گذشته افراد برای خرید و فروش ماشین دست دوم خود به روزنامه‌ها، نمایشگاه‌داران و نمایندگی‌های مختلف مراجعه می‌کردند. اما این شیوه‌های سنتی دیگر مانند قبل کارایی ندارند. زیرا به مرور شیوه‌های آنلاین جای خود را به روش‌های سنتی داده‌اند.

معامله‌گران خودرو در کرج نیز از طریق راه‌اندازی سایت‌های اختصاصی نسبت به خرید و فروش خودروهای کارکرده اقدام می‌کنند. این شیوه‌ها ضمن اینکه به افراد حق انتخاب بیشتری می‌دهند، بخش زیادی از روند معامله را بدون نیاز به حضور خریدار و فروشنده پیش خواهند برد.

راهکارهای جذب مشتریان خودرو در کرج

راهکارهای جذب مشتریان خودرو در کرج

با وجود بالا رفتن تعداد مشتریان خرید و فروش خودرو، نمایندگی‌های معتبر معامله اتومبیل بیش از هر زمان دیگری نیاز به استفاده از استراتژی‌های گوناگون برای جذب مشتری دارند. به لطف اینترنت، خریداران به فروشندگان بیشتری دسترسی دارند.

از طرفی نظارت و کنترل آن‌ها بر روند معامله خودرو بیشتر است. اما این روند، کار را برای فروشندگان خودرو کمی سخت کرده است. به همین دلیل رقابت در این بازار برای فروشندگان دشواری‌های خاص خود را دارد. برای فروش خودرو کارکرده در کرج اولین کاری که باید انجام دهید این است که مشتریان هدف خود را شناسایی کنید.

این مورد بر اساس تخمین نیاز مخاطبان شما، تعیین حدود بودجه خریداران، نوع ماشین‌ های در دسترس و مواردی از این دست تعیین می‌ شود. اما نمایندگی‌ های معامله خودرو بعد از مشخص کردن این دست از مشتریان، باید در دو مسیر آنلاین و آفلاین برای دستیابی به مشتریان سرمایه‌ گذاری کرده و در آن ورود پیدا کنند.

در ادامه به چند روش جذاب برای دستیابی به مشتریان جدید در کرج می‌ پردازیم. البته این شیوه‌ ها برای هر نقطه‌ ای دیگر از کشور هم کارایی خواهند داشت.

حضور در رسانه‌های آنلاین

حضور در رسانه‌های آنلاین

مشتریان برای فروش سریع خودرو در کرج به سمت رسانه‌های اجتماعی و فضای آنلاین روی می‌آورند. به همین دلیل بسیار مهم است که شما به عنوان یک نمایندگی فروش خودرو، قبل از ورود مشتری در چنین کانال‌هایی، در آن‌جا حضور داشته باشید.

برای مثال در صفحات رسانه‌های اجتماعی خود علاوه بر به اشتراک‌گذاشتن اطلاعات مختلف از خودروها، باید اطلاعات تماس خود را با مشتری در میان بگذارید. ضمن اینکه باید از طریق یک لینک قابل مشاهده، شرایط ارجاع مشتری به سایت اصلی نمایندگی خود را فراهم کنید.

سرمایه‌گذاری روی یک تیم فروش قوی

سرمایه‌گذاری روی یک تیم فروش قوی

باور کنید یا نه، نحوه برخورد شما با مشتری می‌تواند تردید او را برای خرید یک خودرو بیشتر یا کمتر کند و این حالت کاملاً به تیم نمایندگی شما بستگی دارد. تیم فروش شما باید ویژگی‌های فوق‌العاده زیادی داشته باشد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • داشتن کاریزمای بالا و قابلیت تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری
  • برخورد مناسب با مشتری و مشتری‌مداری در هر شرایطی
  • تلاش برای یادگیری مداوم
  • استفاده از نیروهای آموزش‌ دیده، مثبت، همدل با مهارت‌های شنیداری بالا
  • آگاهی بالا از خودروهای موجود در دنیا و تکنولوژی‌های به کار رفته در آن‌ها
  • ارتباط و همکاری تیمی در کنار مسئولیت‌پذیری

استفاده از شیوه‌های سنتی

علاوه بر تمام شیوه‌های آنلاین، در هر صورت شما نباید از روش‌های سنتی برای خرید و فروش خودرو کارکرده در کرج غافل شوید. مطمئناً هنوز افرادی هستند که بخواهند خودروی خود را در فضای نمایندگی‌ها معامله کنند. پس برای از دست ندادن این گروه از مشتریان، باید همچنان روی فضای فیزیکی نمایندگی خود کار کنید. داشتن چندین نمایندگی در نقاط مختلف کرج یکی از راهکارهای عملی در این زمینه است.

ضمن اینکه برای تقویت فروش خود حتی می‌توانید در بازارهای محلی معامله خودرو هم شرکت کنید. برای مثال شهر کرج بازاری به نام شیطان بازار دارد که افراد زیادی در آن برای معامله خودرو حضور دارند. شما نیز می‌توانید برای افزایش آگاهی به مردم، نماینده خود را در این بازار داشته باشید.

استفاده از تبلیغات محلی

انجام تبلیغات محلی به شکلی حرفه‌ای و برنامه‌ریزی شده از دیگر روش‌های فروش خودرو کارکرده در کرج محسوب می‌شوند. پس اگر قرار است تراکت‌های تبلیغاتی خود را پخش کنید، باید در جایی این کار را انجام دهید که مشتریان شما بیشتر در آن‌جا حضور دارند.

برای مثال تعمیرگاه‌های اتومبیل، مکان‌های تعویض روغن یا فروشندگان تزئینات و تجهیزات خودرو از جمله این موارد محسوب می‌شوند. مثال دیگر نصب یک بنر تبلیغاتی بزرگ در نزدیک‌ترین خیابان اصلی مشرف به نمایندگی شماست.

جمع‌بندی

با وجود هزاران مشتری بالقوه و بالفعل در بازار خودروی کرج، دستیابی به مشتریان جدید بسیار راحت‌ است. البته باید از ترفندهای جذب مشتریان جدید بعد از شناخت مشتریان هدف خود آگاه باشید.

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین کرم روشن‌ کننده صورت خارجی تولید کدام برند است؟ فرق مشاور و روانشناس ایده های خلاقانه برای دیزاین یک اتاق زیبا بهترین اساتید زیست کنکور ایران هر آنچه که درباره کامپوزیت نمی‌دانید با یه کیفِ دوشیِ اسپرت، استایلِ شیک خودت را کامل کن آیا بوتاکس مو راهکاری دائمی است و یا از بین می رود؟ کفش اورجینال نایک ، بهترین همراه ورزشکاران برای فضای سبز ویلا ، باغچه یا تراس خود دنبال مبلمان مناسب می گردید؟ راهنما جامع خرید تشک رویا