5 قدم مهم برای انتخاب عطر به عنوان هدیه

5 قدم مهم برای انتخاب عطر به عنوان هدیه

انتخاب یک عطر مانند انتخاب یک بویایی برای خود یا شخص دیگری است. تصمیم گیری برای ارائه یک عطر به عنوان هدیه یک تصمیم ظریف است زیرا باید سلیقه آن شخص را بشناسید. یا شما می‌دانید عطری که سلیقه شخص مقابل است چه رایحه‌ای دارد و یا قصد دارید یک عطر جدید به او هدیه دهید. در هر صورت، ارائه یک عطر به عنوان هدیه ایده بسیار خوبی است، اما باید قبل از آن یک تحقیق کوچک انجام دهید تا هدیه شما رضایت بخش باشد. برای انتخاب عطر مناسب به عنوان هدیه چند نکته هست که باید به درستی رعایت کنید.

عطر شخصی

افرادی که به عطر علاقه دارند برای هر فصل عطر شخصی خود را دارند. اگر شما نام عطرهای فرد را بدانید به راحتی می‌توانید عطری مشابه سلیقه فرد پیدا کنید یا دقیقا همان را به عنوان هدیه بگیرید. اگر قصد دارید همان عطر را به عنوان هدیه بگیرید در این صورت می‌توانید با ارائه اندازه بزرگتر از عطری که دوست دارند آنها را غافلگیر کنید و یا غلظت دیگری (ادو توالت/ادوپرفیوم) یا حتی مشتق دیگری از عطر (لوسیون و غیره) را به عنوان هدیه انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با ارائه یک عطر کاملاً جدید که می‌توانند برای مناسبت‌های خاص، آخر هفته‌ها یا مثلاً برای فصل جدید داشته باشند آنها را غافلگیر کنید. سعی کنید عطر و ادکلن مورد نظرتان را با بالاترین کیفیت تهیه کنید. همه چیز بعد از زدن عطر مشخص خواهد شد. خوشبوترین و بهترین عطرها هم اگر ماندگاری خوبی نداشته باشند عطر مناسبی برای هدیه نیستند.

ادو تویلت یا ادو پرفیوم؟

5 قدم مهم برای انتخاب عطر به عنوان هدیه

جشن و مناسبت تولد مهم‌ترین رویداد برای هر فرد است. شما می‌توانید یک تم تولد رویایی داشته باشید و هدیه تولد مورد علاقه طرف مقابل را از قبل آماده کرده باشید. این یک سورپرایز دوست داشتنی خواهد شد اما هنوز هم بر سر نوع عطر با خودتان به توافق نرسیده‌اید؟ همانطور که گفتیم می‌توانید عطر مورد نظرتان را با غلظتی متفاوت هدیه دهید. اگر اطلاع چندانی از عطر‌ها ندارید بهتر است تا کمی بیشتر تحقیق کنید. به صورت خلاصه آنچه ما عطر و ادکلن خطاب می‌کنیم به 3 دسته پرفیوم، ادوپرفیوم و ادوتویلت تقسیم می‌شود.

  1. پرفیوم: بیشترین میزان از اسانس روغنی را دارد و ماندگاری آن بین 8 تا 24 ساعت است. پرفیوم یا همان عطرهای گرمی با داشتن 20 تا 40 درصد اسانس روغنی از قوی‌ترین نمونه‌های عطر هستند. به همین میزان قیمت این عطرها هم بالا است و هرکسی توانایی خرید آن را ندارد؛ به همین علت ادوپرفیوم و ادوتویلت که در جایگاه بعدی قرار می‌گیرند انتخاب‌های به صرفه‌تری برای خرید هستند.
  2. ادوپرفیوم: ادوپرفیوم با داشت مقدار کمتری از استانس روغنی و مقدار بیشتری الکل در جایگاه دوم از نظر ماندگاری قرار می‌گیرد. تا 20 درصد اسانس روغنی معطر موجود در این ترکیب باعث قوی بودن عطر و ماندگاری متوسط آن می‌شود.
  3. ادوتویلت: ادوتویلت در جایگاه بعدی قرار می‌گیرد. 5 تا 15 درصد اسانس روغنی موجود در این ترکیب آن را به نمونه‌ای ارزان قیمت‌تر از دو نمونه دیگر تبدیل می‌کند. نکته قابل توجه در هنگام خرید این است که اگرچه شما یک عطر را با 3 غلظت مختلف پیدا خواهید کرد اما دقیقا به همین دلیل که غلظت اسانس روغنی در پرفیوم بیش از ادوتویلت است نمی‌توانید انتظار رایحه‌ای دقیقا مشابه را از این دو نمونه داشته باشید. توجه داشته باشید که وقتی یک کنسانتره متفاوت می‌خرید، رایحه «دوباره تنظیم می‌شود» بنابراین کمی متفاوت خواهد بود. هنگام کار با غلظت‌های دیگر، عطرساز می‌تواند آکورد عطر و روح عطر را با نت‌های مختلف تزئین کند. رایحه‌های بین ادوپرفیوم و ادوپرفیوم می‌تواند بسیار متفاوت باشد که جای تعجب دارد به خصوص که نام عطر یکسان است.

هیچ قانونی در این مورد وجود ندارد زیرا برخی از برندها فقط سطح الکل و غلظت را بدون تغییر ارکستراسیون تغییر می دهند. در این صورت رایحه بین دو غلظت بسیار نزدیکتر خواهد بود. به طور خلاصه، پیشنهاد می‌شود در مورد غلظت ترجیحی فرد بدانید.

از نام عطر شخصی فرد مطمئن شوید

5 قدم مهم برای انتخاب عطر به عنوان هدیه

اگر به اندازه کافی به فرد مورد نظرتان نزدیک هستید، می‌توانید از میز توالت فرد عطر مورد علاقه‌اش را بردارید و اسم آن را یادداشت کنید تا اشتباهی صورت نگیرد. اگر امکان این کار را ندارید از یک دوست مشترک در مورد رایحه مورد علاقه شخص سوال بپرسید. عطری مشابه یا دقیقا همان را با رایحه ای غلیظ‌تر تهیه کنید.

سایر محصولات و مشتقات آن عطر را هدیه دهید

یکی دیگر از ایده های عالی برای هدیه برای خانم ها ارائه کرم بدن یا لوسیون بدن از همان عطر است. اگر عطر مورد نظر از عطرهای محبوب و مشهور میان افراد که در این لینک آمده است باشد کرم مو، ژل یا لوسیون حمام، روغن حمام یا صابون با همان رایحه نیز وجود دارد. برای یک مرد، می‌توانید مشتقاتی مانند کرم پس از اصلاح، ژل دوش یا صابون را انتخاب کنید. “جعبه های هدیه” که از چندین محصول تشکیل شده است یک هدیه خوب است.

اسم را نمی‌دانید؟

اگر نام عطر شخصی را که می‌خواهید به او هدیه بدهید نمی‌دانید، می‌توانید عطر جدیدی را به او ارائه دهید و با انتخابی جسورانه او را شگفت زده کنید. شما باید بدانید چگونه سلیقه شخصی خود را کنار بگذارید تا خشنود شوید! قاعده این است که هنگام انتخاب یک هدیه، زمانی که یک عطر است، سلیقه شخصی خود را دخیل نکنیم. هرکسی سلیقه بویایی خود را دارد. برخی نت‌های تازه مرکبات را دوست دارند، برخی دیگر مانند نت‌های چوبی، شیپر، شرقی یا گلی. چیزی که شما دوست دارید ممکن است لزوماً برای شخصی که می‌خواهید او را شگفت زده کنید عالی نباشد. اغلب مشاهده می‌کنیم که برخی از افراد می‌خواهند عطری را هدیه دهند که مخصوصاً دوست دارند، زیرا آن‌ها را به یاد خاطرات یکی از عزیزانشان می‌اندازد، صرف نظر از اینکه آیا عطر مورد نظر برای دوست مورد نظر مناسب است یا خیر. این کار اشتباه را انجام ندهید و عطری انتخاب کنید که بوی آشنای آن فرد را برایتان به همراه دارد.

ایده آل این است که عطری همراه با یک نمونه ارائه شود تا بتوان آن را قبل از باز کردن جعبه آزمایش کرد. وجود یک تستر برای عطر ضروری است تا در صورت لزوم آن را به راحتی تعویض کنید. در تمام طول سال فرصت های زیادی برای خوشحال کردن کسانی که دوستشان دارید وجود دارد! عطرها همیشه انتخاب خوبی برای نشان دادن محبت شما به فرد مورد علاقه‌تان خواهند بود.

نویسنده: سارااقبالی

مطالب مشابه را ببینید!

کفش چرم طبی ولی شیک را از کجا بخریم؟ سه کتاب پرطرفدار در زمینه روانشناسی موفقیت بهترین اسپیکر سقفی موجود در بازار برترین روش های سرمایه گذاری در آلمان با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی چطوری به ایران گل بفرستیم؟ هتل‌های پاریس نزدیک مرکز شهر فولاد st52 از کجا بخریم؟ برای خرید بیمه خودرو کدام بدهی‌ها باید تسویه شوند؟ کامل‌ترین بررسی برند سیکو + معرفی کالکشن چند کالکشن محبوب کاپ قاعدگی چیست ؟