دریافت اقامت کشورهای مختلف از طریق ویزای کار

برای مهاجرت به کشورهای مختلف راهی وجود دارد؟ چگونه می‌توان ویزای کاری دریافت کرد و در چه کشورهایی با این نوع ویزا می‌توان اقامت گرفت؟ اگر این پرسش شماست، برای دریافت پاسخ آن، تا انتها همراه ما باشید. می‌خواهیم اطلاعاتی در مورد ویزای کار کشورهای فرانسه، انگلیس، دبی، پرتغال، یونان و اسپانیا در اختیارتان قرار دهیم.

ویزای کار فرانسه

برای دریافت ویزا و اقامت کاری فرانسه، این کشور بزرگ و پیشرفته اروپایی، به موارد زیر توجه کنید:

  1. باید به جستجوی کار و کارفرما در فرانسه باشید و پس از دریافت تأییدیه، می‌توانید اقدام به دریافت ویزا کنید. ویزای کار فرانسه برای کسانی است که پیشنهاد شغلی دریافت کرده‌اند و به بیش از 90 روز ویزا احتیاج دارند. انواع ویزای کاری فرانسه عبارت‌اند از:
  • ویزای کار بلندمدت فرانسه: برای متقاضیانی که نیاز به بیش از 3 ماه ویزای کاری دارند.
  • ویزای کار فرانسه برای نیروی حقوق‌بگیر: برای افرادی است که قرارداد کاریشان توسط DIRECCTE تأیید شده و به بیش از 1 سال ویزا نیاز دارند.
  • ویزای فرانسه برای تجارت: برای افرادی است که قصد تجارت و راه‌اندازی کسب‌وکار در راهندازدر فرانسه دارند و باید یک برنامه تجاری به همراه اثبات بودجه کافی را ارائه دهند.

اخذ اقامت فرانسه از طریق کار؛ چگونگی اخذ ویزای کاری فرانسه

دریافت اقامت کشورهای مختلف از طریق ویزای کار

ویزای کار پرتغال

یکی از روش‌های دریافت اقامت و ویزای کشور پرتغال، اقامت کاری پرتغال است. برای دریافت ویزای کار پرتغال، ابتدا باید در این کشور شغل مناسب پیدا کرده و استخدام شوید و برای این کار می‌توانید از مؤسسات کاریابی در پرتغال جستجو کنید. سپس باید یکی از ویزاهای کاری پرتغال که در زیر نوشته شده است را دریافت کنید:

  • ویزای کاری بلندمدت: این ویزا برای افرادی است که خارج از اتحادیه اروپا هستند و قصد دارند بیش از 6 ماه در این کشور اقامت کنند.
  • ویزای کاری کوتاه‌مدت: این ویزا برای متقاضیانی است که قرارداد کاری موقت با زمان کم‌تر از 6 ماه دارند که  قابل تمدید است.

ویزای کار یونان

مهاجرت و اقامت کاری یونان یکی از روش‌های محبوب در میان مهاجرین است و برای دریافت ویزای کار یونان و اقامت در آنجا‌، دو روش وجود دارد. در روش اول باید Job offer یا پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما در کشور یونان داشته باشید.

  1. برای این منظور، کارفرما شغل مورد نظر را در یونان آگهی کرده، پس از 3 ماه اگر فردی برای استخدام یافت نشد، آگهی را برای مدت 3 ماه دیگر در اتحادیه اروپا تمدید می‌کند و اگر باز موردی برای استخدام نبود، در این مرحله آن را خارج از اتحادیه اروپا آگهی کرده و از این طریق، شما می‌توانید با جستجو در لیست شغل‌های موردنظر برای یونان، کار مناسب پیدا کرده و برای دریافت ویزای کار یونان اقدام کنید.
  2. روش دوم نیز به‌این‌ترتیب است که متقاضی ابتدا باید ویزای جستجوی کار در یونان که مدت آن 6 ماه است را اخذ کند و وارد خاک یونان شده و جویای کار باشد. اگر شغل مناسبی یافت و ویزای کاری دریافت کرد، می‌تواند با خرید یا اجاره خانه، بقیه اعضای خانواده را همراه خود ببرد و می‌توان گفت که این روش معقول‌تر و مناسب‌تر از روش قبل است.

ویزای کاری یونان؛ مهاجرت به یونان از طریق کار

ویزای کار اسپانیا

برای اقامت و دریافت ویزای کار اسپانیا، ابتدا باید از طرف کارفرما دعوت‌نامه کار داشته باشید که کار آسانی نیست. برای این کار چند روش وجود دارد.

روش اول

در روش اول، کارفرما به اداره مهاجرت مراجعه کرده و درخواست نیروی کار خارجی می‌کند که محل کار کارفرما باید معتبر بوده و وضعیت اقتصادی خوبی داشته باشد. بعد از آن، شما از طریق اداره مهاجرت به جستجوی شغل در اسپانیا می‌پردازید و در صورت امکان، کار مناسبی پیدا می‌کنید.

روش دوم

کارفرما و اسپانسر ابتدا شغل مورد نظر را در اسپانیا آگهی کرده و 3 ماه منتظر می‌ماند. در صورت نبود متقاضی در خود کشور اسپانیا،  3 ماه دیگر آن را در اتحادیه اروپا آگهی کرده و اگر بازهم متقاضی نباشد، کارفرما دعوت‌نامه را برای متقاضی خارجی، ارسال می‌کند و متقاضی همراه دعوت‌نامه برای دریافت ویزا و اقامت کاری اسپانیا اقدام کنید.

ویزای کار دبی

نرخ پایین بیکاری دبی سبب شده تا متقاضی برای مهاجرت به این کشور به‌خصوص از طریق اقامت کاری دبی، افزایش یابد. اما این کشور نیز مانند کشورهای دیگر شرایط خاصی دارد و برای دریافت ویزای کار دبی باید از روش‌های قانونی زیر اقدام کرد.

روش اول

 همان روش جاب آفر (job offer) است که مانند کشورهای یونان و اسپانیا، شغل را آگهی می‌کنند و شما می‌توانید با جستجوی شغل مورد نظر در لیست مشاغل این کشور، شغل مناسب خود را پیدا کرده و پس از آن، از طرف کارفرما دعوت‌نامه کاری دریافت کنید و برای دریافت ویزای کار دبی اقدام کنید.

روش دوم

در این روش، باید به مؤسسات کاریابی در دبی مراجعه کنید و شغل مناسب را جستجو کنید. در این حالت، ابتدا ویزای جستجوی کار امارات را دریافت می‌کنید، سپس بعد از یافتن کار مناسب، برای دریافت ویزای کار دبی اقدام می‌کنید.

دریافت اقامت کشورهای مختلف از طریق ویزای کار

ویزای کار انگلیس

ویزا و دریافت اقامت کاری انگلیس نیز از روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است و می‌توان بر اساس شرایطی که دارید از طریق یکی از آن‌ها اقدام کنید. انواع ویزای کار انگلیس نیز به شرح زیر است:

  • ویزای بلندمدت: در این روش، شما از طرف کارفرما ویزای کاری دریافت می‌کنید و پس از پذیرش در شغل موردنظر، کارفرما یک گواهی اسپانسرشیپ برای مجوز کاری شما صادر می‌کند. مدت‌زمان این ویزا 3 تا 5 سال است و باید 3 ماه از زمان فعالیت شما در شغلتان گذشته باشد.
  • ویزای کوتاه‌مدت: این ویزا برای افرادی است که به کار داوطلبانه در انگلستان علاقه‌مند هستند. باید یک گواهی اسپانسرشیپ داشته باشند؛ ولی امکان دریافت حقوق ندارید. این ویزا به مدت 12 الی 28 ماه صادر می‌شود.

اقامت انگلیس از طریق کار ؛ شرایط و مدارک ویزای کاری انگلستان

دریافت ویزا و اقامت کاری در کشورهای مختلف از مؤسسه پارسیس

همانطور که می‌دانید، دریافت ویزای کار و اقامت در کشورهای مختلف، کار راحتی نیست. نیازمند اطلاعات و دانش تخصصی در مورد سیستم کاری کشور مورد نظر، قوانین مهاجرت و شرایطی است که برای مهاجران درنظر گرفته شده است. مؤسسه پارسیس با متخصصان خبره و مشاوران کاربلد آماده مشاوره و راهنمایی به شما عزیزان هستند تا بتوانید نتیجه دلخواه را گرفته و موفق به اخذ اقامت کاری کشور مورد نظرتان شوید.

مطالب مشابه را ببینید!

برای خرید بیمه خودرو کدام بدهی‌ها باید تسویه شوند؟ کامل‌ترین بررسی برند سیکو + معرفی کالکشن چند کالکشن محبوب کاپ قاعدگی چیست ؟ ۹ علائم سکته قلبی قبل از وقوع که باید جدی بگیرید! 19 تا از بهترین دبیران فیزیک کنکور بهترین دبیران ریاضی کنکور بهترین دبیران شیمی کنکور مراحل راه اندازی قالیشویی هتل‌های قیمت مناسب پاریس بررسی کشورهای آمریکا و انگلستان از نظر هزینه تحصیل با موسسه اصطهباناتی