رویایی ترین جنگل های استان گیلان که حداقل یک بار باید ببینید

رویایی ترین جنگل های استان گیلان

از خنکای جنگل‌های هیرکانی تا هیبت ابنیه تاریخی که قدمتشان به صدها سال قبل می‌رسد، زیبایی‌های گیلان تمامی ندارد. خیلی‌ها فقط با هدف تماشای طبیعت سرسبز این خطه شمالی، از جنگل دالخانی و گیسوم تا ارتفاعات دیلمان و آب‌و‌هوای دل‌نشینش بار سفر می‌بندند. آن‌هم نه سفر هوایی! گردشگران خوب می‌دانند لذت نسیم خنک جاده‌های جنگلی و صدای لالایی دریا را با سفر اتوبوسی به استان گیلان با تمام وجود تجربه می‌کنند. در ادامه همراه ما باشید تا با چند نمونه از جنگل‌های خیره‌کننده استان گیلان آشنا شویم.

۱. جنگل گیسوم

جنگل گیسوم  

از هرکسی درباره جنگل‌های گیلان زیبا بپرسید، گیسوم یکی از اولین اسم‌هایی است که می‌شنوید. از جاده جنگلی آرامی حرف می‌زنیم که خمیده درختان دو سمت آن دالانی به‌شکل بهشت ساخته‌اند و به موج‌های آبی خزر ختم می‌شوند. انواع تفریحات آبی در این پارک جنگلی مهیاست و با چشم اندازی بسیار تماشایی پذیرای گردشگران است.

چطور به جنگل گیسوم برویم؟

اگر می‌خواهید این جنگل معروف شمالی را از نزدیک ببینید، در محور رشت به آستارا دل به جاده بزنید تا در فاصله ۱۰ کیلومتری جاده اسالم به خلخال به آن برسید. این جنگل سرسبز هر روز هفته به‌صورت شبانه‌روزی و بدون هزینه ورودی پذیرای شما عزیزان است.

۲. جنگل سراوان

جنگل سراوان در کنار سرسبزی طبیعی، خانه انواع گونه‌های جانوری و گیاهی است که دیدنش را برای عاشقان حیات وحش لذت‌بخش می‌کند. موزه میراث روستایی ایران در دل این جنگل قدیمی بنا شده است و اگر بخواهید همین جا با قایقی دل به آب بزنید، دریاچه بکر و آرام سراوان در انتظار شماست. برای سفر اتوبوسی به استان گیلان یکی از پیشنهادهای ما جنگل سراوان است.

چطور به جنگل سراوان برویم؟

بهشت سراوان در بخش سنگسر رشت زیبا و در فاصله ۱۷کیلومتری جاده رشت ـ تهران واقع شده و حدودا ۲۰ کیلومتر بعد از امام‌زاده هاشم (حد فاصل رشت تا سیاهکل) قرار دارد.

۳. جنگل صفرابسته

جنگل صفرابسته  

جاده جنگل صفرابسته به‌جرئت یکی از رویایی‌ترین مسیر‌هایی است که در عمرتان دیده‌اید. در این مسیر از میان درختان ارگ، صنوبر، بید، تبریز و طوس می‌گذرید که شاخ‌و‌برگشان درهم تنیده و تونلی رویایی ساخته‌اند. در انتهای مسیر روستای صفرابسته با طبیعتی چشم‌نواز پوشیده از شالیزارهای برنج منتظر شماست.

چطور به جنگل صفرابسته برویم؟

تونل جادویی صفرابسته در فاصله ۱۲کیلومتری شمال شرق آستانه اشرفیه واقع شده است. وارد جاده بندر کیاشهر شوید و این جنگل را در حد فاصله دو روستای ایکومچال و صفرابسته بیابید.

۴. جنگل‌های سیاهکل (ارتفاعات دیلمان)

جنگل‌های اسرارآمیز سیاهکل جان می‌دهند برای پیاده‌روی و عکاسی لابه‌لای انبوه درختان سرفراز و بناهای عجیب. خاطره مناظر باشکوه این جنگل تا مدت‌ها در ذهن‌تان باقی می‌ماند و شما را دوباره به این مسیر برمی‌گرداند. جاده‌های فرعی این جاده به آبادی‌های دیگر منتهی می‌شود و اگر آن را تا انتها ادامه دهید، ۴۵ کیلومتر بعد از سیاهکل به دشت خیره‌کننده دیلمان می‌رسید.

چطور به جنگل سیاهکل برویم؟

برای رسیدن به جنگل‌های همیشه در مه سیاهکل، باید به لاهیجان بروید و وارد مسیر سیاهکل به دیلمان شوید. درهای این بهشت شمالی هر روز هفته بدون ورودی به روی مسافران باز است.

۵. جنگل نقله‌بر

جنگل نقله‌بر

طرفدار جنگل‌های بکر و ناشناخته‌اید؟ همان‌ها که هنوز خبری از ردپای انسان‌ها ندارند؟ طبیعت بی‌نظیر این جنگل ییلاقی با دشت‌های سرسبزش در کنار سپیدرود منتظر شماست. کمتر کسی این جاذبه طبیعی را می‌شناسد، اما آنهایی که با تورهای یکی دو روزه به اینجا سفر می‌کنند، می‌دانند در طول مسیر تا خود مقصد چه مناظر حیرت‌انگیزی در انتظار آنهاست.

چطور به جنگل نقله‌بر برویم؟

مسافران عزیز می‌توانند هر ساعت از شبانه‌روز به‌صورت رایگان وارد این جنگل بکر و ناشناخته شوند. کافی است در شهر رودبار واقع در ۴۵ کیلومتری رشت دنبال روستای رستم‌آباد و دهستان نقله‌بر بگردند.

۶. جنگل اسالم

اسم اسالم حتی برای مسافرانی که هنوز گذرشان به این مسیر نخورده، تداعی‌گر جنگل‌های انبوهی است که در چهار فصل سال زیبایی مسحورکننده خود را حفظ می‌کند. در مسیر اسالم به خلخال این طبیعت رویایی مهمان چشمان شماست. پیشنهاد می‌کنیم در سفر اتوبوسی به استان گیلان، جنگل اسالم را حتما از نزدیک ببینید.

چطور به جنگل اسالم برویم؟

این جاده پوشیده از درختان جنگلی از شهر اسالم در گیلان شروع می‌شود و بعد از ۷۰ کیلومتر مسیر پیچ‌در‌پیچ به خلخال اردبیل می‌رسد.

۷. پارک جنگلی سفیدآب

پارک جنگلی سفیدآب

سفیدآب یک پارک جنگلی به وسعت دریاست و از معروف‌ترین جاذبه‌های رودسر به شمار می‌رود. اگر اهل قدم زدن باشید، طبیعت بکر این پارک با انواع چشمه‌سارها، رودهای خروشان و انواع درختان راش و توسکا هم‌مسیرتان است.

چطور به پارک جنگلی سفیدآب برویم؟

منطقه حفاظت‌شده سفیدآب در جاده اشکورات منطقه رحیم آباد و در ۳۰ کیلومتری رودسر واقع شده و ۲۵ دقیقه از مرکز شهر فاصله دارد. بازدید از این جاذبه گردشگری در طول شبانه‌روز رایگان است. سفر با اتوبوس به استان های گیلان جذابیت سفر را دوچندان می کند.

۸. پارک جنگلی ماسوله

فقط نمای شهر پلکانی و آب‌و‌هوای بی‌نظیر ماسوله نیست که مسافران را شیفته خود می‌کند.

چطور به پارک جنگلی ماسوله برویم؟

پارک جنگلی ماسوله در ۲۳ کیلومتری غرب فومن و در فاصله ۶۰ کیلومتری شهر رشت قرار گرفته و یکی از بکرترین جنگل‌های طبیعی گیلان است که مسافران می‌توانند در طول شبانه‌روز از آن بازدید کنند.

۹. پارک جنگلی خرما

پارک جنگلی خرما

در دل منطقه اطاقور لنگرود یک پارک جنگلی بکر قرار دارد که منظره دل‌پذیرش نمای رودخانه و کوهستان است.

چطور به پارک جنگلی خرما برویم؟

برای بازدید از این جنگل شگفت‌انگیز، بلیط اتوبوس گیلان بخرید و راهی شهرستان لنگرود شوید. در ۲۴ کیلومتری جنوب املش به روستای خرما می‌رسید. عده‌ای این پارک جنگلی را متعلق به املش می‌دانند.

۱۰. پارک جنگلی سیاه‌داران

زیبایی این پارک به پوشش گیاهی بی‌نظیرش ختم نمی‌شود. اینجا خانه آهوان و غزال‌های گیلان است.

چطور به جنگل سیاه داران برویم؟

روستای سیاه‌داران در ارتفاعات جنوب غربی تالش و در فاصله ۴ کیلومتری این شهر تماشایی واقع شده است. جنگل سیاه‌داران در دل همین روستا قرار دارد و فاصله‌اش تا تالش ۱۲ دقیقه است.

۱۱. پارک جنگلی باغ محتشم

 باغ محتشم یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های رشت است که قدمتش به دوران قاجار برمی‌گردد.

چطور به باغ محتشم برویم؟

پارک جنگلی باغ محتشم در خیابان حافظ رشت درست در مجاورت رودخانه گوهررود واقع شده و بدون ورودی پذیرای گردشگران است.

۱۲. ییلاق جنگلی ماسال

در ییلاق ماسال تا چشم کار می‌کند، رنگ سبز می‌بینید و طبیعت اسرارآمیز. منظره بی‌نظیر کوه‌های تالش، درختان درهم‌تنیده و رود پرآب خالکایی پناهگاه گردشگران از شلوغی و گرمای شهر است.

چطور به ییلاق ماسال برویم؟

هوس ییلاقات جنگلی ماسال به سرتان زده است؟ این منطقه در بخش شمال غربی شهر رشت واقع شده.

۱۳. ییلاق جواهردشت

اگر از شرق به گیلان سفر می‌کنید، برای لذت‌بردن از جنگل‌های بکر گیلان لازم نیست خود را به رشت یا فومن برسانید.

چطور به ییلاق جواهردشت برویم؟

جواهردشت زیبا در بخش چابکسر شهرستان رودسر واقع شده و حدود ۲۵ کیلومتر جاده آفرودی دارد که برای طی‌کردنش باید از رانندگان محلی کمک بگیرید تا به یکی از مرتفع‌ترین ییلاقات گیلان واقع در سیاهکلرود برسید.

۱۴. بام جنگلی لنگرود

بام لنگرود منطقه‌ای سرسبز در ارتفاعات لنگرود است.

چطور به بام لنگرود برویم؟

این بام در مرتفع‌ترین نقطه جاده آبچالکی شهر لنگرود قرار گرفته است و برای رسیدن به آن باید از چهارراه کومله بگذرید.

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین کرم روشن‌ کننده صورت خارجی تولید کدام برند است؟ فرق مشاور و روانشناس ایده های خلاقانه برای دیزاین یک اتاق زیبا بهترین اساتید زیست کنکور ایران هر آنچه که درباره کامپوزیت نمی‌دانید با یه کیفِ دوشیِ اسپرت، استایلِ شیک خودت را کامل کن آیا بوتاکس مو راهکاری دائمی است و یا از بین می رود؟ کفش اورجینال نایک ، بهترین همراه ورزشکاران برای فضای سبز ویلا ، باغچه یا تراس خود دنبال مبلمان مناسب می گردید؟ راهنما جامع خرید تشک رویا