نقش قیمت تیرآهن بر هزینه نهایی ساختمان

نقش قیمت تیرآهن بر هزینه نهایی ساختمان

آهن و سیمان دو مصالح اصلی و کاربردی در ساختمان سازی است که نقش مهمی در مقاوم سازی ساختمان بر عهده دارند. نقش قیمت تیر آهن بر هزینه نهایی ساختمان بر هیچ کس پوشیده نیست. بر اساس محاسبات سنتی صورت گرفته بر روی قیمت این نتیجه اثبات شده است که هر چه قیمت تیرآهن افزایش یابد قیمت ساختمان نیز افزایش خواهد یافت. حجم استفاده از تیرآهن در ساختمان بسیار بالا بوده و کوچک ترین تغییری در قیمت این محصول، قیمت ساختمان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. خرید عمده تیر آهن یکی از روش هایی است که زینه های اجرایی را برای شما کاهش خواهد داد.

تیر آهن یکی از محصولات فولادی است که بر اساس نرخ جهانی تغییر می کند. این آهن آلات به صورت شاخه ای و کیلویی تولید و قیمت گذاری می شود. نقش قیمت تیرآهن بر هزینه نهایی ساختمان به قدری است که حتی زمزمه افزایش قمت تیرآهن نیز باعث تغییر در قیمت ساختمان می شود. به همین دلیل هر چه سازندگان تیر آهن ساختمانی خود را سریع تر تهیه کنند سود بیشتری خواهند داشت. البته لازم به ذکر است که با افزایش قیمت مسکن توانایی خرید مردم نیز کاهش پیدا کرده و تقاضا برای خرید مسکن کمتر می شود. به همین دلیل پیمانکاران و مهندسینی که بتوانند سریع تر مواد و مصالح مورد نیاز برای ساخت و ساز را تهیه کنند قطعا سود بیشتری خواهند کرد.

خرید عمده تیرآهن

تیرآهن یکی از بیشترین مصالحی است که به منظور مقاوم سازی در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین بهتر است که در همان ابتدای ساخت و ساز تمامی تیرآهن های خود را سفارش دهید تا هزینه های شما کاهش یابد. بنابراین شما با مدیریت بر هزینه ها می توانید قیمت ساختمان سازی را کنترل کنید.

عوامل موثر در رشد قیمت تیرآهن

قیمت تیرآهن و ورق بر اساس عوامل مختلفی تغییر می کند که عبارت است از:

نرخ ارز: قیمت ارز یکی از عواملی است که قیمت تیرآهن و ورق های فولادی و نهایتا ساختمان را تغییر می دهد. تجربه و آمارها نشان می دهد که با افزایش قیمت ارز قیمت تیر آهن و نهایتا ساختمان افزایش می یابد. در سال های اخیر تحریم ها به شدت ارز را تحت تاثیر قرار داده است و از این رو خرید و فروش ساختمان با نوسانات بسیاری دچار می شود.

هزینه واردات آهن: در گذشته به دلیل پایین بودن هزینه های دلار بسیاری از افراد آهن آلات و سازه های فولادی خود را از کشورهای دیگر خریداری می کردند. ولی امروزه به دلیل افزایش قیمت آهن آلات، با خرید تیر آهن های داخلی هزینه های خود را کاهش خواهید داد. در ایران شرکت های معتبر بزرگی در زمینه تولید سازه های فولادی و آهن آلات فعالیت می کنند که کیفیت محصولات این کمپانی ها بسیار بالا می باشد و شما با خرید داخلی می توانید هزینه های ساختمان سازی را کاهش دهید.

وزن تیرآهن: قیمت تیرآهن و ورق به صورت کیلویی محاسبه می شود. بدین ترتیب که شما با توجه به مزایا و معایب انواع تیرآهن های مورد نیاز خود را سفارش می دهید و در هنگام باگیری خودرو بر روی باسکول رفته و وزن این محصول مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین برخی از شرکت ها تیرآهن را به صورت شاخه ای نیز به فروش می رسانند. بدین صورت که هر شاخه را در وزن خاصی تولید می کنند و در هنگام فروش وزن و شاخه ها بر روی قیمت این محصول تاثیر می گذارد.

وضعیت بورس: یکی از فاکتورهایی که بر روی قیمت تیر آهن و محصولات فولادی خصوصا تیرآهن تاثیر می گذارد، وضعیت بورس می باشد. در صورت بروز تغییر در ارزش سهام شرکت های تولید کننده فولاد قیمت مسکن نیز افزایش می یابد. بنابراین نقش قیمت تیر آهن بر هزینه نهایی ساختمان مستقیم و غیر قابل انکار است.

هزینه حمل و نقل: هزینه های حمل و نقل آهن آلات مستقیما بر روی قیمت ساختمان تاثیر می گذارد. آهن های وارداتی معمولا با استفاده از کشتی انتقال می یابند ولی محصولات داخلی با استفاده از خودروهای سنگین جابجا می شوند. بنابراین شما هر چقدر که بابت خرید تیرآهن و حمل آن هزینه پرداخت کنید، در مقابل هزینه های ساخت و ساز نیز افزایش یافته و برای جبران این هزینه ها باید هزینه مسکن نیز افزایش یابد.

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری؛ لیست بروز برترین ها بازار فارکس یا ارزدیجیتال؟ مقایسه کریپتو و بازارهای مالی پرسپولیس و رونمایی از اسپانسر جدید! اطلاعات درباره مالیات بر درآمد اتفاقی و نحوه محاسبه آن لیست بهترین موسسه های زبان در پایتخت چند دلیل مهم استفاده از پروفیل زد در سوله ها نوسان گیری بورس؛ راهنمای نوسان گیری حرفه ای در بازار بورس فارکس چیست؟ چگونه در فارکس معامله کنیم؟ اطلاعات صفر تا صد Forex فروشگاه ساز آنلاین چیست؟ بررسی بهترین ها و امکانات سیستم های ساخت فروشگاه اینترنتی همه چیز در مورد جوملا برای ساخت سایت؛ مزایا و معایب و مقایسه با وردپرس