با مک بوک های ۲۰۱۸، بدترین سری محصولات ساخت اپل آشنا شوید!

با مک بوک های ۲۰۱۸، بدترین سری محصولات ساخت اپل آشنا شوید!

همه به خوبی می دانند که اپل یکی‌ از معروف ترین شرکت های سازنده وسایل ارتباطی دیجیتال و سیستم‌ های کامیپوتری است که هر محصولش در حکم یکی از‌ بهترین ها در بین همتایان خود است البته، این اعتبار و شهرت وقتی که صحبت از آمار بالای در خواست تعمیرات مک بوک های سری ایر و پرو ساخته شده در سال ۲۰۱۸ می شود؛ کمی زیر سوال می رود!

بر اساس گزارشات، به خاطر مشکلات متعدد گزارش شده در قسمت کیبورد، لاجیک بورد، اسپیکر، خنک کننده و مشکلات متعدد در پردازشگر و در نهایت نارسایی در مانیتور مک بوک‌پرو و مک بوک ایر ساخت سال ۲۰۱۸، این محصول به یکی از پر مشکل ترین تولیدات ساخته و ارائه شده توسط اپل معرفی شده است. جالب است بدانید که بروز موارد مشکل زایی از این دست باعث شد تا شرکت اپل مجبور به تعویض برخی از مک بوک های فروخته شده، شود و رسما از مشتریان خود عذرخواهی نماید.

از آن جایی که مک بوک ۲۰۱۸ به خاطر طراحی زیبا و حمل آسانی که دارد، یکی‌ از محصولات پر فروش اپل در بازار ایران نیز بوده و هست، امروز در این مقاله می خواهیم به بررسی مشکلات مک بوک ایر و مک بوک پروهای ساخت ۲۰۱۸ این شرکت معروف و پر آوازه بپردازیم پس، در ادامه با ما همراه باشید.

 

پر تقاضاترین مورد برای تعمیرات مک بوک، کیبوردهای نسل سوم پروانه ای اپل

 

هنگامی که طراحان شرکت اپل برای راحتی کاربران خود اقدام به طراحی و ارائه کیبورد باترفلای یا به عبارتی دیگر صفحه کلید پروانه ای برای زیبایی بیشتر و راحتی کاربر در هنگام کار نمودند، هیچ وقت فکرش را نمی کردند که نسل سوم این کیبوردها که بدون اعلام‌‌ قبلی شرکت در معرفی محصول جدید، مجهز به یک غشای پلاستیکی برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل کیبورد شده بود، تبدیل به یکی از مشکلات اساسی این محصول و عاملی برای تعمیر مک بوک شود.

در واقع اپل با نصب این لایه محافظ، قدرت تایپ کردن کاربر را ضعیف کرده و سرعت آن ها را پایین آورده است. به طور مثال در کیبورد پروانه ای، تایپ کردن کلملات E و R یکی از سخت ترین بخش ها برای کاربران است که در نهایت، به خاطر شکایت ها و نقدهای منفی کاربران در این زمینه و همچنین درخواست بالا برای تعمیرات مک بوک، شرکت اپل ضمن عذرخواهی رسمی؛ اعلام کرد که کیبوردها را تعویض کرده و یا حتی برخی از دستگاه های ساخته شده در سری خاص و مشخص را تعویض می کند. البته این مشکل پس‌از این اقدام شرکت اپل حل نشد و همچنان پس از مدتی، کیبورد مک بوک ایر ۲۰۱۸، دچار مشکل شد.

 

مشکل لاجیک برد مک بوک ایر

 

دیگر اشکالی که بر مک بوک های ساخته شده در سال ۲۰۱۸ وارد است، نارسایی لاجیک برد این دستگاه است. مشکل بورد منطقی مک بوک مربوط به نارسایی جریان برق در این دستگاه می شود و به همین خاطر شرکت اپل طی یک بیانیه داخلی به تمامی شعب و نمایندگی‌ های رسمی خود اعلام کرد تا برخی از دستگاه های مک بوک ۲۰۱۸ با شماره ساخت مشخص را کاملاً رایگان تعویض کنند و یا این که برای تعمیرات آن هیچگونه هزینه ای دریافت نکنند.

از آن جایی که شرکت اپل در ایران در حال حاضر  هیچ نمایندگی رسمی ندارد، می توانید برای تعمیر مک‌ بوک و یا حتی دیگر محصولات شرکت اپل به مراکز تعمیرات تخصصی، حرفه ای و معتبر مراجعه کنید.

 

خرابی اسپیکر مک بوک پرو

 

و اما می رسیم به مشکل صدا مک بوک یا همان اسپیکر مک بوک پرو ۲۰۱۸ که به گزارش رسانه های مختلف، کاربران این دستگاه را کاملا کلافه کرده است! تقریبا ۱ ماه بعد از عرضه مک بوک پرو ۲۰۱۸، کاربران بسیاری از تولید صداهای عجیب و همچنین نویز در دستگاه خود شکایت کردند. گویا ظاهرا این مشکل بیشتر در مدل های ۱۵ و ۱۳ اینچی مک بوک پرو به وجود آمده و باعث پخش ویدئوهایی در حال نمایش این مشکل توسط کاربران در فضای مجازی نیز شده است.

بسیاری از کارشناسان در توضیح این مشکل اعلام کردند که مشخص نیست که این صداها به خاطر مشکلات سخت افزاری هستند یا نرم افزاری. اما این محرز شده است که می توان این مشکل را با مراجعه به مراکز حرفه ای تعمیرات مک بوک از میان برد.

 

مشکل خنک سازی و نارسایی پردازشگرهای مک بوک پرو

 

ظاهراً مک بوک پرو  ۱۵ اینچی ۲۰۱۸، دارای مشکل پردازش اطلاعات و همچنین خنک کنندگی در سیستم است. این مشکلات در حالی در بین‌ نارسایی های مک بوک های ساخت سال ۲۰۱۸ اپل مطرح می شوند که این شرکت این سری از محصولات خود را با استفاده از پرادزنده های نسل ۸ اینتل، به روز رسانی کرده است. همچنین از‌ جمله دلایلی که مک بوک پرو ۲۰۱۸ با استقبال خریداران روبرو شد این است که این دستگاه دارای پردازنده فوق قوی corei9 است و همین توان پردازشی آن را چندیدن برابر ارتقا می دهد اما با این حال، مک‌ بوک پرو ۱۵ اینچی نه تنها دچار نارسایی در پردازش است بلکه در حین انجام فعالیت هایی همچون رندرگیری، دمای آن بسیار بالا رفته و عملکردش به شدت افت می کند و همین باعث شکایت و نارضایتی کسانی شد که از این دستگاه استفاده می کنند.

 

مشکل مانیتور مک بوک پرو

 

شرکت اپل قبلا در تولید صفحه نمایشگر مدل های مختلف مک بوک های ساخته شده در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ از مانیتورهای رتینا استفاده کرده بود و علی الرغم مشکلاتی که این صفحه نمایش داشت، از آن در ساخت انواع مختلف مک بوک در سال ۲۰۱۸ نیز استفاده نمود که متاسفانه، کاربران زیادی را مجبور به انجام تعمیرات مک بوک کرد.

ظاهر این نمایشگرها دارای مشکل flatcable هستند که باعث می شود در هنگام پخش، خط هایی‌ بر روی تصویر به جا بماند. همچنین گاهی اتفاق افتاده است که نیمی از تصویر دچار سوسو زدن شود. گاهاً گزارش شده است که دستگاه پس از نارسایی در تصویر، ریستارت می شود ولی همچنان مشکل بر روی تصویر باقی می ماند.

 

در این مقاله برخی از مشکلات مک بوک پرو و مک بوک ایرهای ساخته شده در سال ۲۰۱۸ را برای شما مورد بررسی قرار دادیم. در انتها توصیه می کنیم که اگر شما هم از مک بوک استفاده می کنید و دستگاه شما دچار مشکلاتی از این قبیل و یا نارسایی های دیگری شده است برای تعمیر و یا تامین قطعات مک بوک به مرکزی حرفه ای مراجعه نمایید. پایان رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری؛ لیست بروز برترین ها بازار فارکس یا ارزدیجیتال؟ مقایسه کریپتو و بازارهای مالی پرسپولیس و رونمایی از اسپانسر جدید! اطلاعات درباره مالیات بر درآمد اتفاقی و نحوه محاسبه آن لیست بهترین موسسه های زبان در پایتخت چند دلیل مهم استفاده از پروفیل زد در سوله ها نوسان گیری بورس؛ راهنمای نوسان گیری حرفه ای در بازار بورس فارکس چیست؟ چگونه در فارکس معامله کنیم؟ اطلاعات صفر تا صد Forex فروشگاه ساز آنلاین چیست؟ بررسی بهترین ها و امکانات سیستم های ساخت فروشگاه اینترنتی همه چیز در مورد جوملا برای ساخت سایت؛ مزایا و معایب و مقایسه با وردپرس