متخصص گوارش کیست؟ چطور اینترنتی نوبت بگیرم؟

آیا با وظایف دکتر گوارش آشنایی دارید و می‌دانید برای کدام بیماری‌ها باید به وی مراجعه کنید؟ متخصص بیماری‌های گوارشی، پزشکی است که برای بررسی این بیماری‌ها تخصص دارد و از نظر دانش و عملکرد، تخصصی‌تر از یک پزشک عمومی عمل می‌کند. اکنون که قصد دارید برای بررسی علت تغییرات گوارشی خود که چند هفته بروز پیدا کرده به این دکتر مراجعه کنید، باید در سریع‌ترین زمان ممکن نوبت بگیرید. در این مطلب همراه ما باشید تا علاوه بر معرفی پزشک گوارش، شما را با نحوه نوبت دهی اینترنتی این متخصصان آشنا کنیم.

متخصص گوارش را بیش‌تر بشناسید

پزشکی که می‌تواند بیماری‌های تاثیر گذار بر دستگاه گوارش را تشخیص دهد و درمان کند، دکتر گوارش است. این دکتر متخصص در ابتدا پزشک عمومی است که بعد از پایان تحصیل در دانشکده، دوره رزیدنتی پزشکی را می‌گذراند. سپس بعد از سه سال مطالعه بیش‌تر، گواهینامه‌ای را دریافت می‌کند که نشان می‌دهد این پزشک در بیماری‌های گوارشی تخصص دارد. این دسته از متخصصان می‌توانند معاینات و روش‌هایی را انجام دهند که یک پزشک عمومی قادر به انجام آن‌ها نیست. همچنین این پزشکان می‌توانند نتایج همین آزمایش‌ها را نیز تفسیر کند.

متخصص گوارش کیست؟ چطور اینترنتی نوبت بگیرم؟

آیا تا کنون فکر کردید که برای درمان و تشخیص بیماری‌های کدام اندام بدن خود باید به این پزشک مراجعه کنید؟ در اصطلاح انگلیسی، متخصص گوارش به‌عنوان gastroenterologist شناخته می‌شود. Gastro معادل معده، Enter معادل روده و ologist معادل متخصص است. در بیماری‌های گوارشی معمولا اندام‌های معده و روده درگیر می‌شوند. ولی دهان، مری، کیسه صفرا، لوزالمعده، کبد، مجاری صفراوی و آنزیم‌های گوارشی نیز بخشی از دستگاه گوارشی شما هستند که این متخصصان می‌توانند آن‌ها را بررسی و درمان کنند.

متخصص گوارش و مسئولیت‌هایی که دارد!

دکتر گوارش در زمینه اختلالات و بیماری‌های موثر بر سیستم گوارشی شامل دستگاه گوارش و اندام‌هایی مانند پانکراس، کبد، کیسه صفرا و مجاری آن تخصص دارد. دستگاه گوارش نیز شامل مری، معده، روده کوچک، روده بزرگ، راست روده و مقعد است. اما این دکتر متخصص کدام اختلالات و مشکلات گوارشی را درمان می‌کند؟

  • احساس سوزش سر دل
  • عارضه رفلاکس معده به مری (GERD) یا Gastroesophageal reflux disease
  • هموروئید یا Hemorrhoids
  • بیماری التهابی روده (IBD) یا Inflammatory bowel disease از جمله بیماری کرون و کولیت اولسراتیو
  • سندرم روده تحریک پذیر (IBS) یا Moveable bowel syndrome
  • پانکراتیت یا Pancreatitis
  • زخم‌های معده، روده، مری
  • بروز تغییراتی در عادت‌های روده مانند اسهال یا Diarrhea، یبوست یا constipation و خون در مدفوع

علاوه بر تشخیص و درمان بیماری‌های گوارشی، این پزشک متخصص می‌تواند روش‌های تشخیصی مانند آندوسکوپی و کولونوسکوپی را نیز انجام دهد. دکتر گوارش برای انجام آندوسکوپی فوقانی، کولونوسکوپی، بیوپسی و سونوگرافی آندوسکوپی آموزش دیده است.

زمان ویزیت توسط متخصص گوارش و علت آن

بعد از آشنایی با دکتر گوارش و مسئولیت‌های وی از خودتان می‌پرسید که چه زمانی باید به این متخصص مراجعه کرد؟ مطمئنا درصد زیادی از مردم با مشاهده اولین علائم بیماری خود به یک پزشک عمومی مراجعه می‌کنند. اما اگر این علائم مربوط به دستگاه گوارش هستند و دکتر عمومی قادر به تشخیص و درمان شما نیست باید توسط متخصص گوارش ویزیت شوید. در صورتی که از بروز یک بیماری گوارشی جدی در خودتان باخبر هستید، برای مراقبت از بیماریتان باید پیش یک دکتر گوارش بروید.

متخصص گوارش کیست؟ چطور اینترنتی نوبت بگیرم؟

یک متخصص می‌تواند درباره بیماری شما، آموزش‌های لازم را ارائه دهد. این آموزش‌ها درباره بیماری که از نظر جسمی و روانی، شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ مزیت‌های زیادی دارد. متخصصان بیماری‌های گوارشی نسبت به سایر پزشکان، تحقیقات، معاینه‌ها و روش‌های تشخیصی مرتبط با دستگاه گوارش را بیش‌تر انجام می‌دهند. بنابراین با مراجعه به این متخصصان، مشکل شما سریع‌تر و به‌صورت دقیق شناسایی می‌شود. همچنین درمان بیماری شما با عوارض کم‌تری همراه است.

تشخیص سرطان با پزشک متخصص گوارش

دکتر گوارش، اولین کسی است که می‌تواند متوجه بروز سرطان در اندام‌های دستگاه گوارش شود. این پزشک متخصص از طریق روش‌هایی مانند آندوسکوپی و بیوپسی، تومورهای سرطانی را در سیستم گوارش شما پیدا و حذف می‌کند. در نهایت برای یافتن میزان گسترش سلول‌های سرطانی در اندام‌های گوارشی، پزشک نمونه‌های بافتی بیش‌تری می‌گیرد. دکتر گوارش با آندوسکوپ یا هدف قرار دادن این تومورها به وسیله لیزر، بعضی از تومورهای خاص در بدن بیمار را درمان می‌کند.

این دکتر متخصص می‌تواند سرطان در اندام‌هایی مانند معده، روده بزرگ، روده کوچک، دوازدهه، مری، کبد، پانکراس، کیسه صفرا، مجاری صفراوی و تومور استرومال دستگاه گوارش (GIST) را تشخیص دهد و درمان کند. اما برای انواع دیگر سرطان، احتمالا در تیم مراقبت پزشکی شما به حضور یک دکتر گوارش نیاز است.

این پزشک متخصص در تیم مراقبتی بیماران سرطانی حضور دارد تا به وسیله آندوسکوپی، علامت‌های سرطان در خارج از محل اصلی را پیدا کند. پزشکان در تیم مراقبت بیماران سرطانی می‌توانند برای احتمال بروز عوارض ناشی از درمان، با یک متخصص گوارش مشورت کنند. حالت تهوع، اسهال، یبوست، استفراغ و سوءتغذیه جزء عوارض شایع روش‌های درمانی سرطان هستند.

دریافت نوبت از متخصص گوارش

این روزها تکنولوژی پیشرفت زیادی داشته و دیگر، کسی برای گرفتن نوبت از راه‌های تلفنی یا حضوری اقدام نمی‌کند. تعداد زیادی از پزشکان در شبکه‌های اجتماعی و گوگل حضور دارند. شما می‌توانید با جستجوی نام پزشکان متخصص بیماری‌های گوارشی، وب‌سایت این افراد را پیدا کنید. ولی آیا شما بهترین دکتر گوارش را می‌شناسید؟ قطعا پاسختان به این سوال منفی است. پس به وب‌سایت اینترنتی درمانکده سری بزنید و لیست کامل دکترهای متخصص گوارش را ببینید.

پزشک و بیمار دو طرف یک تقویم قرار دارند و پزشک به یکی از روزهای تقویم اشاره می‌کند.

بعد از جستجوی دکتر گوارش در درمانکده، تعداد زیادی از این پزشکان به همراه اطلاعات کامل آن‌ها نشان داده می‌شود. شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز مطابق تاریخ و ساعت دلخواه، نوبت بگیرید و تایم نوبت خود را با پرداخت اینترنتی رزرو کنید.

متخصص گوارش در درمانکده و نوبت دهی اینترنتی در 10 مرحله

1) با جستجوی “درمانکده” در گوگل، وارد سایت آن شوید.

2) در قسمت نوار بالایی سایت، روی اولین گزینه که “نوبت دهی” نوشته شده است، نگه دارید.

3) در این قسمت تمامی تخصص‌ها نمایش داده می‌شود. روی اولین گزینه “گوارش، کبد و آندوسکوپی” کلیک کنید.

4) لیست تعدادی زیادی از پزشکان گوارش نمایش داده می‌شود. با توجه به نظرات بیماران قبلی، امتیاز پزشک، آدرس مطب و تحصیلات، بهترین دکتر را انتخاب کنید.

5) در کادر نارنجی رنگ که روی آن “رزرو آنلاین نوبت” نوشته شده است، کلیک کنید.

6) در صفحه هر پزشک سریع‌ترین زمان ویزیت نشان داده می‌شود. ولی در یک کادر می‌توانید تاریخ‌هایی که پزشک در مطب حضور دارد را ببینید و با کلیک روی هر تاریخ، ساعت‌های ویزیت ظاهر می‌شوند.

7) اکنون بعد از انتخاب تاریخ، روی ساعت مورد نظر کلیک کنید.

8) به صفحه‌ای انتقال داده می‌شوید که باید شماره تماس خود را ثبت کنید و کد ارسال شده را در کادر بنویسید.

9) اکنون در صفحه جدید، اطلاعات بیمار را وارد کنید. سپس هزینه ویزیت را به‌صورت اینترنتی بپردازید. بعضی از پزشکان بخشی از هزینه ویزیت را در زمانی که نوبت دارید، دریافت می‌کنند.

10) در آخر، نوبت شما به‌صورت اینترنتی رزرو شده و باید در زمان تعیین شده به مطب پزشک بروید.

مطالب مشابه را ببینید!

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری؛ لیست بروز برترین ها بازار فارکس یا ارزدیجیتال؟ مقایسه کریپتو و بازارهای مالی پرسپولیس و رونمایی از اسپانسر جدید! اطلاعات درباره مالیات بر درآمد اتفاقی و نحوه محاسبه آن لیست بهترین موسسه های زبان در پایتخت چند دلیل مهم استفاده از پروفیل زد در سوله ها نوسان گیری بورس؛ راهنمای نوسان گیری حرفه ای در بازار بورس فارکس چیست؟ چگونه در فارکس معامله کنیم؟ اطلاعات صفر تا صد Forex فروشگاه ساز آنلاین چیست؟ بررسی بهترین ها و امکانات سیستم های ساخت فروشگاه اینترنتی همه چیز در مورد جوملا برای ساخت سایت؛ مزایا و معایب و مقایسه با وردپرس