لیست کتاب های پرتقال برای نوجوانان

امروزه تهیه و تدوین کتاب‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان از ضروریات به شمار می‌رود. چرا که افراد در این سنین باید راه و رسم مطالعه را یاد بگیرند. بنابراین لازم است کتاب‌هایی مناسب برای یادگیری و پرورش فکری این رده‌های سنی به سادگی در دسترس آنان باشد تا هم اوقات فراغتشان را با کتاب سپری کنند و هم به رشد و پرورش خلاقیتشان کمک کنند. انتشارات پرتقال سعی کرده در این زمینه به یاری خانواده‌هایی که دارای کودک و نوجوان هستند بشتابد و در این زمینه آنان را کمک کند.

نشر پرتقال، به عنوان ناشر خیلی متفاوت کودکان و نوجوانان به شمار می‌آید و توانسته در این سال‌ها جایگاه بسیار خوبی در میان آنان به دست آورد.
این ناشر تاکنون توانسته کتب متعددی را که در زمینه‌های مختلف برای کودکان و نوجوانان ایرانی، ترجمه شده است به چاپ برساند و آنان را نشر دهد.

کتاب‌های این مجموعه برای رده‌های سنی مختلف از کودکان و خردسالان سه ساله تا نوجوانان بالاتر از ۱۶ سال تهیه شده است. این کتاب‌ها ژانرهای مختلف را نیز در بر می‌گیرد که پاسخگوی نیازهای متعدد کودکان و نوجوانان و برای سلیقه‌های مختلف، است.

از جمله ژانرهای کتاب‌ها در نشر پرتقال می‌توان به ژانرهای مختلف رئال تاریخی، کمیک استریپ و فانتزی، طنز، ماجراجویی، علمی-تخیلی، داستان، شعر و…. اشاره کرد که به طور دقیق و همراه با دسته بندی منظم در سایت این مجموعه قابل دسترسی است.

در ادامه سعی داریم به معرفی کتاب‌هایی که در طی این سال‌ها توانسته‌اند به عنوان کتاب‌های پرفروش نشر پرتقال، شناخته شوند بپردازیم.

لیست کتاب های پرتقال برای نوجوانان

لیست کتاب های پرتقال برای نوجوانان

یادداشت‌‌ های راننده‌ ی نیمه شب

یکی دیگر از آثار پر فروش در نشر پرتقال کتاب یادداشت‌‌ های راننده‌ ی نیمه ‌شب است. نویسنده این کتاب جردن ساننبلیک است که توسط مینا شهری ترجمه شده. این کتاب 174 صفحه است و برای رده سنی بالاتر از 14 سال، کتاب مناسبی است. این کتاب درباره الکس گرگوری شانزده ساله است که از طلاق پدرومادرش بسیار عصبانی است.  تصمیم می‎ گیرد که ماشینشان را بردارد و نزد پدرش برود. در این مسیر، تصادفی می‎ کند و مجبور می‎ شود تا در یک مرکز خدمات اجتماعی کار کند. در همین محل، با پیرمردی بدقلق آشنا می‎ شود که هیچ ‎کس بیشتر از چند ساعت نتوانسته تحملش کند! اما به‎ محض آشنایی این دو، دوستی ‎ای بینشان شکل می ‎گیرد که زمینه‎ ساز تغییر هر دوی آن‎ هاست.

 

جک: داستان واقعی جک و لوبیای سحرآمیز

نویسنده این کتاب لیسل شرتلیف از نویسندگان رده سنی نوجوانان است و حورا نقی ‌زاده کار ترجمه این اثر را انجام داده است. این کتاب در ژانر فانتزی نوشته شده که بسیاری از نوجوانان به آن علاقه دارند.
یکی از طوفان‎ های ناگهانی و بی ‎علت، پدر جک را به محلی نامعلوم می ‎برد. تنها راهی که به ذهن جک می‎ رسد آن است که گاوشان را با لوبیاهای سحرآمیزی که می ‎توانند او را به آن‎ سوی ابرها برسانند معاوضه کند. او به همراه خواهرش و یک غاز جادویی، سفرشان را آغاز می‎ کنند. جک بالاخره با چشم‎ های خودش غول ‎های بزرگ را می ‎بیند و متوجه می‎ شود که آن‎ ها هم مشکلاتی به بزرگیِ خودشان دارند…
لیست کتاب های پرتقال برای نوجوانان

رامپ: داستان واقعی رامپل استیلتسکین

رامپ ، عنوان کتابی است که لیسل شرتلیف، آن را به رشته تحریر در آورده است و حورا نقی‌زاده آن را به فارسی ترجمه کرده است. این کتاب دارای 270 صفحه است و برای رده سنی نوجوانان 12 تا 16 سال تهیه و تنظیم شده است.
قسمتی از کتاب : در قلمرو جادویی ‎ای که رامپ در آن زندگی می‎ کند، اسم هرکس سرنوشتش را شکل می ‎دهد و رامپل استیلتسکین، اسم عجیبی دارد. همه او را مسخره می ‎کنند و رامپ، نا امید از سرنوشتش، به زندگی ملالت ‎بارش ادامه می ‎دهد. اما زمانی که طی اتفاقی متوجه می‎ شود نیرویی عجیب دارد، همه‎ چیز دگرگون می ‎شود. رامپ مـی ‎تواند کـاه را به طـلا تبدیـل کـند! او ایـن قـضیه را با بهتریـن دوسـتش، یعنـی

شنل قرمزی، در میان می‎ گذارد و شنل قرمزی، او را از خطر این قدرت جادویی، آگاه می ‎سازد. سپس تصمیم می ‎گیرند تا این جادو را نابود کنند و وارد مسیری پر خطر می‎ شوند…

هر روح، یک ستاره

این کتاب توسط وندی مس نوشته شده و سمانه افشارحاتم آن را به فارسی بازگردانده است. این اثر 303 صفحه‌ای برای رده سنی نوجوان بسیار مناسب است. در این کتاب ماجرایی بصورت ساده و روان روایت شده.

قسمتی از داستان : «اَلی»، چیزهای ساده‎ی زندگی را دوست دارد: ستاره های دنباله‎دار و آسمان شب. او در اردوگاه «سایه‎ی ماه» زندگی می‎کند و بخشی از وجودش، همین مکان است. الی اصلاً دوست ندارد که طور دیگری به خودش نگاه کند. «بری»، دختری بسیار زیبا و محبوب است. اما او از زیبایی‎اش همانند یک سپر استفاده می‎کند. آیا بری تلاش می‎کند تا چیزی را مخفی کند؟ «جک»، پسری تنهاست.

لیست کتاب های پرتقال برای نوجوانان

خانه‌ ای روی پل

از دیگر کتاب‌های نشر پرتقال که توانسته به عنوان پرفروش‌ترین‌های این مجموعه شناخته شود کتاب خانه‌ ای روی پل است. کتاب خانه‌ ای روی پل توسط پادما ونکاترامان، نوشته شده است. سینا یوسفی کار ترجمه این کتاب به فارسی را انجام داده است. این کتاب 184 صفحه است و در ژانر رئال و برای گروه سنی نوجوانان بالای ۱۲ سال، مناسب و خواندنی است.
قسمتی از کتاب : زندگی در خیابان‌های پررفت‌و‌آمد هند اصلاً  آسان نیست. دو خواهر فراری داستان ما، ویجی و روکو جایی را که دیگر نمی‌شد به آن گفت خانه، ترک می‌کنند و وارد دنیای خطرناک و بی‌رحم خیابان‌ها و آدم‌های بی‌تفاوت می‌شوند. آن‌ها تلاش می‌کنند تا خانه‌ی جدیدی برای خودشان پیدا کنند. ویجی ما را با خود همراه می‌کند تا با خواندن داستان تکان‌دهنده‌اش دنیای کودکانی را بشناسیم که اغلب نادیده‌گرفته می‌شوند. کودکانی که در این دنیا بی‌پناه هستند و با زباله‌گردی روزگارشان را سپری می‌کنند. روزگاری که با همه‌ی تاریکی‌هایش، روزهای روشنی هم دارد.

 

کلام آخر

این کتاب ها و کتاب های رده سنی نوجوانان را میتوانید از سایت گاج مارکت تهیه بفرمایید همچنین امکان تهیه کتاب های کمک درسی را نیز دارید از جمله این کتاب ها کتاب های دهم ریاضی است که به سادگی قابل خرید هستند. رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!

زندگی در فرانسه چگونه است؟ مزایا+معایب عادات روزانه مفید برای زندگی بهتر؛ 7 کار موثر برای داشتن زندگی خوب افزایش انگیزه شغلی؛ 17 روش برای بالا بردن انگیزه برای کار کردن موسسه مهاجرتی چیست؟ نکاتی در مورد وظایف و مسئولیت های موسسات مهاجرتی متن نامه گواهی اشتغال به کار به فارسی و انگلیسی + 5 نمونه فارسی و انگلیسی نامه نکات کلیدی در بهبود مهارت مکالمه زبان انگلیسی راهنمای انتخاب بهترین گل برای هدیه به آقایان در مناسبت‌ها زبان بدن در فروش؛ تکنیک های استفاده از زبان بدن برای فروش بهتر و جذب مشتری همه چیز درباره کلاس خصوصی آیلتس آداب و رسوم شب یلدا در ایران و تاریخچه شب چله در شهرهای مختلف