راهنمای خرید بخاری گازی

راهنمای خرید بخاری گازی

با نزدیک شدن به فصل پاییز و زمستان، هوا کم کم رو به سردی می‌رود و در این هنگام نیاز به خرید وسایل گرمایشی بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود. به طور کلی وسایل گرمایشی طیف بسیار گسترده‌ای دارند اما در این بین بخاری گازی یکی از پرکاربردترین وسیله‌های گرمایشی در کشور ایران است که از گذشته‌های دور تاکنون از آن به عنوان یک عضو جدانشدنی در خانه‌های ایرانی یاد می‌شود. در کشور ایران، برندهای زیادی در این سال‌ها اقدام به تولید بخاری گازی کرده‌اند. محصولات این برندها هر کدام ویژگی‌های خاصی داشته و بایستی برای خرید بهترین بخاری گازی دقت و آگاهی کاملی نسبت به ویژگی‌های این محصول داشته باشید.

بخاری گازی

این نوع از بخاری‌ها، انواع مختلفی دارد که از بین آن‌ می‌توان به بخاری گازی بدون لوله، بخاری گازی نیازمند به لوله، بخاری گازی با تولید حرارت بالا و بخاری گازی با تولید حرارت پایین اشاره کرد. بخاری‌های گازی بدون نیاز به لوله در اندازه‌های بزرگ و کوچک برای مصارف خانگی وجود دارند که اندازه آن به فضای مورد استفاده برای بخاری بستگی دارد، هرچه فضا بزرگ‌تر باشد بخاری بزرگ‌تر با توان تولید بیشتری نیاز است. بخاری‌های نیازمند لوله هم به همین صورت در دو اندازه تولید‌ می‌شوند.

بخاری‌ها در گذشته به صورت زغالی و هیزمی بودند که با کشف نفت و گسترش استفاده از آن، بخاری‌های نفتی به بازار آمدند. چند دهه است که با لوله‌کشی گسترده گاز طبیعی در سراسر کشور، استفاده از بخاری گازی رواج پیدا کرده است. البته در این بین بخاری برقی نیز از زمان تولید الکتریسیته به صورت صنعتی به عنوان یکی از روش‌های تولید گرما رواج پیدا کرده است.

رواج بخاری گازی در سال‌های اخیر بی دلیل نبوده است. بخاری‌های هیزمی و زغالی به دلیل سختی تهیه هیزم با قوانین عدم قطع درختان در بسیاری از نقاط دنیا یکی از روش‌های سخت به حساب‌ می‌آید و به دلیل کثیف کاری زیاد هم بسیار کم مورد استفاده قرار‌ می‌گیرد.

راهنمای خرید بخاری گازی

بخاری نفتی هنوز در بسیاری از نقاط که دسترسی به گاز وجود ندارد و هزینه استفاده از بخاری‌های برقی هم بسیار گران تمام می‌شود مورد استفاده است ولی تعداد آن‌ها محدود و عمدتا در روستاها است. بخاری برقی در بسیاری از نقاط دنیا که دسترسی به گاز و نفت وجود ندارد یا قیمت زیادی دارند بسیار مورد استفاده قرار‌ می‌گیرد اما به نظر‌ می‌رسد که به دلایلی زیادی که در زیر به آن ها اشاره شده است در ایران بهترین گزینه تولید گرما در زمستان بخاری گازی است.

نکات قابل توجه در خرید بخاری گازی

در هنگام خرید این نوع از بخاری‌ها به نکات بسیاری باید توجه کنید تا از خرید خود پشیمان نشوید. اول از همه سعی کنید برند معتبری از بخاری گازی را از جای معتبری تهیه کنید تا از گارانتی و خدمات پس از فروش با کیفیتی نیز بهره‌مند شوید.

همچنین بهتر است بخاری گازی را از فروشگاهی تهیه کنید که مهلت چند روزه‌ای را برای آزمایش و تست بخاری در اختیار شما قرار‌ می‌دهد تا در صورت راضی نبودن از آن بتوانید هزینه خود را پس بگیرید یا اگر کالا معیوب بود بدون دردسر آن را تعویض کنید. نکات زیر را در انتخاب خود مد نظر قرار دهید:

  • به تناسب بخاری با فضای باز یا فضای بسته دقت کنید تا بخاری مناسب را تهیه کنید.
  • به تمهیدات ایمنی توجه کنید. بخاری گازی خوب باید ترموکوبل، حس‌گر میزان اکسیژن و منواکسید کربن داشته باشد.
  • به رده انرژی بخاری توجه کنید تا یک برند پربازده و با رده انرژی بالا تهیه کنید.
  • میزان تولید صدا هم برای برخی افراد مهم است در هنگام خرید به برچسب راهنما دقت کنید.
  • در هنگام خرید به ارتفاع سقف، اقلیم، عایق‌کاری دیوارها، پنجره‌ها، اندازه پنجره‌ها، نورگیر بودن یا نبودن و پرده پنجره‌ها دقت کنید.
  • ظرفیت حرارتی بخاری از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کرد. اگر ظرفیت حرارتی این نوع از بخاری‌ها از 7/11 درصد بالاتر باشد باید تمهیدات نصب لوله بخاری را در نظر داشته باشد و اگر ظرفیت حرارتی کمتر از مقدار ذکر شده باشد، بخاری نیازی به نصب لوله ندارد.

راهنمای خرید بخاری گازی

سخن آخر

در زمان خرید بخاری گازی، یاید به دودکش یا بی دودکش بودن بخاری گازی، توجه داشته باشید. البته بهتر است در صورتی که از بخاری گازی در فضای بسته می‌خواهید استفاده کنید، از بخاری گازی با دودکش باشد؛ چرا که خطرات احتمالی را به کمترین حد ممکن می‌رسانید. استفاده از بخاری گازی بدون دود کش در فضاهای بسته مانند مانند اتاق خواب، اتاق زیرشیروانی، زیرپله، انباری، پارکینگ، حمام، هتل، شیرخوارگاه، کودکستان و هر جایی که تهویه خوبی نداشته باشد، ممنوع است.

مطالب مشابه را ببینید!

عادات روزانه مفید برای زندگی بهتر؛ 7 کار موثر برای داشتن زندگی خوب افزایش انگیزه شغلی؛ 17 روش برای بالا بردن انگیزه برای کار کردن موسسه مهاجرتی چیست؟ نکاتی در مورد وظایف و مسئولیت های موسسات مهاجرتی متن نامه گواهی اشتغال به کار به فارسی و انگلیسی + 5 نمونه فارسی و انگلیسی نامه نکات کلیدی در بهبود مهارت مکالمه زبان انگلیسی راهنمای انتخاب بهترین گل برای هدیه به آقایان در مناسبت‌ها زبان بدن در فروش؛ تکنیک های استفاده از زبان بدن برای فروش بهتر و جذب مشتری همه چیز درباره کلاس خصوصی آیلتس آداب و رسوم شب یلدا در ایران و تاریخچه شب چله در شهرهای مختلف چگونه درس بخوانیم و حفظ کنیم؟ نکات و تکنیک های کلیدی برای حفظ و یادگیری درس