7 دانشگاه برتر انگلیس از نظر بالا بودن رضایت دانشجویان در حال تحصیل در انگلیس

7 دانشگاه برتر انگلیس از نظر بالا بودن رضایت دانشجویان در حال تحصیل در انگلیس

رضایت دانشجویان یکی از فاکتور های مهم برای انتخاب یک کشور خارجی برای تحصیل است. اگر شما هم قصد تحصیل در انگلیس را دارید، باید بدانید که این کشور یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای تحصیل و زندگی دانشجویی است و میزان رضایت دانشجویان در این کشور در حد بسیار خوبی بالا است.

پس به شما پیشنهاد می کنیم اگر قصد تحصیل و زندگی در یک کشور خارجی را دارید حتما کشور انگلیس را هم در لیست خود قرار دهید و آن را بررسی کنید.

ما در این مطلب می خواهیم در مورد میزان بالای رضایت دانشجویان هنگام تحصیل در انگلیس و دلایل آن صحبت کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما باشید. برای کسب اطلاعاتی جامع در مورد تحصیل در انگلیس اینجا کلیک کنید. این مقاله یعنی راهنمای جامع تحصیل در انگلستان به شما کمک خواهد کرد در هر قدم برای تحصیل در خارج از کشور آماده بوده و برنامه ای منظم و مدون داشته باشید.

رضایت دانشجویان هنگام تحصیل در انگلیس یا هر کشور خارجی دیگر به چه معنا است؟

رضایت دانشجویان هنگام تحصیل می تواند به موارد بسیار زیادی باز گردد. این موارد شامل امکانات آموزشی، خدمات، هزینه تحصیل و امکانات دانشجویان است. هنگام انتخاب یک کشور برای تحصیل اگر به میزان فاکتور رضایت دانشجویان توجه کنید، می تواند به شما در انتخاب مقصد مورد نظرتان کمک زیادی بکند.

7 دانشگاه برتر انگلیس از نظر بالا بودن رضایت دانشجویان در حال تحصیل در انگلیس

میزان رضایت دانشجویان هنگام تحصیل در انگلیس

برای سنجش میزان رضایت دانشجویان هنگام تحصیل در انگلیس در یک تحقیق از بیش از 310،000 دانشجو از 396 دانشگاه مختلف انگلیس نظر سنجی کردند و به نتایج بسیار جالبی رسیدند. طبق نتایج این نظرسنجی که در سال 2020 انجام شد، مشخص شد که تقریباً 83٪ از کل دانشجویانی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند از کیفیت تحصیل خود در انگلیس راضی بودند.

این نظر سنجی به بررسی هشت فاکتور مهم که رضایت دانشجویان را نشان می داد می پردازد.

این هشت فاکتور شامل این موارد بودند:

  1. فرصت های یادگیری
  2. کیفیت آموزشی
  3. سطح زندگی
  4. پشتیبانی علمی
  5. احترام به دانشجو
  6. اتحادیه ها و انجمن های دانشجویی
  7. هزینه های زندگی و تحصیل
  8. آینده تحصیلی و شغلی

چرا رضایت دانشجویان هنگام تحصیل مهم است؟

با افزایش تمایل افراد به گذراندن تحصیل در دوره های خارجی فاکتور رضایت دانشجویان بسیار مهم است و می تواند به افراد برای انتخاب مقصد مورد نظرشان کمک کند. در ضمن کشورهایی که میزان رضایت دانشجویان در آنجا بالا است، می‌توانند دانشجویان بیشتری را جذب کنند. رضایت بالای دانشجویان به جذب و حفظ افراد دارای استعداد کمک می‌کند. این مورد به نوبه خود موجب افزایش اعتبار و جایگاه یک دانشگاه خواهد شد.

همان طور که در بالا نیز گفتیم میزان رضایت دانشجویان در کشور انگلیس میزان بالایی دارد و خود این عامل موجب جذب دانشجویان با استعداد و توانای بین المللی برای تحصیل در انگلیس خواهد شد.

چرا دانشجویان خارجی برای تحصیل در انگلیس علاقه مند هستند؟

انگلیس یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلات عالی در جهان است که سالانه بیش از 500000 دانشجوی بین‌المللی در آن ثبت نام می‌کنند. دانشگاه های انگلستان از بهترین دانشگاه های جهان هستند و به طور مداوم در رتبه بندی های جهانی عملکرد خوبی دارند. تمامی این موارد به دلیل بالا بودن رضایت دانشجویان هنگام تحصیل در انگلیس است.

مدارس شبانه روزی انگلستان راهی برای ورود به بهترین دانشگاه‌ها هستند.

مدارس شبانه روزی انگلستان نه تنها به تدریس با بالاترین استانداردهای آموزشی می‌پردازند، بلکه، حامی دانش‌آموزان در طول فرآیند درخواست ورود به دانشگاه نیز هستند. آنها به دانش‌آموزان اطمینان می‌دهند که فرصت قبولی در رشته‌های مورد علاقه خود را خواهند داشت. در نتیجه، دانش‌آموزانی که از مدارس شبانه روزی انگلیس فارغ‌التحصیل می‌شوند، شانس بیشتری برای ورود به بهترین دانشگاه‌ها را دارند. به عنوان مثال، طبق آمار CATS، ۸۰٪ از دانش‌آموزان مدارس شبانه روزی در سال ۲۰۱۴ موفق به قبولی در آزمون ورودی ۳۰ دانشگاه برتر انگلستان شدند.

دانشگاه های انگلیس با بالاترین میزان رضایت دانشجویان در زمان تحصیل

در حالی که بخش عمده‌ایی از رضایت دانشجویان هنگام تحصیل در دانشگاه های انگلیس به کیفیت آموزشی و امکانات دانشگاه و آینده شغلی باز می گردد اما داشتن زمان های خوب و لذت بردن از زندگی در حال تحصیل هم به همان اندازه مهم است.

طی تحقیقی که در سال 2018 در انگلیس انجام شد، چند دانشگاه برتر با بالاترین سطح دانشجویان انتخاب شدند. این تحقیق براساس نظرسنجی از دانشجویان در حال تحصیل در انگلیس انجام شده است. بیش ترین سطح امتیازی که یک دانشگاه می توانست در این تحقیق کسب کند نمره 5 بوده است.

7 دانشگاه برتر انگلیس از نظر رضایت دانشجویان در حال تحصیل

  1. دانشگاه Buckingham با نمره 33

این دانشگاه که در جنوب شرقی انگلیس قرار دارد، به علت کیفیت بالای تدریس و زندگی دانشجویی توانسته است که توسط دانشجویان و در نظرسنجی های ملی نمره بالایی را از لحاظ سطح رضایت دانشجویان کسب کند. این دانشگاه به مدت چهار سال توانسته است تا رتبه 1 را برای رضایت دانشجویان به دست بیاورد.

  1. دانشگاه St Andrews با نمره  32

دانشگاه سنت اندروز، در سال ۱۴۱۳ میلادی بنا شده است. این دانشگاه جزو قدیمی ‌ترین دانشگاه های اسکاتلند و سومین دانشگاه قدیمی در بریتانیا است. بیش تر از ۸٬۰۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف از کارشناسی تا دکترا در این دانشگاه در حال تحصیل در کشور انگلیس هستند.

 

  1. دانشگاه Liverpool Hope با نمره 30

دانشکده علوم لیورپول هوپ، به عنوان برترین دانشگاه از نظر سطح علمی دانشجویان خود شناخته شده است. در این دانشگاه همواره افراد از یک دیگر حمایت می کنند و موفقیت های هم را جشن می گیرند و برای رسیدن به موفقیت های بیش تر با هم همکاری می کنند.

  1. دانشگاه Loughborough با نمره   24

اداره استاندارد آموزش بریتانیا، دانشگاه لافبورو را جزو عالی‌ترین دانشگاه های انگلیس رتبه ‌بندی کرده ‌است. این دانشگاه در رشته های طراحی و هنر همیشه جزو بهترین دانشگاه ها بوده است.

  1. دانشگاه Lancaster با نمره20

دانشگاه لنکستر در رتبه‌بندی QS در بین ۱۳۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه با دانشگاه‌ هایی در هند، مالزی، چین و پاکستان به همکاری می پردازد و صد ها نفر از دانشجویان لنکستر بخشی از دوره ی آموزش تحصیل خود در این دانشگاه ها خرج از انگلیس و در کشور هایی همانند آمریکا، آسیا، استرالیا و اروپا می گذرانند. دانشگاه لنکستر برای متقاضیان تحصیل در انگلستان همواره یکی از بهترین گزینه ها است.

  1. دانشگاه Aberystwyth با نمره23

این دانشگاه دارای یکی از بالاترین نمرات رضایت دانشجویان است. دانشگاه ایبریتستوایت از نظر نرخ رضایت دانشجویی در جهان دارای رتبه پنجم می باشد.

  1. دانشگاه Bangor با نمره19

نرخ رضایت دانشجویان از دانشگاه همواره یکی از عمده ترین دلایل دانشجویان خارجی برای انتخاب این دانشگاه بوده است و بسیاری از دانشجویان خارجی علاقمند به تحصیل در انگلستان را به خود جذب کرده است. این دانشگاه در میان ۱۵ دانشگاه برتر بریتانیا و بر اساس رتبه‌بندی‌ های منتشرشده توسط هفته‌نامه‌ تحصیلات عالی تایمز قرار دارد. برتری دانشگاه آبراستیوت به دلیل تجارب دانشجویی و به لحاظ شرایط و امکانات خوابگاه‌ ها و محل ‌های اسکان دانشجویی می باشد.

7 دانشگاه برتر انگلیس از نظر بالا بودن رضایت دانشجویان در حال تحصیل در انگلیس

سخن پایانی

همان طور که ملاحظه کردید میزان نمره رضایت دانشجویان در حال تحصیل از دانشگاه های انگلیس بالا است. کشور انگلیس با داشتن بهترین کیفیت آموزشی و سطح خوب زندگی دانشجویی توانسته است در بین کشورهای اروپایی و بین المللی رتبه خوبی در جذب دانشجوها داشته باشد.

انتخاب یک کشور خارجی برای تحصیل و زندگی می‌تواند کمی گیج کننده باشد. به همین دلیل باید قبل از انتخاب کشور مورد خود در مورد آن کشور و شرایط تحصیل و زندگی در آن جا به خوبی تحقیق کرده باشید. ما در این مطلب با هم یکی از دلایل محبوبیت تحصیل در انگلیس را مرور کردیم. رضایت بالای دانشجویان از کشوری که در آن تحصیل می کنند فقط یکی از دلایل تحصیل در انگلیس است. با این حال اگر در زمینه تحصیل در انگلیس و شرایط تحصیل در این کشور سوالات دیگری داشتید یا نیاز داشتید تا با افراد متخصص این حوزه مشورت کنید می‌توانید به سایت موسسه معتبر بلو اسکای راجعه کنید و با مشاوران متخصص این موسسه سوالات خود را در میان بگذارید. همچنین بلواسکای اطلاعات بسیار کاربردی و جامعی در زمینه تحصیل در انگلیس و کانادا و سایر کشور ها برای شما جمع آوری کرده است که می توانید با خواندن این مطالب اطلاعات بسیار مفید و ارزنده‌ای را کسب کنید. رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!

زندگی در فرانسه چگونه است؟ مزایا+معایب عادات روزانه مفید برای زندگی بهتر؛ 7 کار موثر برای داشتن زندگی خوب افزایش انگیزه شغلی؛ 17 روش برای بالا بردن انگیزه برای کار کردن موسسه مهاجرتی چیست؟ نکاتی در مورد وظایف و مسئولیت های موسسات مهاجرتی متن نامه گواهی اشتغال به کار به فارسی و انگلیسی + 5 نمونه فارسی و انگلیسی نامه نکات کلیدی در بهبود مهارت مکالمه زبان انگلیسی راهنمای انتخاب بهترین گل برای هدیه به آقایان در مناسبت‌ها زبان بدن در فروش؛ تکنیک های استفاده از زبان بدن برای فروش بهتر و جذب مشتری همه چیز درباره کلاس خصوصی آیلتس آداب و رسوم شب یلدا در ایران و تاریخچه شب چله در شهرهای مختلف