ابرانسان، سفری به آینده‌ی تکنولوژی و فلسفه وجودی انسان، نوشته علی دلشاد تهرانی

کتاب رمان علمی-تخیلی ابرانسان اثر علی دلشاد تهرانی

در دنیای پرسرعت امروز، تکنولوژی به سرعت در حال تغییر و پیشرفت است. اما چگونه می‌توانیم درک کنیم که این تغییرات به کجا خواهند رسید و چه تأثیری بر روی جامعه و فرد خواهند داشت؟

کتاب “ابرانسان”، نوشته‌ی علی دلشاد تهرانی، یک اثر علمی-تخیلی است که با زاویه دید سوم شخص نگاشته شده است. این کتاب، خواننده را برای پاسخ به پرسش‌هایی از جمله “چگونه تکنولوژی آینده زندگی ما را تحت تأثیر قرار خواهد داد؟” به آینده‌ی نزدیک و دور می‌برد.

کتاب با بهره‌گیری از دانش علمی در زمینه‌هایی همچون فیزیک کوانتوم، علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی، تصویری از آینده‌ای نه چندان دور را ترسیم می‌کند که خواننده را درگیر خواهد نمود.

این کتاب نه تنها به بررسی پیشرفت‌های تکنولوژیکی می‌پردازد، بلکه به مسائل معنوی و فلسفی نیز پرداخته و نشان می‌دهد که چگونه انسان در حال پیمایش است تا به ابرانسان بدل شود.

خلاصه داستان رمان ابر انسان

ابر انسان کتابی است در ژانر علمی-تخیلی یا Sci-Fi که از زاویه سوم شخص روایت می‌شود. این کتاب در دو زمان حال و آینده اتفاق می‌افتد و گه‌گاهی هم عقب‌گرد‌هایی دارد به گذشته و خاطرات شخصیت اول داستان یعنی روزبه.

در خلال داستان، مسائل علمی در مورد فیزیک کوانتوم، علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی مطرح شده و نویسنده، شما را به سفری نه چندان تخیلی در آینده برده تا نگاهی اجمالی به آنچه ممکن است در آینده‌ای نزدیک برایمان رخ دهد، از خلال یک داستان بیاندازیم. علاوه بر این‌ها، می‌توان مسائل معنوی و فلسفی‌ای را یافت که در لایه‌های مختلف داستان جای داده شده است.

آلبرت، نام هوش مصنوعی است که توسط روزبه جوان، طراحی و تولید شده و توسط الگوریتمی بسیار مشابه چت جی پی تی (ChatGPT) کار می‌کند. این در حالی است که در زمان نگارش این کتاب، چت جی پی تی، بوجود نیامده بوده است و این جای تعجب دارد! این توانایی پیش‌بینی و خلاقیت نویسنده، ابرانسان را از دیگر کتاب‌های علمی-تخیلی هم‌ژانر خودش متفاوت می‌کند.

آلبرت پیشنهادی برای سفر به آینده به روزبه می‌دهد و با ساخت یک آزمایشگاه بسیار مجهز و مدرن این کار را با هم انجام می‌دهند و …. ادامه داستان.

جزئیاتی که در خلال سفر به آینده به تصویر کشیده شده، دور از ذهن نیست و با پیشرفت هوش مصنوعی می‌توان چنین مواردی را متصور شد.

این کتاب هم مانند کتاب قبلی نویسنده با نام “بازی با مرگ”، در انتها به شکل رازگونه‌ای تمام می‌شود که می‌تواند تا ساعت‌ها و حتی روزها خواننده را به فکر وادارد. انتهای داستان کاملا غیر قابل پیش‌بینی است و اینکه در نهایت چه اتفاقی بین روزبه و آلبرت که هوش مصنوعی ساخته‌ی روزبه است، رخ داده، باید توسط ذهن خود خواننده، تحلیل شود.

برخی از موضوعات ضمنی کتاب ابر انسان

  • تأثیر هوش مصنوعی بر جامعه،
  • نقش تکنولوژی در زندگی‌ روزمره ما،
  • چگونگی تأثیرپذیری انسان از تکنولوژی،
  • روابط انسانی در دنیایی که تکنولوژی همه‌جا حضور دارد،
  • مسئله انسان‌شدن ماشین‌ها و ماشین‌شدن انسان‌ها،
  • پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه علوم اعصاب و ارتباط آن با هوش مصنوعی،
  • نقش مدیتیشن و مراقبه در آرامش نسان.

کتاب ابرانسان به شکلی مهیج و جذاب به این موضوعات می‌پردازد و با استفاده از شخصیت‌هایی عمیق و پیچیده، این مفاهیم را به خواننده نزدیک می‌کند. همچنین، این کتاب به بررسی مسائل فلسفی وجودی می‌پردازد و با ارائه‌ی دیدگاه‌های جدید و جذاب، به خواننده کمک می‌کند تا به فهم بهتری از خود، دیگران و جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، برسد.

کتاب ابرانسان مناسب چه افرادی است؟

این اثر علی دلشاد تهرانی، برای آن‌هایی که به دنبال درکی عمیق‌تر از تکنولوژی، جامعه و انسان هستند، یک گزینه بسیار مناسب است.

این کتاب برای خوانندگانی که علاقه‌مند به موضوعات علمی-تخیلی و به دنبال داستانی جذاب و معنادار هستند، گزینه‌ای بی‌نظیر است. از طریق داستان روزبه و سایر شخصیت‌های کتاب، شما به یک سفر خارق‌العاده و فراموش‌نشدنی در دنیای علم، تکنولوژی و فلسفه برده می‌شوید.

پس اگر مایلید که به یک تجربه جذاب و فکری بی‌نظیر بپردازید و در عین حال، به چالش‌های اخلاقی، انسانی و فلسفی‌ای که با پیشرفت تکنولوژی روبرو می‌شویم، بیاندیشید، امروز کتاب ابرانسان را تهیه کنید و به دنیایی پر از خلاقیت، علم و تأمل بپیوندید.

اگر به دنبال یک کتاب عمیق، تفکری و هیجان‌انگیز هستید که به شما دیدی جدید از دنیای فردا بدهد و برای شما، امکان اندیشیدن درباره روابط انسانی و ارزش‌های وجودی در دنیایی که تکنولوژی در آن تسلط یافته را فراهم کند، رمان ابرانسان، انتخابی عالی است.

در این کتاب، شما نه تنها با آخرین دستاوردهای علمی و تکنولوژیکی آشنا می‌شوید، بلکه به چالش‌های اخلاقی و انسانی که با پیشرفت تکنولوژی روبرو می‌شویم نیز روبرو خواهید شد. ابرانسان به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از جهان اطراف خود و تأثیر آن بر زندگی‌تان داشته باشید. از طریق داستانی هیجان‌انگیز و کاملاً انسانی، شما با مفاهیمی همچون هوش مصنوعی، رباتیک، نانوتکنولوژی و بسیاری از موضوعات دیگر مرتبط می‌شوید.

کتاب ابر انسان را چگونه تهیه کنیم؟

کتاب ابر انسان تالیف علی دلشاد تهرانی به چند طریق در اختیار علاقمندان به کتاب و مطالعه قرار خواهد گرفت: این کتاب به صورت نسخه الکترونیکی در وب سایت های کتابراه و آمازون در دسترس می‌باشد. همچنین، نسخه صوتی کتاب ابرانسان، در وب سایت‌های طاقچه، نوار، فیدیبو و کتابراه قابل سفارش است. برای علاقمندان به کتاب‌های چاپی نیز نسخه چاپی کتاب ابرانسان در دسترس می‌باشد.

جهت تهیه هر یک از نسخ این کتاب، می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

خرید کتاب ابرانسان نوشته علی دلشاد تهرانی

درباره علی دلشاد تهرانی، نویسنده کتاب ابر انسان

علی دلشاد تهرانی، یک نویسنده، کارآفرین، میزبان پادکست و برنامه‌نویس است که در تهران به رهبری چند استارتاپ موفق اشتغال دارد. وی همچنین سازنده پادکست‌های مراقبه، خودسازی و خودیاری دارما است و چندین رمان جذاب و خواندنی را نوشته است.

کتاب های علی دلشاد تهرانی که تا به حال منتشر شده‌اند:

  • کتاب مدار شمالگان (سفرنامه)
  • رمان بازی با مرگ
  • رمان راز یگانگی
  • رمان ابر انسان
  • کتاب تئوری انتخاب هوشمند

کلام آخر

علی دلشاد تهرانی، نویسنده کتاب ابر انسان، با مهارت بسیار زیادی، داستانی گیرا و در عین حال، آموزنده نوشته است که به خواننده اجازه می‌دهد از طریق یک داستان جذاب و پرمعنا، به آینده و تأثیرات آن بر جامعه و انسان بیاندیشید. ابرانسان، اثری است که به هیچ‌وجه نمی‌توان از کنار آن گذشت و برای هر کسی که به دنبال یک کتاب عمیق و جذاب است، بهترین گزینه خواهد بود.

مشخصات کتاب ابرانسان

عنوان: ابر انسان

نویسنده: علی دلشاد تهرانی

ناشر: انتشارات دریا

سال انتشار: 1400

تعداد صفحات: 153 صفحه

ژانر: رمان علمی-تخیلی

زاویه دید: سوم شخص

مطالب مشابه را ببینید!

عادات روزانه مفید برای زندگی بهتر؛ 7 کار موثر برای داشتن زندگی خوب افزایش انگیزه شغلی؛ 17 روش برای بالا بردن انگیزه برای کار کردن موسسه مهاجرتی چیست؟ نکاتی در مورد وظایف و مسئولیت های موسسات مهاجرتی متن نامه گواهی اشتغال به کار به فارسی و انگلیسی + 5 نمونه فارسی و انگلیسی نامه نکات کلیدی در بهبود مهارت مکالمه زبان انگلیسی راهنمای انتخاب بهترین گل برای هدیه به آقایان در مناسبت‌ها زبان بدن در فروش؛ تکنیک های استفاده از زبان بدن برای فروش بهتر و جذب مشتری همه چیز درباره کلاس خصوصی آیلتس آداب و رسوم شب یلدا در ایران و تاریخچه شب چله در شهرهای مختلف چگونه درس بخوانیم و حفظ کنیم؟ نکات و تکنیک های کلیدی برای حفظ و یادگیری درس