بهترین برنامه ریزی درسی برای کنکور 1400

بهترین برنامه ریزی درسی برای کنکور 1400

کنکور سال 1400 خیلی مهم است. به دلیل بیماری کرونا سال 1399 بسیاری از شرکت کنندگان از کنکور انصراف دادند. پس باید برای سال جدید منتظر رقابت کنندگان بیشتری باشید. بهترین برنامه ریزی درسی برای کنکور 1400 دارای اصولی است که در موفقیت شما نقش اساسی خواهد داشت. با ما همراه باشید تا این اصول را با هم یاد بگیریم.

برنامه ریزی شخصی داشته باشید

برای این که بهترین برنامه ریزی درسی برای کنکور 1400 را طراحی کنید، باید یک برنامه شخصی داشته باشید.

به طور کلی اولین قدم برای موفقیت در کنکور این است که برای درس خواندن برنامه مشخصی داشته باشید. داشتن یک برنامه شخصی که مخصوص خودتان است.

برنامه باید به طور کلی منعطف باشد و به صورت واقع گرایانه تمام نقص ها و ضعف های شما را پوشش دهد. با این برنامه می توانید به خوبی به هدفتان برسید.

اما افرادی که برای کنکور 1400 برنامه ریزی می کنند دو دسته هستند.

1: دانش آموزان

2: فارغ التحصیلان

بدیهی است که دانش آموزان وقت کمتری دارند که بر روی کنکور تمرکز کنند. برای مثال آن ها باید علاوه بر کنکور بر روی درس های مدرسه و امتحانات نهایی که نقش زیادی در کنکور نیز دارد، تمرکز داشته باشند.

گروه دوم فارغ التحصیلانی هستند که ترجیح داده اند یک سال پشت کنکور مانده و کامل تلاش خود را انجام دهند.

بررسی منابع درسی

سازمان سنجش هر ساله در وب سایت خود منابع مورد نیاز کنکور های مختلف را منتشر می کند. این منابع شامل کتاب های درسی که از آن ها سوال طراحی می شود و همچنین حذفیاتی است که لازم نیست آن ها را مطالعه کنید.

پروژه 6040 کنکور برای دانش‌آموزانی که به صورت کامل توانسته اند همه مباحث را بخوانند و به درصدی از آمادگی برسند هم مناسب می باشد و می توانند با ۲۰ آزمون جامع پروژه 6040 به آمادگی 100 درصدی برسند.

پروژه 6040 کنکور حرف آخر با نظام جدید: منبع بسیار مناسبی برای کنکور سال 1400 است. در واقع با ثبت نام در سایت harfeakher.net  و بررسی منابع درسی مانند ادبیات فارسی، دین و زندگی، ریاضی، زبان انگلیسی و غیره می‌توانید رتبه برتر سال 1400 را کسب کنید.

بعد از این که برای درس خواندن برنامه ریزی کردید می توانید منابع را بررسی کنید. شاید جزو افراد نظام قدیم باشید. پس حتما بیشتر روی منابع درست تمرکز کنید. در نظر داشته باشید که وب سایت سازمان سنجش بهترین منبع برای دانستن منابع درسی است.

با دانستن درست منابعی که سوالات کنکور از آن ها طراحی می شود، می توانید برنامه ریزی بهتری برای خود انجام دهید.

تهیه پیش نیاز ها و کتاب های تست

در کنار کتاب های درسی و مطالعه آن ها به یک سری کتاب کمکی نیاز دارید. با کمک این کتاب ها می توانید پیش نیاز های خود از جمله نکات درسی سال های پیش و… را نیز در اختیار داشته باشید.

علاوه بر این، کتاب هایی که تستی هستند و نکات مهم کنکوری را کامل بررسی کرده اند، به شما کمک می کنند تا مهارت های خود مانند تست زنی بدون استفاده از ماشین حساب و افزایش سرعت در آن را بهبود بخشید.

هدف گذاری دوگانه

در کنار برنامه ریزی دقیقی که انجام داده اید باید حتما هدف گذاری هم داشته باشید. بهترین برنامه ریزی درسی برای کنکور 1400 باید شامل یک هدف گذاری دوگانه باشد.

شما باید دو نوع هدف برای خود در نظر بگیرید. هدف های کوتاه مدت و هدف های طولانی مدت.

هدف های طولانی مدت هدف هایی هستند که در طولانی مدت مثلا یک دوره 3 ماهه به آن ها خواهید رسید. اما هدف های کوتاه مدت، هدف های کوچکی هستند که به شما در رسیدن به هدف های طولانی مدت کمک می کنند.

ایجاد تعادل و تنوع در برنامه ریزی درسی

برخی از برنامه های درسی بدون هیچ اصولی طراحی می شوند. استفاده از یک برنامه غیر اصولی شما را به سرعت خسته می کند. شاید بتوانید تا یک هفته هم آن را دنبال کنید اما زود خسته شده و سرخورده خواهید شد.

اگر می خواهید در کنکور سال 1400 موفق شوید پس یک برنامه متعادل برای خود طراحی کنید. حتی می توانید در این راه از یک مشاور خبره کمک بگیرید.

برنامه های متعادل شامل دروس عمومی و دروس تخصصی به صورت روزانه خواهد بود. نکات زیادی هست که باید رعایت کنید. مثلا نباید در روز دو زبان خارجی مانند عربی و انگلیسی را با هم مطالعه کنید. یا دروس تخصصی مانند شیمی و فیزیک را نباید پشت سر هم مطالعه کنید.

تعهد به برنامه ریزی

در ابتدای این مطلب به شما یادآور شدیم که بهترین برنامه ریزی درسی برای کنکور 1400 این است که برنامه شما واقع گرایانه باشد. باید منعطف آن را طراحی کرده و هر روز حتی چیز های غیر قابل پیش بینی را نیز در نظر بگیرید.

نکته مهم: قبل از هرگونه برنامه ریزی برای کنکور سراسری سال 1400 به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنید و از زمان بندی دقیق کنکور مطلع شوید تا در برنامه ریزی های درسی شما مشکلی پیش نیاید. با توجه به وضعیت کرونا ممکن است در سال جدید زمان بندی ها تغییراتی داشته باشند.

برگردیم به صحبت های قبلی: قرار نیست ساعت ها برای درس خواندن بدون استراحت برنامه ریزی کنید. باید در برنامه خود زمان هایی برای استراحت، کار های غیر قابل پیش بینی، وقت گذراندن با خانواده و تست زنی هم وقت بگذارید. ممکن است مشکلات خارج از برنامه پیش بیاید اما شما باید روی هدف خود که درس خواندن برای کنکور است متمرکز باشید و اجازه ندهید هیچ چیز این تمرکز را از بین ببرد.

روی مهارت تست زنی تمرکز کنید

عمده ترین مهارتی که باید در زمان آمادگی برای کنکور داشته باشید، تست زنی است. برخی از دانش آموزان در پاسخگویی به سوالات تشریحی بسیار خوب عمل می کنند اما در تست زنی مشکل دارند.

تست زنی نیازمند به دست آوردن مهارت است. روش های تست زنی و ترفند هایی وجود دارند که می توانید با استفاده از آن ها در مدت زمان کوتاهی تعداد بیشتری تست را پاسخ دهید.

بهتر کردن این مهارت ها و افزایش تسلط بر روی تست زنی تنها با تمرین های طولانی مدت امکان پذیر است.

ضرایب درسی را در نظر بگیرید

در محاسبه تراز و رتبه های کنکور از ضریب دروس استفاده می شود. هر درس ضریب خاصی دارد که نشان دهنده اهمیت آن است. برای هر رشته نیز این ضرایب متفاوت خواهد بود.

دروسی که ضریب 4 دارند از همه مهم تر هستند. بدیهی است هر پاسخ اشتباه یا پاسخ درست در دروس با ضریب بالا سرنوشت ساز خواهد بود.

با دانستن این که درسی مانند زیست شناسی ضریب 4 و زمین شناسی ضریب 0 دارد، کاملا می دانید که برای به دست آوردن رتبه خوب باید روی خواندن دقیق کدام یک بیشتر تمرکز کنید.

شرکت در آزمون های آزمایشی

آزمون های آزمایشی بهترین محک برای شما هستند می توانید در آن ها شرکت کرده و وضعیت نسبی خود را بررسی کنید.

در نهایت در نظر داشته باشید که تمامی این کار ها تنها زمانی موفقیت آمیز خواهند بود که خواب کافی، استراحت به اندازه و تغذیه مناسب داشته باشید. این موارد نقش موثری در موفقیت شما دارند.

یادتان باشد که تنها 365 روز است که به شما سخت می گذرد. در نهایت با افزایش و کاهش تدریجی ساعت مطالعه و برنامه ریزی اصولی می توانید بهترین برنامه ریزی را داشته و موفقیت خود را تضمین کنید.

جمع بندی

با شرکت در دوره و آزمون‌های موسسه حرف آخر (harfeakher.net) موفقیت در کنکور 1400 را برای خود تضمین کنید یا با شماره‌ی 09129724820 در تماس باشید که نمونه هایی از برنامه ریزی های موفق حرف آخر را بررسی و تحلیل کنید که در نهایت به نتیجه دلخواه خود برسید. رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!

خودشناسی چیست؟ همه چیز در مورد اصول Self-knowledge ویژگی های زنان موفق؛ دلایلی که باعث موفقیت زنان می شوند پیام تبریک موفقیت فرزند + جملات ویژه تبریک موفقیت فرزند در تحصیلات و مسابقه معنی ایکیگای در زندگی و پیدا کردن ایکیگای درونی خود پند حکیمانه + سخنان ارزشمند و جملات قصار از بزرگان جهان بهبود مکالمات انگلیسی؛ 25 روش برای افزایش مهارت زبان انگلیسی ده قانون انیشتین برای زندگی بهتر؛ نکات آموزنده از این دانشمند هدیه روز پدر؛ راهنمای انتخاب بهترین هدیه برای روز پدر و مرد روش‌های ایجاد انگیزه؛ چگونه به انسانی با انگیزه و با هدف تبدیل شویم؟ معرفی زنان موفق ایرانی در تمامی حوزه ها (از قدیم تا به حال)