جرم گیری انواع سینک ظرفشویی

جرم گیری انواع سینک ظرفشویی

جرم گیری انواع سینک ظرفشویی اصولا پس از مدتی استفاده از سینک، جرم و لکه‌هایی را روی آن مشاهده خواهید کرد که ناخوشایند است. اگر به طور مرتب سینک را تمیز کنید احتمال به وجود آمدن جرم روی سینک کم…

اصولا پس از مدتی استفاده از سینک، جرم و لکه‌هایی را روی آن مشاهده خواهید کرد که ناخوشایند است. اگر به طور مرتب سینک را تمیز کنید احتمال به وجود آمدن جرم روی سینک کمتر است. اما اگر لک و جرم روی سینک آشپزخانه شما ایجاد شده است نگران نباشید شما به راحتی و با استفاده از مواد طبیعی یا پاک کننده می‌توانید این جرم‌ها را از بین ببرید. با ما در این مقاله همراه باشید تا با روش‌های جرم گیری انواع سینک ظرفشویی آشنا شوید.

بررسی انواع سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی انواع مختلفی دارد. سینک‌های آشپزخانه از نظر ابعاد، نوع نصب و متریال به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. در این مقاله انواع سینک ظرفشویی از نظر متریال را بررسی می‌کنیم زیرا جنس سینک در روش تمیز کردن و حتی میزان جرم و لک پذیری موثر است.

سینک ظرفشویی استیل

در مقاله‌ای از چارسو درباره انواع سینک ظرفشویی می‌خوانیم: بهترین روش برای تمیز کردن سینک ظرف‌شویی استیل استفاده از آب و صابون است. هرچند وقت یک بار از آب و صابون برای تمیز کردن سینک خود استفاده کنید. همچنین سرکه و جوش شیرین برای از بین بردن جرم سینک ظرف‌شویی استیل مناسب است. برای تمیز کردن سینک استیل از سیم ظرف‌شویی استفاده نکنید و از اسکاچ نرم برای این منظور استفاده کنید.

سینک استیل پرکاربردترین و پرفروش ترین نوع سینک ظرف‌شویی است و به نحوی ارزان ترین مدل آن نیز هست. سینک استیل با بیشتر انواع دکوراسیون همخوانی دارد و تعویض آن نیز ساده و کم هزینه خواهد بود.

سینک ظرفشویی گرانیتی

سینک‌های گرانیتی تنوع رنگ و طرح بالایی دارند. این سینک‌ها مقاومت بالایی دارند و بسیار زیبا و مدرن هستند. بااین حال قیمت بالایی نیز دارند.

پاک کردن سینک گرانیتی آسان است. آب و صابون و سرکه سفید بهترین مواد شوینده برای سینک گرانیتی هستند.

سینک ظرفشویی شیشه‌ای

سینک شیشه از سکوریت نشکن ساخته شده و یک سینک زیبا، مجلل و گرانقیمت به شمار می‌رود. این سینک برای خانواده‌هایی که زیاد از سینک استفاده می‌کنند مناسب نیست مگر اینکه با تعویض آن مشکلی نداشته باشند.

سینک شیشه‌ای را با آب و صابون، سرکه و شیشه پاک کن می‌توان تمیز کرد. آب و صابون برای نظافت روزانه و شیشه پاک کن برای لک‌ها و آلودگی‌های بیشتر مناسب است.

جرم گیری انواع سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی سنگی

سینک‌های سنگی و مرمری نیز بسیار زیبا و لوکس هستند. مقاومت بالایی دارند و البته وزن سنگینی نیز دارند. تمیز کردن این سینک‌ها راحت است و با آب و صابون می‌توانید این سینک را تمیز کرده و با سرکه ضدعفونی کند ولی متاسفانه پس از مدتی رنگ سینک مرمری کدر می‌شود.

آیا نوع نصب سینک در نحوه تمیز کردن آن تاثیر دارد؟

در مقاله‌ای از چارسو درباره تفاوت سینک توکار و روکار می‌خوانیم: در مدل توکار، رطوبت و قطرات آب به سادگی می‌توانند وارد سطح کابینت شوند. به همین دلیل خشک کردن اطراف سینک بعد از هر بار استفاده ضروری است. باقی ماندن آب و رطوبت روی کابینت می‌تواند بعد از مدتی باعث پوسیدگی آن شود. البته این آسیب بیشتر در کابینت‌های ام دی اف اتفاق می‌افتد. اگر کابینت شما از متریال ضد آبی مثل کورین باشد، نگرانی بابت پوسیدگی آن وجود ندارد.

اگر حوصله خشک کردن مداوم اطراف سینک را ندارید بهتر است از مدل‌های روکار استفاده کنید. در سینک روکار اگر آب به اطراف پخش شود روی صفحه سینک و در محدوده لبه قرار می‌گیرد. به همین دلیل نگرانی از بابت آسیب به صفحه کابینت اطراف وجود ندارد.

نحوه جرم گیری سینک

بهترین روش جرم گیری سینک استفاده از جوش شیرین و لیمو یا جوش شیرین و سرکه است. به این صورت که سطح سینک را با آب و صابون میشویید. سپس جوش شیرین و لیمو یا جوش شیرین و سرکه را با یکدیگر مخلطو کرده و همه سطح سینک را به این مخلوط آغشته می‌کنید. پس از 10 دقیقه به کمک یک اسفنج نرم سطح سینک را میسابید و دوباره با آب و صابون می‌شویید. در نهایت سینک را خشک می‌کنید. می‌توانید مقداری سرکه هم در لوله سینک ریخته تا از بوی بد سینک جلوگیری کند.

 جرم گیری با مواد شیمیایی

در مقاله‌ای درباره آموزش جرم گیری سینک می‌خوانیم: سفید کردن سینک با مواد شیمیایی مثل وایتکس و جوهرنمک و … اصلا درست نیست. شاید این مواد به خوبی سینک را جرمگیری کرده و سفید کنند، اما پس از چندبار استفاده سینک شما به مرور خراب می‌شود. حتی ممکن است نتیجه عکس ببینید و شاهد کدر شدن سینک بخصوص سینک‌های استیل باشید.

مطالب مشابه را ببینید!

نگهداری از لوازم برقی خانگی؛ راه افزایش دوام و عمر لوازم خانه و آشپزخانه جرم گیری ماشین لباسشویی؛ زمان مناسب جرمگیری و انواع روش های آن روش های نگهداری از یخچال؛ راهنمای عیب یابی یخچال تا تعمیر در خانه تزئین سفره شب یلدا؛ جدیدترین نمونه های تزئین سفره شب یلدا جدیدترین تزئین میوه شب یلدا؛ مدل میوه آرایی شب یلدا کاردستی ویژه شب یلدا + 40 نوع کاردستی زیبا به همراه تصاویر نگهداری از گربه در زمستان؛ نکات مهم مراقبت از گربه در فصل سرد راهنمای خرید تخت خواب: اندازه‌ها، جنس، و مشخصه‌های مهم روش های جلوگیری از سرقت منزل؛ راهکارهای موثر برای پیشگیری از سرقت خانه نکات نگهداری از دستگاه سرخ کن؛ انواع آن، نکات برای خرید و نحوه استفاده