گیاهان گلدار آپارتمانی، متخصص زیبایی در محل‌ کار و زندگی شما هستند

جنگجویانی مقاوم با روحیه‌ای لطیف! گیاهان آپارتمانی گلدار همواره از جایگاه ویژه‌ای در خانه‌ها و فرهنگ ما ایرانیان برخوردار بوده و هست. همیشه در داستان‌ها و خاطرات گذشتگان شاهد حضور گیاهان آپارتمانی گل‌داری مثل شمعدانی و حسن یوسف بر روی تراس و پیشخوان خانه‌های پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها هستیم.

خوشبختانه گسترش زندگی شهرنشینی، این فرهنگ زیبا را از ما جدا نکرده و گیاهان آپارتمانی همیشه گلدار همچنان در بسیاری از خانه‌ها از جایگاه خاصی برخوردارند.

اگر به دنبال افزایش شادابی خانه یا محل کار خود هستید و یا مایلید روابط خود را ماندگار کنید، خرید گیاه آپارتمانی پیشنهاد ماست. با مراجعه به لینک زیر امکان مشاهده و خرید انواع گیاهان گلدار آپارتمانی فراهم شده است:

https://vipshop.flowers/flowering-plants/

شاید جالب باشد که بدانید حتی در فضاهای آپارتمانی کم نور نیز می‌توان گیاهان آپارتمانی همیشه گلدار را نگهداری کرد.

در ادامۀ این مقدمه قصد داریم تا شما را با چند گیاه آپارتمانی گلدار مقاوم آشنا کنیم.

گیاه آپارتمانی گازمانیا جزو معروف‌ترین گیاهان گل دار است.

گیاه آپارتمانی گازمانیا جزو معروف‌ترین گیاهان گل دار است.

گیاهان آپارتمانی گل‌دار به چه گیاهانی گفته می‌شود؟

گیاهان آپارتمانی گلدار گیاهان مقاومی هستند که می‌توانند در محیط‌های سرپوشیده رشد کنند. این گیاهان گذشته از آن که دارای قابلیت تزیینی هستند و به تصفیه هوا کمک می‌کنند، از قابلیت گلدهی نیز برخوردارند. معمولاً بیشتر گیاهان آپارتمانی گلدار همیشه سبز هستند و از شرایط رشد و پرورش دشواری برخوردار نیستند.

این گیاهان معمولاً با حجم کم آبیاری نیز رشد می‌کنند و نیازی به تابش مستقیم و شدید نور خورشید ندارند. برخی از این گیاهان مثل آنتوریوم، ارکیده، بنفشه آفریقایی و … در زمرۀ گیاهان گلدار قرار می‌گیرند و به همین دلیل از قیمت‌های بالاتری نیز برخوردارند.

گیاهان آپارتمانی گلدار اگر به درستی تیمار شوند و شرایط رشد آنها همواره برقرار باشد، می‌توانند تا چندین سال به رشد و نمو خود ادامه دهند.

در جدول زیر با چند نمونه گیاه گلدار آپارتمانی مقاوم برای منزل یا محل کار شما عزیزان آشنا میشویم:

جدول گیاهان آپارتمانی گل‌دار
گل آنتوریوم گل بگونیاگل بنفشه آفریقایی
گل یاس گل گاردیناگل ساعتی
گل ارکیدهگل اسپاتی‌فیلومگل آزالیا

معرفی بهترین گیاهان آپارتمانی گلدار

1) گل آنتوریوم

یک گل قلبی که از زیبایی خاصی برخوردار است و به نور کمی نیاز دارد. آنتوریوم یک گیاه سمّی است که نباید به وسیلۀ بچه‌ها یا حیوانات خانگی جویده شود. این گل از مقاومت بالایی برخوردار است؛ ولی گاهی اوقات ممکن است به بیماری‌هایی دچار شود که باید به سرعت درمان شود.

در صورت نگهداری مناسب از گلدان آنتوریم، می توانید سال ها یک گیاه لاکچری را در منزل داشته باشید

در صورت نگهداری مناسب از گلدان آنتوریم، می توانید سال ها یک گیاه لاکچری را در منزل داشته باشید

2) گل بگونیا

یکی از گل‌های مقاوم آپارتمانی است که از شرایط نگه‌داری بسیار آسانی برخوردار است و در مقابل کم‌آبی نیز مقاومت خوبی از خود به نمایش می‌گذارد. از جمله مهم‌ترین انواع گل بگونیا می‌توان به بگونیا عروس و بگونیا همیشه گلدار اشاره کرد.

گل آپارتمانی بگونیا گیاهی نوستالژیک

گل آپارتمانی بگونیا گیاهی نوستالژیک

3) گل بنفشه آفریقایی

گل بنفشه آفریقایی یکی از معروف‌ترین گیاهان گلدار است که تقریباً می‌توان گفت در تمام طول سال شکوفا می‌شود. بنفشۀ آفریقایی بیشتر برای بالکن‌ها مناسب است اما نباید در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار داشته باشد. بنفشۀ آفریقایی از معدود گل‌هایی است که تمامی اجزای آن خوردنی هستند و می‌توانند باعث سم‌زدایی از بدن شود.

بنفشه آفریقایی؛ گیاهی همیشه گلدار

بنفشه آفریقایی؛ گیاهی همیشه گلدار

4) گل یاس

این گل یکی از خوشبوترین گل و گیاهان آپارتمانی به حساب می‌آید. یاس، گل برگ‌هایی به رنگ سفید و صورتی دارد. از این گل به عنوان تزیینات مو استفاده می‌شود. گل یاس نسبت به سایر گل‌های آپارتمانی به مراقبت نسبتاً جدی‌تری نیاز دارد.

عطر گل یاس ما را به یاد گیاهان گل دار قدیمی می اندازد

عطر گل یاس ما را به یاد گیاهان گل دار قدیمی می اندازد

5) گل گاردنیا

گاردنیا با برگ‌های براق و همیشه سبزی که دارد و گل‌های سفید و خوشبویی که می‌دهد، از ویژگی‌های بسیار شگفت انگیزی برخوردار است. گاردنیا یکی از انواع گیاهان آپارتمانی گلداری است که برای اتاق خواب مناسب است؛ چرا که با تصفیۀ هوا می‌تواند خوابی آرام و به دور از استرس به همراه داشته باشد.

گاردنیا به رطوبت علاقه زیادی دارد و هر از گاهی باید برگ‌های آن (البته نه گل‌های آن) را غبار پاشی کنید.

برگ و گلبرگ های گاردنیا این گیاه را به گیاهی منحصر به‌فرد تبدیل کرده است.

برگ و گلبرگ های گاردنیا این گیاه را به گیاهی منحصر به‌فرد تبدیل کرده است.

6) گل ساعتی

گل ساعتی یکی از گیاهان آپارتمانی گلدار است که چگونگی قرار گرفتن گلبرگ‌های آن، تداعی‌کنندۀ صفحه ساعت می‌باشد. گل ساعتی دارای ویژگی‌های دارویی و ضد سرطان است و به رنگ‌های قرمز، آبی، بنفش و ارغوانی می‌باشد.

ظاهر زیبا و جذاب گل ساعتی در طبیعت با گیاه گلدانی آن مقداری متفاوت است.

ظاهر زیبا و جذاب گل ساعتی در طبیعت با گیاه گلدانی آن مقداری متفاوت است.

7) گل ارکیده

گلدان ارکیده یکی از جذاب‌ترین گیاهان گلدار آپارتمانی و یکی از معروف‌ترین گیاهان سنتی ایران است و تقریباً می‌توان گفت دوست داشتنی‌ترین گیاه آپارتمانی به حساب می‌آید. ارکیده از شرایط نگهداری بسیار ساده‌ای برخوردار است و بهترین گزینه برای افرادی می‌باشد که از دغدغۀ کاری زیادی برخوردارند.

مشخصۀ اصلی گل اُرکیده به غیر از ریشه‌های هوازی آن، ویژگی سرطان زدایی آن است. به دلیل دارا بودن ریشه‌های هوازی، توصیه می‌کنیم گل ارکیده را در گلدان‌های شفاف نگه‌داری کنید.

گلدان ارکیده بی شک محبوب ترین گیاه گدار در ایران است.

گلدان ارکیده بی شک محبوب ترین گیاه گدار در ایران است.

8) گل اسپاتی فیلوم

گل اسپاتی فیلوم یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی گلدار است که از مراقبت ساده و نیاز نوری کمی برخوردار می‌باشد. هر چند اسپاتی فیلوم یک گیاه گلدار آپارتمانی است، اما برگ‌های سبز و براق آن حتی در زمانی که گل ندارند نیز از زیبایی خاصی برخوردارند. برای آبیاری اسپاتی فیلوم بهترین زمان، مواقعی است که برگ‌ها حالت افتاده به خود می‌گیرند.

گل های سفید رنگ اسپاتی فیلوم شباهت زیادی به گل آنتوریوم سفید دارد.

گل های سفید رنگ اسپاتی فیلوم شباهت زیادی به گل آنتوریوم سفید دارد.

9) گل آزالیا

گل آزالیا برخلاف تمام گل‌هایی که در بالا به آنها اشاره شد، نیاز به آبیاری مرتب و روزانه و دریافت نور زیادی دارد. گل آزالیا به رطوبت بالایی نیاز دارد و از این رو باید هر روز مورد غبار پاشی قرار بگیرد. هر چند این گل به مراقبت زیادی نیاز دارد، اما این زحمت به گل‌های سفید، صورتی و سرخابی زیبایی که دارد، می‌ارزد.

ویژگی اصلی گل آزالیا که باعث شده با وجود شرایط نگهداری دشوارتری که دارد آن را به شما معرفی کنیم، این است که در از بین بردن فرمالدئید موجود در هوا و تصفیۀ هوای منزل نقش مؤثری داشته باشد.

گیاه آزالیا در میان گیاهان گلدار نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

گیاه آزالیا در میان گیاهان گلدار نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

نکاتی که پیش از خرید گیاهان گلدار آپارتمانی باید توجه کنید

1)  بیشتر گیاهان آپارتمانی گلدار، بومی مناطق باران خیز استوایی هستند. پس برای آنها تا حد امکان اقلیم استوایی را شبیه سازی کنید.

2)  در زمان خرید گیاهان گلدار آپارتمانی حتماً شرایط نگهداری آنها را از فروشنده یا کارشناس سایت جویا شوید.

3)  در زمان انتقال گیاهان آپارتمانی گلدار از محل خرید تا منزل، مراقب باشید تا دمای آنها تغییر زیادی نکند.

4)  در زمان خرید گیاهان آپارتمانی همیشه گلدار، کود مناسب برای آنها را نیز خریداری کنید تا در صورت لزوم و هر زمان که احساس کردید به کود نیاز دارند به آنها کودرسانی کنید.

5) در بدو ورود هر نوع گیاه آپارتمانی گلدار، محل قطعی و دائمی آن را مشخص کنید تا نیازی به تغییر چند بارۀ آن نباشد. گیاهان آپارتمانی اصالتاً در زمین روییده‌اند و خیلی رابطۀ خوبی با جابجایی و تغییر اقلیم ندارند.

سخن پایانی

در این مقاله با گیاهانی آشنا شدیم که بسیار با محیط های آپارتمانی سازگار هستند و میتوانند یکی از بهترین گزینه ها برای آراستن منزل شما باشند.

همین طور آموختیم که هر گیاه چه شرایطی دارد تا در بهترین حالت خود تبدیل شود. گیاهان آپارتمانی گلدار گذشته از آن که به زیبایی ظاهری محیط خانه یا محل کار کمک می‌کنند، به طور کلی گیاهان حساسی هستند و برای آن که بتوانند در تمام طول سال از گل‌های زیبای آنها برخوردار بود، باید به فکر مراقبت‌های ویژه از آنها نیز باشید.

بنابراین در زمان خرید آنها، از هرگونه تصمیم گیری شتاب‌زده جلوگیری کنید و پس از کسب اطلاعات دقیق از فروشنده اقدام به خرید آنها نمایید.

اگر این مقاله برای شما عزیزان هم مفید واقع شد، با به اشتراک گذاشتن این مطالب به تمامی کسانی که علاقه مند به گیاهان آپارتمانی گلدار هستند کمک کنید.

با حضور گیاه آپارتمانی در کنار شما، طراوت و انگیزه برای رشد هر روز به شما سلام می کند.

مطالب مشابه را ببینید!

طریقه نگهداری گل‌ های مختلف آپارتمانی و خانگی (10 گیاه پرطرفدار) گیاهان مناسب سرویس بهداشتی؛ 10 گیاه زیبا برای محیط مرطوب و کم نور آموزش زهکشی خاک برای رشد گیاه و نکات مهم برای زهکشی خاک اطلاعات در مورد نخل زینتی + روش های تکثیر و نگهداری این درختچه زیبا رونمایی 20 مدل باکس گل جذاب برای روز مادر درباره گیاه شمعدانی؛ درباره رشد و پرورش این گیاه زیبا گیاه برگ انجیری؛ اطلاعات درباره رشد و نگهداری این گیاه زیبا و جذاب درمان قارچ‌های گیاهان آپارتمانی؛ پیشگیری و روش های درمان طبیعی قارچ گیاهان آپارتمانی ماه تولد؛ انواع گل مناسب هر ماه تولد از فروردین تا اسفند گیاه زاموفیلیا؛ راهنمای جامع برای داشتن گیاهی شاداب و خوش شانس