آیا جایگزین کاشت مو وجود دارد؟ + انواع روش ها

آیا جایگزین کاشت مو وجود دارد؟ + انواع روش ها اکثر بیماران که به مراکز کاشت مو در تهران مراجعه می‌کنند تا زمانی که تحت درمان هستند از انجام روش کاشت مو اجتناب می‌کنند؛ زیرا بعضی افراد بر اساس …

اکثر بیماران که به مراکز کاشت مو در تهران مراجعه می‌کنند تا زمانی که تحت درمان هستند از انجام روش کاشت مو اجتناب می‌کنند؛ زیرا بعضی افراد بر اساس تجربه نادرستی که قبلا تجربه کرده‌اند خواستار این هستند که از سایر روش‌های جایگزین کاشت مو استفاده کنند. در اصل فرآیند کاشت مو برای بسیاری افراد روشی مناسب نمی‌باشد که در طی جلسه اول و ملاقات با پزشک روند درمانی دقیقی برای شما پیشنهاد خواهد شد.

 

بهترین مرکز کاشت مو

 

هیچ درمان طبیعی برای ریزش مو وجود ندارد که بتواند تأثیرات صد در صدی برای جایگزین کاشت مو باشد، البته تکنیک‌های وجود دارند که برخی افراد می‌توانند امتحان کنند. برای کاهش ریزش مو برخی اصول مثل رژیم غذایی یا بالا بردن سطح فعالیت بدنی و عوامل محیطی همگی نقش مهمی برای بهبود سبک زندگی دارند و باعث رشد مناسب فولیکول‌های مو می‌شوند. سایر عوامل مؤثر برای تقویت مو شامل موارد زیر هستند.

  • حفظ یک رژیم غذایی غنی
  • مواد مغذی
  • اسید فولیک
  • ویتامین B6
  • ویتامین B12
  • آهن
  • ویتامین A

مو در اصل از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده که در فولیکول‌های واقع در لایه بیرونی پوست تولید می‌شوند. موها هر سال حدود 15 سانتی متر رشد می‌کنند. این روند رشد زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های موی قدیمی توسط سلول‌های جدید مو از سطح پوست سر بیرون رانده می‌شوند.

روش‌های جایگزین کاشت مو چیست؟

 

کاشت مو بدون جراحی

 

در طول تاریخ، روش‌های درمانی مختلفی برای جلوگیری از ریزش مو ارائه شده است. لیکن، متأسفانه تمامی روندهای درمانی معکوس عمل کرده و تأثیری بر روی روند نازک شدن مو به طور طبیعی نداشته‌اند. به همین دلیل بسیاری از افراد از کلاه گیس، پروتز مو و لوازم آرایشی مثل پودر کانسیلر برای اهداف زیبایی استفاده می‌کنند. انجام روش‌های جایگزین کاشت مو که به طور دقیق می‌توانند جزییات مهمی مانند کاشت مو داشته باشند بر اساس تجویز دکتر برای برخی افراد بسیار مناسب هستند.

جالب است بدانید که یک انسان بالغ به طور متوسط 100000 تا 150000 تار مو روی سر خود دارد. ریزش 100 تار مو در روز بسیار طبیعی است. در هر لحظه از زندگی، حدود 90 درصد از فولیکول‌های مو روی سر یک فرد به روند رشد خود ادامه می‌دهند که به طور کلی هر فولیکول در چرخه زندگی خود سه مرحله دارد و برای رشد مو لازم است سرعت این سه مرحله را با روش‌های جایگزین بیشتر شود.

اکنون با تماس با کلینیک ترانسپلنت که جزء بهترین مرکز کاشت مو است، می‌توانید موهای مقاوم و زیبای را به دست آورید. جایگزین‌های زیادی برای بازیابی موهای شما وجود دارد که اگر اطلاعات بیشتری در مورد کاشت مو یا گزینه‌های جایگزین کاشت مو برای شرایط خود می‌خواهید، بسیار خوشحال خواهیم شد که آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید تا برای رشد مجدد موهای شما بهترین گزینه انتخاب شود.

راه حل‌های دارویی

اگرچه داروهایی وجود دارند که می‌توانند ریزش مو را کاهش دهند و سلامت موهای باقی مانده را افزایش دهند، اما هیچ دارویی وجود ندارد که بتواند به طور کامل ریزش مو را متوقف کند. عوارض جانبی مختلف داروهایی که می‌توانند ریزش مو را کاهش دهند نیز می‌توانند باعث بروز تعدادی دیگر مشکل پزشکی شود؛ زیرا بسیاری از این داروها برای ادامه اثربخشی نیاز به استفاده مداوم و روزانه دارند.

کاشت مو بدون جراحی و خونریزی در حال حاضر و برای آینده قابل پیش بینی مؤثرترین راه برای رشد طبیعی موها است. داروهای موجود در بازار برای جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد موها می‌توانند برای بازیافت گرافت مو بسیار مناسب باشد؛ ولی با این حال، می‌توانند عوارض جانبی خطرناکی نیز برای پوست یا قسمت گوارشی بدن داشته باشد.

روش پروتز مو

پروتز مو در چندین مرحله انجام می‌شود که شامل طراحی قالب سایز کف سر به منظور دستیابی به تناسب کامل با موی فرد است. قالب ساخته شده مانند روش کلاه گیس در بخش پایه سر درست جایی که موها متصل می‌شوند جفت خواهد شد. این قالب با استفاده از پارچه ضد حساسیت تهیه شده؛ زیرا افرادی که تحت درمان شیمی درمانی قرار می‌گیرند، عموماً به هر ماده خارجی بسیار حساس هستند، همچنین پوست آنها مستعد بروز آلرژی است؛ پس همین روند برای مخفی کردن موهای از دست رفته بسیار مناسب است. مزایای پروتز مو شامل موارد زیر است.

  • پروتز مو برای کسانی که تحت شیمی درمانی هستند بسیار مناسب است
  • در مقایسه با کاشت مو هزینه کمتری دارد.
  • افراد می‌توانند فوراً به نتیجه برسند
  • هیچ جراحی در این فرآیند وجود ندارد
  • در صورت عدم نتیجه رضایت بخش، می‌توان این پروسه را معکوس کرد.

پوشیدن کلاه گیس

جایگزین‌های دیگری نیز برای ریزش مو وجود دارد، از جمله تکنیک‌های رشد مو و پوشش‌های آرایشی مانند کلاه گیس است. همانطور که در این لیست مشخص است، جایگزین‌های مختلف برای افراد مختلف جذاب است. این گزینه‌ها از نظر اثربخشی، همچنین ریسک پاسخگویی برای هر فرد متغیر هستند.

اگر ریزش مو را تجربه می‌کنید یا که می‌خواهید رشد موی بیشتری داشته باشید، صحبت با یک متخصص کاشت مو یا متخصص پزشکی در مورد جایگزین کاشت مو می‌تواند بسیار به شما کمک کند.

PRP تراپی

نام دیگر روش PRP تراپی پلاکت درمانی است که در میان بیشتر مردم با این اسم معروف است. در روش PRP تراپی از جریان گردش خون جهت رشد مو استفاده می‌کنند. در ابتدا تزریق در بخش دریافت کننده مو انجام می‌شود که این تزریق باعث شرعت روند رشد گرافت‌های مو می‌شود.

این روش به شدت می‌تواند میزان ریزش مو را کاهش دهند و باعث افزایش ضخامت ریشه موها ‌شود. اصولاً خانم‌ها از روش پی آر پی به عنوان روش جایگزین کاشت مو استفاده می‌کنند و هیچ کدام از عوارض کاشت مو به نقل از کلینیک ترانسپلنت را به همراه نخواهد داشت و همین یکی از ویژگی‌های مهم است.

پودرهای کانسیلر

بسیاری از افراد زمانی که دچار مشکل ریزش مو می‌شوند قسمت‌های ریشه موی آنها بسیار کم حجم شده و بخش پوست کف سر آنها قابل مشاهده است. پودرهای کانسیلر در چند سال اخیر به دلیل کاور بالایی که دارند بسیار پرطرفدار است؛ زیرا این پودرها می‌توانند ریشه مو را ضخیم‌تر نشان دهند و در برابر عوامل طبیعی مانند باران باد یا سایر موارد باید مقاوم باشند و این نوع پودرها یک نوع جایگزین برای کاشت مو کرده است.

لیزر تراپی

 

عوارض کاشت مو

 

لیزر تراپی درمانی سطح پایین برای جایگزین کاشت مو است. با این حال، این روش تنها ضخامت ساقه مو را افزایش می‌دهد و به تنهایی نمی‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند یا رشد جدید را تقویت کند.

بحث‌هایی در میان متخصصان پزشکی وجود دارد که آیا این شکل از درمان ارزش وقت و تلاش را دارد، زیرا تنها مزایای حداقلی را به همراه دارد این است که سرعت دریافت الگو طاسی را در افراد کاهش می‌دهد.

جمع بندی

کاشت مو بدون جراحی روشی است که باید توسط متخصصین پیوند مو و زیر نظر جراحان پلاستیک انجام می‌شود. قبل از هر چیز برای انتخاب روش‌های درمانی ریزش مو ابتدا مطمئن شوید که مرکزی که در آن کاشت مو انجام می‌دهید یک کلینیک کاشت مو معتبر و دارای مجوز از وزارت بهداشت و دارای اتاق عمل باشد، همچنین متخصصان جراحی پلاستیک و ترمیمی بسیار حرفه‌ای و باتجربه باشند.

کاشت مو فقط باید در محیطی استریل که برای این کار آماده شده است انجام شود. دستگاه‌های مورد استفاده برای روند درمانی نیز باید جزء محصولات با تکنولوژی پیشرفته باشند.

منبع: کلینیک ترانسپلنت

مطالب مشابه را ببینید!

درمان ریزش موهای جلوی سر؛ دلایل ریزش این ناحیه از سر و جلوگیری از آن مراقبت از پوست در فصل زمستان برای حفظ سلامتی و زیبایی اطلاعات در مورد کرم ضد آفتاب و انتخاب بهترین نوع آن با توجه به پوست مراقبت از ناخن؛ روش های خانگی تقویت ناخن و مراقبت از ناخن ها ماسک مو بعد از حمام؛ دلیل استفاده از ماسک و نکات خرید سفید کردن آرنج؛ دلایل تیره شدن آرنج و 17 روش سفید کردن این ناحیه رفع سفیدی مو؛ روش های کنترل و درمان سفید شدن موها در زنان و مردان روتین پوستی انواع پوست؛ مراحل مراقبت از پوست از پاکسازی تا تقویت خواص روغن کندش؛ 20 فایده این روغن از تقویت مو تا درمان جوش و نحوه استفاده آن انواع کرم شب و فواید آن؛ تفاوت کرم شب و روز، نحوه مصرف، راهنمای خرید و عوارض