داستان های انگیزشی از شخصیت های مهم (قصه های واقعی و تاثیر برانگیز)

زیباترین داستان های انگیزشی شخصیت های مهم دنیا

در این بخش مجموعه ای از داستان های انگیزشی از شخصیت های مهم و موفق دنیا در زمینه های مختلف را ارائه کرده ایم که قصه هایی واقعی از سرگذشت، شکست ها و پیروزیهای آنان می باشد و بسیار تاثیر برانگیز هستند.

چارلز داروین (Charles Darwin)

دانشجویی متوسط که توانست یکی از بهترین زیست شناسان شود.

داستان های انگیزشی از شخصیت های مهم (قصه های واقعی و تاثیر برانگیز)

چارلز داروین، زمین‌شناس و زیست‌شناس برجسته و صاحب نظریه تکامل نیز لحظه‌های سخت شکست را در زندگی دیده است. او را دانشجویی متوسط می‌دانستند که در رشته پزشکی هم موفق عمل نکرد. منتها با تلاش و پشتکارش در زیست‌شناسی و بررسی طبیعت، در نهایت توانست از راز حیات روی کره زمین پرده بردارد.

کسی که جرئت می‌کند یک ساعت از عمرش را هدر بدهد هنوز به ارزش زندگی پی نبرده است. ( چارلز داروین )

مطلب مشابه: داستان انگیزشی شخصیت های مهم با سرنوشتی جالب و انگیزه دهنده

آبراهام لینکلن (Abraham Lincoln)

ماجرای فرماندهی که به سرباز نزول پیدا کرد ولی با تلاش توانست رئیس جمهور شود.

داستان های انگیزشی از شخصیت های مهم (قصه های واقعی و تاثیر برانگیز)

لینکلن شکست‌های زیاد و عمیقی را در زندگی تجربه کرده بود. با درجه فرماندهی به جنگ رفتن و با نشان سرباز بازگشتن شکست است دیگر، نیست؟ تلاش‌های آبراهام در زمینه کسب‌وکار نیز در مقطعی از زندگی‌اش به شکست‌های شدید منجر شده بود؛ اما تلاش و امید بالاخره نتیجه می‌دهد.

آبراهام لینکلن با تلاش‌های زیادش توانست وکیل شود و به کنگره آمریکا راه یابد. حضور مثبت و پررنگ او در دنیای سیاست به انتخابش در جایگاه ریاست‌جمهوری آمریکا منجر شد و دستاوردهای مهمی برای خود و کشورش رقم زد: حفظ قانون الغای بردگی، تقویت اقتصاد و… .

من به‌کندی قدم برمی‌دارم؛ اما هیچ‌گاه به عقب برنمی‌گردم. ( آبراهام لینکلن )

گای لالیبرت ( Guy Laliberte )

قصه دلقک سیرکی که تبدیل به یکی از موفق ترین ثروتمندهای جهان تبدیل شد.

داستان های انگیزشی از شخصیت های مهم (قصه های واقعی و تاثیر برانگیز)

گای لالیبرت پیش از تاسیس شرکت بزرگ سرگرمی خود یک دلقک سیرک بود که تا دبیرستان بیشتر درس نخوانده بود. با وجود کمک های مالی دولت، ضامن های مهربان و سخت کوشی خود لالیبرت، سیرکی که او راه اندازی کرده بود برای سال های بیشتری روی پا ایستاد و توانست پیشرفت های مثبتی داشته باشد. ایده درخشان لالیبرت باعث شد تا این سیرک از وضعیت کسادی به شرکتی پرسود تبدیل شود. تا جایی که امروز این مرد حدود 1.8 میلیارد دلار دارایی دارد و از یک دلقک ساده به یکی از ثروتمندان و افراد موفق دنیا تبدیل شده است.

هر کاری دوست داری انجام بده، اما دنبال پول هم باش.

مطلب مشابه: متن انگیزشی برای زندگی هدفمند + جملات کوتاه انگیزه دهنده خاص و قشنگ

استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg)

ماجرای کارگردانی که چندین بار دچار شکست شد.

داستان های انگیزشی از شخصیت های مهم (قصه های واقعی و تاثیر برانگیز)

استیون اسپیلبرگ. بله! تعجب نکنید. یکی از معروف‌ترین کارگردان‌های دنیا و خالق آثاری مانند «فهرست شیندلر» و «نجات سرباز رایان» هم قبل از شهرت و موفقیت، طعم تلخ شکست را چشیده است. دانشکده هنرهای سینمایی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دو مرتبه استیونِ جوان را رد کرد و نپذیرفت؛ اما او تسلیم نشد.

بعدها زمانی‌که این کارگردان ۳ جایزه اسکار را از آن خود کرد و میلیاردها دلار درآمد از تولید فیلم‌های جذابش کسب کرد، در آن دانشکده برایش ساختمانی ساختند و به‌افتخار او نامش را ساختمان استیون اسپیلبرگ گذاشتند. جذاب نیست؟ تلاش و شوق فردیِ اسپیلبرگ در مسیر خواسته‌هایش باعث شد که حتی معادلات ذهنی کسانی که او را شایسته تحصیل در دانشکده‌شان نمی‌دانستند هم به‌کلی به هم بریزد. به این می‌گویند همت و اراده.

به تمام کارنامه هنری‌ام افتخار می‌کنم: شکست‌ها و موفقیت‌هایم. ( استیون اسپیلبرگ )

جری سنفیلد (Jerry Seinfeld)

استندآپ کمدین ناموفقی که اکثر مواقع استرس داشت ولی در نهایت به شخصیت مهمی در هنر تبدیل شد.

داستان های انگیزشی از شخصیت های مهم (قصه های واقعی و تاثیر برانگیز)

طنزپرداز معروف آمریکایی جری سنفیلد از افراد مشهور و کاملا موفق است. منتها قبل از رسیدن به روزهای اوج، با رفتن روی صحنه یخ می‌کرد و استرس شدید به سراغش می‌آمد. گاهی هم به‌خاطر ناتوانی در اجرای خوب در استندآپ کمدی، از سوی تماشاگران واکنش‌های نامناسب دریافت می‌کرد.

اما ادامه داد. کمدی را به لحظه‌ها و ثانیه‌های زندگی‌اش گره زد و یکی از بهترین و معروف‌ترین طنزپردازان آمریکایی شد. اگر اهل سریال‌های طنز باشید، حتما سریال سنفیلد را دیده‌اید. جری خودش در این سریال، که برداشتی از زندگی شخصی‌اش هم هست، بازی کرده است. این سریال قدیمی اما به‌شدت بامزه و جالب است.

برای من زندگی در یک چیز خلاصه می‌شود: ادامه‌دادن. ( جری سنفیلد )

مطلب مشابه: جملات انگیزشی شروع نو با متن های قدرتمند از افراد معروف و مهم

سر جیمز دایسون (Sir James Dyson)

انسانی ناموفق که پس از بارها شکست به مسیر خود ادامه داد و محصولاتش پر فروش شدند.

داستان های انگیزشی از شخصیت های مهم (قصه های واقعی و تاثیر برانگیز)

سر جیمز دایسون را می‌شناسید؟‌ (سِر لقبی تشریفاتی در بریتانیاست که به آدم‌های مهم داده می‌شود.) فکر نمی‌کنیم این اسم به گوشتان آشنا باشد. دایسون کارآفرین و مخترعی است که قبل از تولید و راه‌اندازی جاروبرقی‌های بی‌کیسه، سال‌ها زحمت و شکست را در مسیر پیروزی تجربه کرد. ۱۵ سال طول کشید تا سر جیمز بتواند با تولید اختراعش به ثروتی به ارزش ۴٫۵میلیارد دلار برسد.

این مخترع پرتلاش سال‌ها روی نمونه محصول آزمایشی خود کار کرد و در نهایت به موفقیتی بزرگ رسید. بیشتر آدم‌ها بعد از تجربه شکست، در نخستین گام‌های مسیرشان تسلیم می‌شوند؛ اما سر جیمز دایسون این‌طور نبود و همین باعث شد که حالا نامش را در میان موفق‌ترین‌ها بخوانید.

زندگی کوهی از مشکلات قابل‌حل است و من از آن لذت می‌برم.( سر جیمز دایسون )

والت دیزنی (Walt Disney)

والت پس از بارها نا امید شدن و شنیدن حرف های نا امیدانه به یکی از خلاق ترین افراد تبدیل شد.

داستان های انگیزشی از شخصیت های مهم (قصه های واقعی و تاثیر برانگیز)

تصور کودکی‌تان بدون والت دیزنی و شاهکارهایش ممکن است؟ نه نیست. البته چنین چیزی شدنی نبود، اگر… ، اگر والت دیزنی به گفته‌های سردبیر روزنامه محل کارش توجه می‌کرد. می‌دانید او به والت چه گفته بود؟ سردبیر اعتقاد داشت که والت دیزنی قدرت تخیل کافی ندارد و ایده‌هایش چندان جالب نیستند!

والت دیزنی خلاق با قدرت تخیل فوق‌العاده‌اش به حرف‌های سردبیر گوش نکرد. او رؤیاسازی بزرگ شد که دنیای خود و افراد متعددی در دنیا را دگرگون کرد.

به‌نظرم تجربه شکستی سخت در جوانی مهم است؛ چون این شکست شما را متوجه می‌کند که در شرایط سخت چه‌چیزهایی اتفاق می‌افتند. به‌خاطر شکست‌هایی که داشتم، هیچ‌گاه در زندگی در آستانه فروپاشی‌ها و شکست‌های دیگر نترسیدم. من هیچ‌وقت نترسیدم. ( والت دیزنی )

والت دیزنی حرف جالبی می‌زند؛ چیزی شبیه بالاتر از سیاهی که رنگی نیست. او با تجربه‌های شکست زودهنگام در زندگی، ناکامی را یاد گرفت و دیگر برای روزهای سخت بعدی زندگی آماده بود.

مطلب مشابه: جملات مثبت اندیشی + جملات انگیزشی کوتاه برای کار و زندگی و موفقیت

استیون کینگ (Stephen King)

نویسنده ای که به دلیل نا امیدی زیاد، رمان هایش را در سطل زباله انداخت ولی در نهایت توانست نویسنده های فیلم های پرفروش شود!

داستان های انگیزشی از شخصیت های مهم (قصه های واقعی و تاثیر برانگیز)

استیون کینگ را می‌شناسید؟ فیلم it را دیده‌اید؟ او نویسنده فیلم ترسناک و معروف آن (it)، درخشش (shining) و فیلم زیبای مسیر سبز (the green mile) است. استیون نیز از همان ابتدا موفق نبود. نخستین رمان او به‌نام کری (Carrie‌) در حدود ۳۰ بار از سوی ناشران مختلف پس زده شد. این روند به‌حدی آزاردهنده بود که کینگ رمانش را به سطل‌زباله انداخت و این همسرش بود که رمان را بیرون آورد و از او خواست که رویش کار کند و از تلاش بازنایستد.

اگر استیون در مسیر باقی نمی‌ماند، شاید امروز در کار و حرفه‌ای دیگر مشغول به گذران زندگی بود. البته به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از موفقیتش را مدیون همان انگیزه‌ای است که همسرش به او داد. شما چه فکر می‌کنید؟

تو می‌توانی. باید بتوانی و اگر شجاعت شروع را داشته باشی، حتما موفق می‌شوی.

مطلب مشابه: جملات انگیزشی فوق العاده تاثیرگذار (متن های موثر بر روحیه و اراده)

مایکل جردن (Michael Jordan)

ورزشکاری که در مدرسه به او اجازه بازی در تیم بسکتبال نمی دادند و در نهایت به اسطوره بسکتبال تبدیل شد.

داستان های انگیزشی از شخصیت های مهم (قصه های واقعی و تاثیر برانگیز)

مایکل جردنِ اسطوره‌ای در نوجوانی از تیم بسکتبال مدرسه کنار گذاشته شد. هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که دلیل پیروزی‌های حیرت‌انگیز او در آینده این شکست ابتدایی بود و انگیزه‌ای که به مایکل داد یا استعدادش یا دلایل دیگر. منتها چیزی که می‌توان از ماجرای مایکل آموخت این است که به‌رغم شکست، پیروزی‌ها از زندگی‌اش دور و جدا نشدند.

من در زندگی کاری‌ام بیش از ۹هزار توپ را از دست داده‌ام، ۳۰۰ بازی را باخته‌ام، در ۲۶ موقعیت برای برد روی من حساب شده بود اما موقعیت‌ها را از دست دادم. من بارها و بارها و بارها در زندگی باخته‌ام و دلیل موفقیتم همین است. ( مایکل جردن )

منبع: mostafaee.com

مطالب مشابه را ببینید!

همه‌ چیز درباره رستم دستان پهلوان بزرگ ایرانی در شاهنامه فردوسی از تولد تا مرگ داستان کوتاه عاشقانه خارجی؛ 4 داستان قشنگ رمانتیک زیبا داستان نوروز در شاهنامه فردوسی؛ داستان کیخسرو و آغاز پادشاهی و طهمورث و جمشید چند داستان از شاهنامه به زبان ساده؛ داستان اول زال تا داستان چهار رستم و تهمینه داستان کوتاه آبجی خانوم از صادق هدایت + داستانی قشنگ و خواندنی از نویسنده معروف چندین داستان درباره چهارشنبه سوری + داستان های آموزنده و جذاب شب چهارشنبه سوری داستان عشق + مجموع 17 داستان عاشقانه زیبا و کوتاه احساسی داستان ترسناک و وحشتناک با 15 قصه جالب مو سیخ کن! داستان کوتاه درباره تلاش و کوشش؛ داستان های واقعی درباره پشتکار داستان های جدید سرگرم کننده؛ 15 قصه و داستان کوتاه قشنگ خواندنی