متن و جملات ادبی تبریک تولدم برای فصل های مختلف سال بهار، تابستان، پاییز و زمستان

در این قسمت روزانه متن و جملات ادبی تبریک تولدم برای متولدین فصل های مختلف سال بهار، تابستان، پاییز و زمستان را گردآوری کرده ایم که دارای واژه های ادبی و زیبایی هستند.
روز تولد روز خاصی برای هر کسی است و بیشتر افراد می خواهند در این روز دیگران به یادشان باشند.در این بخش هم تعدادی متن ادبی ویژه تولد گردآوری کرده ایم و امیدوایم که بپسندید.

متن ادبی تبریک تولد برای فصل بهار

آسمان هم مانند من گاه می‌بارد و گاه آفتابی سوزان به ما می‌بخشد. گل‌ها می‌خندند و امروز همه گل‌ها به من سلام می‌کنند. منم آن متولد زیبای زیباترین فصل. که عشق را و شادی را و شکوفه‌باران را در فصل تولدم بلکه در زاده شدن خودم دیدم. این غرور نیست که من زیبایم چون بهترین آفرینندگان مرا آفریده است. با روحی آن‌چنان بزرگ که می‌تواند همه ارغوان‌های زیبا، همه اقاقیاهای خوشبو، همه اطلسی‌های دلربا و همه گل نازهای نازنین را در خودم جای دهم و این فقط از یک متولد بهار ساخته است.
وقتی من به دنیا آمدم، مثل بقیه شکوفه‌ها بودم، سفید و صورتی و خندان. معلوم نبود که چه هستم و چه می‌شوم. تا اینکه سال‌ها گذشت و هر بهار شکوفه وجود من شکل گرفت. امروز که عکس‌های شکوفگی خودم را نگاه می‌کنم، گویا آن بهار آنقدر دور بوده که هرگز نبوده است.
روز تولد من همزمان است با روز تولد هفتاد هزار پروانه رنگی با خال‌هایی که جهان را زیباتر ساختند. روز تولد من مصادف بود با پیچیدن صدای آواز بلبل‌های نغمه‌خوان و بازگشت شاد پرنده‌های مهاجر به خانه‌شان. تولد من که شد گویا خدا طبیعت را زیباتر می‌خواست و کسی چه می‌داند؟ شاید زاده شدن من آخرین برگ برنده خدا بود برای زیباتر ساختن زمین. پس من همواره زیبایی را به این دنیا اضافه خواهم کرد. همچون بقیه کسانی که هم‌فصل با من به دنیا آمدند. قول می‌دهم بهترین نسخه از خودم و بهاری‌تر از هر بهار من باشم و بس.

جملات کوتاه تولد بهاری

بهار برایم مثل
حس دیدن منظره ایست نو
درمیان پاییزی
به بلندای یک عمر…
که تکرارش سال ها طول می کشد…

تولد تو از جنس شکفتن شکوفه های بهار است
از جنس باران نم نم
همیشه بهار باش دوست زیبای من
جشن میلادت مبارک

لبخند بزن به مهتاب
نگو تاریکه
از بوی بارون پیداست
بهار” نزدیکه…

امسالت را با تکه های شکسته سال قبل شروع نکن
امسال سال دیگری است
امسالت را پر از حسن خوب کن
حس خوب یعنی: کودک ماندن
حس خوب یعنی:تکرار روز تولد
حس خوب یعنی:گول نزدن وجدان
حس خوب یعنی بخشیدن دیگران
حس خوب یعنی نواز دستان مادر
حس خوب یعنی عاشق بودن
و وقتی عاشقی که حالت خوب باشد
و هر روز و هر ساعت و هر لحظه باور داشته باش
که شاید فردایی نباشد
پس حست را خوب کن همین امروز

وقتی روزهای با هم بودن مان را مرور می کنم لبخندی از عمق جان می زم
تو قلبی به وسعت بهار داری رفیق
تولد بهاری ات مبارک

همچنین ببینید: عکس نوشته تولدم مبارک نیست + متن های غمگین تولدم مبارک

متن و جملات ادبی تبریک تولدم

جملات ادبی زیبا برای تبریک تولد تابستان

چند سال پیش یک روز گرم تابستانی به من خوشامد گفت و این‌گونه پا به عرصه گیتی نهادم. خداوند برای خوشامدگویی به من، معجزه کرد و بر سر هر شاخه‌ای گیلاسی رویانید و من چون عروس فصل‌ها گوشواره را از گیلاسی سرخ ساختم که خندان زیبایی مرا می‌ستود.
تابستان را دوست دارم، به خاطر آنکه در این فصل زیباترین تحفه و هدیه‌ای که هرکسی می‌تواند از خدا دریافت کند، به دست من هم رسید: هدیه‌ای به نام زندگی. و هرسال که می‌گذرد و هر روز تولدم که می‌آید، این هدیه را بزرگ و بزرگ‌تر می‌کند. امسال نیز به من فرصت داد تا از سیصد و شصت و پنج روز سال لذت ببرم. من از این هدیه نهایت استفاده را خواهم برد، بهتر و بیشتر و خدایی‌تر.
اکنون می‌خواهم به خودم هدیه‌ای بدهم. هدیه‌ای که درخور حال متولد تابستان باشد. گرم و صمیمی و بی‌ریا. هدیه‌ای که همچون دویدن در یک روز گرم مرا پر از انرژی و عطش ناب سازد. هدیه‌ای که مرا ببوسد و بوسه‌های داغ داغ همچون آفتاب تابستانی بسوزاندم.
هدیه تولد خودم به خودم آهنگی شاد است که برای خودم پخش می‌کنم. ریز ریز همچون برگهای نارون و بعد تند تند مثل رسیدن توت‌های تابستان می‌چرخم. با ریتم آهنگ، رقص تندتر می‌شود. آهنگ که به اوج می‌رسد، هدیه تولد من همچون خورشید گرم شده است. آری، هدیه‌ام یک رقص فریبا و زیباست برای دل خودم.

جملات تبریک تولد تابستان

در بــــــــاغ جهان، دلم گلی می جوید

امروز گل سپیــــــــــده ات می روید . . .

امروز دلـــــــــم دل ای دل ای میخواند،

چون میلاد تو را خـدا مبارک گویـد.

تولدت مبارک

در گرم ترین فصل سال

برای مهربون ترین تابستونی جهان

شیرین ترین خاطرات دنیا را آرزو دارم

تولدت مبارک

همراه یک طلوع

در این خجسته یاد

در سالگرد بهاران هستیت

روزی که زندگی بر لبان تو بوسه زد

با صد خلوص

هم آستان دل، خواهم که بمانی

همیشه شاد

تولدت مبارک

تبریک دست خالی مرا با سخاوت بی حدت بپذیر…

تولدت مبارک…

امشب تولد توست

و باز من کنارت نیستم

امشب تو شادمانی و باز در دلت نیستم

تولدت مبارک . . .

خوب من، به شعف می‌نشینم دیدار ماهتاب میلادت را، به شوق پایکوبی می‌کنیم روز خوب تولد قشنگت را و به بهانه میلاد معطرت به سجاده شکر می‌گذاریم و سپاس به درگاه ایزد پاک

باز کن پنجرهها را که نسیم روز میلاد اقاقی ها را جشن میگیرد و بهار روی هر شاخه کنار هر برگ شمع روشن کرده است تولدت مبارک

تو بهترین فصل سال

تولد بهترین و عزیزترین آدم دنیاست

که همیشه همدل و همراهه

بهترین تابستانی دنیا تولدت مبارک

مطلب مشابه: متن تولدمه + عکس نوشته تولد منه برای پروفایل + جملات تبریک تولد خودم و تولدم مبارک

متن و جملات ادبی تبریک تولدم

متن زیبای ادبی برای تبریک فصل پاییز

امروز تولدم است. روزی که برگ‌های زرد و طلایی و نارنجی از شاخه فرو می‌ریزند و مرا نوید می‌دهند که سالی بزرگتر شده‌ام. فقط من می‌دانم و خدا و پاییز که چه بی‌حد دلم برای پاییز تنگ شده بود. برای رنگ‌های اعجاب‌انگیز برگ درختان و برای نم‌نم باریدن باران. چشم‌انتظاری هستم که طول سال روزها را شماره می‌کنم تا پاییز سر برسد.
برگریزان پاییز و بارانی از برگ از من آنچنان زاده‌ای ساخته که می‌توانم روزها و روزها به زیبایی طبیعت خدا را شاکر باشم و زاده شدنم را به عنوان جزئی از طبیعت قدر بدانم. جزئی از طبیعت می‌شوم، روی برگ‌ها قدم می‌زنم و خش خش گام‌هایم زیباترین موسیقی است که می‌شود شنید.
در سالی که سپری شد تا به روز تولدم برسم، چه روزان که نداشتم. روزی پر از گل و شکوفه، و روزی همچون برهوت سوزان؛ روزی از اعماق وجود خندیدم و روزی سوختم در کویر غصه‌ها. اشک ریختم و عشق ورزیدم، دل شکسته گشتم و فریاد برآوردم.
اکنون منم و این جهان. جهانی وسیع که نه در برگریزان پاییز بلکه در وجود خودم است. در اعماق قلبم من نیز تجربه‌ای دارم از چهار فصل با احساسات زیبایی که دارم و احساسات دلمرده‌ای که گاه گاه سراغم می‌آید.
برگ از درخت می‌ریزد و مرغ خیالم می‌گوید: این برگ‌ها هدیه خداست به تو در روز تولدت. برگ، برگ، برگ… امسال بر برگ‌های پاییزی که خدا برایم می‌فرستد، چیزی خواهم نوشت. خیلی چیزها خواهم نوشت. چیزهای زیبا. باید آن را با اتفاقات زیبا پر کنم.

ابرها به اسمان تکیه میکنند، درختان به زمین و انسانها به مهربانی یکدیگر………
گاهی دلگرمی یک دوست چنان معجزه میکند که انگار خدا در زمین کنار توست.
جاودان باد سایه دوستانیکه شادی را علتند نه شریک،
و غم را شریکند نه دلیل…
اومدنت مبارک پاییزی جان

متن و جملات ادبی تبریک تولدم

جملات تبریک تولد پاییزی

آذری‌ها
ته تغاری پائیزن
واسه همین پائیز با بارون و برگ ریزونش
بیش از ماه‌های دیگه
به استقبال‌شون می‌ره …
یه آذرماهی
مهرش به بلندای شب یلداست
تولدت مبارک آذری عزیز

متولدین عزیز آبان
یک سال باتجربه‌تر
یک سال پخته‌تر
یک سال زیباتر
یک سال عزیزتر شدید
ورود به سال جدید عمرتون مبارک
شاد باشید و سلامت
تولدتون مبارک

یه مهرماهی وقتی می‌گه هستم
یعنی تا تهش هست
خیالت راحت باشه !
تولد دوست  گل مهر ماهی ما
مبارک
امیدوارم
به تمام آرزو‌های زیبات برسی

مطلب مشابه: تبریک تولد به خودم + جملات و متن های غمگین و شاد تبریک روز تولد من

متن و جملات ادبی تبریک تولدم

متن ادبی برای تولدم: متولد زمستان

دلم هوای برف کرده است. هوای آن روزی که به دنیا آمدم. آن نقطه آغازین حیات که بر راه ورود من کریستال‌های برف خودشان را به زمین می‌رساندند. اکنون در روز تولدم، دلم را روانه یک دشت بی‌انتها می‌سازم، می‌دوم و جای پایم بر برف‌های سفید می‌ماند. می‌دوم تا به روز تولدم برسم: یک روز زیبا و رویایی از فصلی سفید و پاک.
دوستی طعنه‌زنان گفت متولدان زمستان سردند و من آتشی از مهر را در دل خود روشن کردم. آنچنان که به همه برسد. با تولد من آتشی خلق شد تا سرمای زمستان را در خانه‌مان از بین ببرد.
غم اگر در دل من جوانه بزند و اگر مرا به جایی برساند که بیهودگی روزها را استمرار بخشم، روز تولدم از اعماق وجودم به من «مبارک باد» می‌گوید.
مادرم مرا در آغوش گرفت و پدرم چراغ‌ها را روشن کرد و شادی با صدای گریه‌های من در خانه طنین‌انداز شد. میلاد من سفره محبت را در خانه ما گستراند و تکرار تولدم همچون چراغی همیشه تابان است. روز تولدم همیشه قشنگ و خواستنی است حتی اگر آن بیرون چیزی هیجان‌انگیز نباشد.
در صبحگاه آن روز که من پا به این دنیا گذاشتم، در آن روز سرد از فصل برف‌ریزان ابر می‌بارید و بر پشت‌بام خانه نرم نرم برف می‌بارید. و من امروز در سالگرد تولدم به خودم قول می‌دهم که حضور سبز من بر پس زمینه سفید طبیعت زیبایی بیافریند.

جملات تبریک تولد زمستانی

سرد است هوا
بیرون اگر می‌روی
دست‌های مرا هم با خودت ببر!

تولدت در اولین فصل زمستان مبارک

***
قیش چِکمیَن بلبل ، بهارین قدرینی بیلمز
محبت بیر بالا شعردی ، گرفتار اولمیان بیلمز

تولدت مبارک

***
من عاشق زمستانم
عاشق اینکه ببینمت در زمستان آرام راه می روی که سُر نخوری
که گونه هایت از سرما سرخ شده است
سر خود را تا حد ممکن در یقه ات فرو کرده ای
دست هایت در جیبت به هم مچاله شده
معصومانه به زمین خیره ای
چه قدر دوست داشتنی شده ای
حرفم را پس میگیرم
من عاشق زمستان نیستم
عاشق تــوام !

تولدت مبارک

عروس زیبای زمستان!
آرزو می کنم به اندازه ای که من در کنارت خوشبختم
تو نیز طعم خوشبختی را بچشی
دوستت دارم
تولدت مبارک!

مطلب مشابه: شعر تولدم مبارک + اشعار کوتاه زیبا و خاص برای تبریک تولد خودم

مطالب مشابه را ببینید!

متن و جملات تبریک تولد خواهر زن عزیز + عکس نوشته پروفایل تبریک میلاد خواهر همسر متن تولدم مبارک به انگلیسی با ترجمه فارسی + عکس نوشته تبریک تولد خودم متن تبریک تولد خنده دار و بامزه + جملات طنز و جالب تولدت مبارک متن ویژه یک سالگی + جملات و متن های زیبا به مناسبت تولد 1 سالگی متن تبریک تولد مادربزرگ + جملات زیبای تبریک روز تولد مامان بزرگ عزیزم متن تبریک تولد خواهرزاده + جملات تبریک تولد فرزند خواهر و عکس نوشته متن تبریک تولد پدر از سوی فرزندان + متن بابا تولدت مبارک از سوی دختر و پسر متن تبریک تولد مادر + جملات عاشقانه تبریک تولد مادر و مامان تولدت مبارک متن تبریک تولد عروس + جملات تبریک تولد مادر شوهر به عروس خانواده با متن های زیبا تبریک تولد لاکچری اینستا؛ متن و جملات تولدت مبارک استوری زیبا