شهزاد دانا در پروژه تی تو مون (سفر به ماه) با چه چاش هایی روبروست؟

شهزاد دانا در پروژه تی تو مون (سفر به ماه) با چه چاش هایی روبروست؟

شهزاد دانا مدیر پروژه جسورانه ttomoon است ، که هدف آن سفر انسان به ماه برای زندگی روی این کره است.

سفر به ماه را میتوان همانطور که کندی رئیس جمهور آمریکا در دهه 80 میلادی از آن به عنوان کار سخت یاد کرد ، یک هدف پرچالش دانست. هدفی که نیاز به مطالعات دقیق و هزینه های گزاف است ، چه در فاز مطالعات و چه در فازهای عملی بعدی . به خصوص اینکه هدف علاوه بر رسیدن به سطح ماه ، ایجاد زیرساخت های لازم برای زندگی همیشگی روی سطح این کره باشد ، کاری که تاکنون هیچ شخص یا کشوری به آن اقدام نکرده است . دلیل آن را نیز میتوان چالش های سخت و پیچیدگی های این مسیر دانست.

شهزاد دانا و تیم تحقیقاتش اکنون روی چندین ایده مختلف کار می کنند که عمده ترین آن پروژه سفر به ماه است. پروژه ای تحت عنوان تی تو مون که تاکنون در فاز مطالعات قرار دارد و به گفته این تیم ، هزینه ای 50 میلیون دلاری داشته است. اما بپردازیم به موضوع اصلی این مطلب که چالش های زندگی در ماه انسان است.

  • اولین چالش زندگی در ماه تامین آب مورد نیاز است . هر چند که در تحقیقات انجام شده شواهدی دال بر وجود ذخایر آب زیرزمینی در دهانه های آتشفشانی و لایه های زیرین قمر زمین وجود دارد ، اما در حال حاضر باید روی روش هایی همچون جمع آوری و تصفیه ادرار انسان ، بازیافت آب استحمام و حتی تعریق افراد تمرکز کرد!
  • چالش بعدی روی کره ماه مبحث کشاورزی است . برای این منظور لازم است فضاهای گنبدی شکل سرپوشیده روی سطح ماه ساخته شود ، تا از نور خورشید و در کنار آن آبیاری قطره ای برای پرورش گیاهان دارای ارزش غذایی استفاده کرد. بدین صورت میتوان غذای مورد نیاز بشر را در سالهای آینده روی سطح ماه تامین کرد.
  • موضوع بعدی وجود پرتوهای کیهانی و تشعشعات خطرناک خورشیدی است که همانطور که در مطالب قبلی عرض شد ، لازم است انسان درون فضاهای سرپوشیده با تمهیدات لازم برای مقابله با این تشعشعات ساکن شود. ضمن اینکه با این کار یک چالش بسیار مهم دیگر را که نبود هوای تنفسی در سطح ماه است را میتوان حل کرد ، بدین صورت که درون این فضاهای سرپوشیده، دستگاهها و فناوری های جدیدی برای تامین اکسیژن مورد نیاز انسان تعبیه شود. برای کار در فضاهای باز مانند حفاری ، انتقال ضایعات و پاکسازی و سایر مواردی که نیاز به حضور در محیط خارجی است ، یک ایده استفاده از ربات های کارگر است. ربات های انسان نمایی که میتوانند حضور ما انسانها در ماه را آسانتر کنند.
  • موضوع مهم دیگر که بسیار پرهزینه نیز هست ، ساخت سفینه ها و وسایل انتقال امن انسانها به کره زمین است. این کار به کمک منابع انرژی که در سطح زمین در اختیار داریم ، امکانپذیر است . البته ایده های آقای دانا برای سفر به ماه ، محدود به استفاده از سفینه و فضاپیما نیست و در این زمینه ایده های بسیار جالب و عجیبی دارد که در آینده در پستی جداگانه برای شما توضیح داده خواهد شد.

این ها فقط گوشه ای از چالش ها و راهکارایی است که شهزاد دانا و تیم تحیقاتش برای محقق کردن ایده سفر به ماه خود با آنها دست و پنجه نرم می کنند. به شما توصیه میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر از وبسایت پروژه تی تو مون دیدن کنید. رپورتاژ آگهی

مطالب مشابه را ببینید!

انشا با موضوع نیکوکاری + موضوع انشا نیکی و کمک کردن به دیگران انشا در مورد آسمان شب + چند انشا ادبی زیبای کوتاه در مورد شب مهتابی انشا در مورد یک روز در کلاس درس + 3 انشا کوتاه ادبی برای دبیرستان و دبستان انشا طنز و خنده دار + مجموعه انشا و داستان های طنز و بامزه انشا در مورد ثروت و پولدار شدن + 5 انشا کوتاه و زیبا در مورد افراد ثروتمند انشا نوروز کوتاه و بلند برای پایه های مختلف تحصیلی (8 انشا نوروز) انشا مذهبی (با موضوعات مذهبی نماز، روزه، ماه محرم و خداوند) برای پایه های مختلف تحصیلی انشا با موضوع روزه + چند انشا زیبا در مورد روزه گرفتن برای دبستان و دبیرستان انشا چهارشنبه سوری با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای تمام مقاطع تحصیلی کامل ترین اطلاعات علمی درباره ماه؛ تحقیق و دانستنی های جالب درباره ماه