لکسوس nx300 چه معایبی دارد؟

کمپانی لکسوس که در واقع یک زیر برند از شرکت نام آشنای تویوتا است یکی از کمپانی‌های مطرح برای ساخت خودروهای لوکس و سفارشی ژاپنی محسوب می‌شود. این کمپانی که از سال ۱۹۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده، تاکنون مجموعه‌ای از محصولات با پرستیژ را روانه بازار کرده است که یکی از آن‌ها خودروی لکسوس  nx300 است.

لکسوس nx300 چه معایبی دارد؟

معرفی خودرو لکسوس nx300

همانطور که احتمالاً می‌دانید این خودرو یکی از محصولات سری ان ایکس لکسوس است. محصولات این سری مدل‌های مختلفی دارند که شاید بتوان گفت مهم‌ترین آن‌ها nx300h و nx200t است که شباهت‌های بسیار زیادی با یکدیگر دارند و تفاوت اصلی آن‌ها در این است که موتور یکی توربوشارژر و موتور دیگری از نوع هیبریدی است. لکسوس nx300 که دارای موتور هیبریدی است، یک کراس اوور تمام عیار و نسبتاً کم سن و سال محسوب می‌شود که از سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شده است. این خودرو که در دو تیپ اسپرت و معمولی تولید شده دارای یک موتور با تنفس طبیعی است که حداکثر ۱۹۷ اسب بخار توان تولید می‌کند. گشتاور تولیدی آن هم که برابر با ۲۱۰ نیوتن متر است، توسط یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این موتور ۲.۵ لیتری می‌تواند لکسوس nx300  را به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

از امکانات این خودرو می‌توان به یک سیستم ایمنی کارآمد اشاره کرد که با نام saftey system+ شناخته می‌شود. این سیستم در زمان انحراف از مسیر هشدارهای لازم را به راننده می‌دهد و همچنین مجهز به کروز کنترل است. اگر به هر دلیلی مانند خواب آلودگی انحراف از مسیر ایجاد شود، خودرو به صورت اتوماتیک در مسیر بین خطوط حرکت خواهد کرد. هشت کیسه هوایی هم برای سرنشینان جلو از جمله کیسه هوای پرده‌ای و کیسه هوای جانبی تعبیه شده‌اند. وجود ترمز خودکار اضطراری و ترمز ضد قفل به ایمنی خودرو افزوده‌اند. لکسوس nx300   به رادار ۳۶۰ درجه و سیستم هشدار برخورد از روبرو مجهز است. امکاناتی مانند کنترل ایستایی خودرو در سربالایی و کنترل سرعت خودرو در مسیرهای سرپایینی از دیگر امکانات ایمنی لکسوس nx300  هستند.

لکسوس nx300 چه معایبی دارد؟

اما از دیگر نکات مهم در مورد لکسوس nx300  طراحی ظاهری آن است که به شکل نسبتاً خشن و با پرستیژ انجام شده است. خطوط شکسته و منحنی متعدد بر روی بدنه خودرو ظاهری عضلانی و حجیم به آن داده‌اند. داخل کابین آن هم صندلی‌های چرمی و ارگونومیک انتظار شما را می‌کشند و البته داشبورد خودرو با کیفیت بالا و سادگی بی نظیر طراحی شده است. صندوق عقب هم با استفاده از حسگری که در زیر خودرو قرار دارد، تنها با قرار دادن پا در زیر آن، باز می‌شود.

معایب لکسوس nx300

صحبت کردن از معایب لکسوس nx300  هم با وجود امکانات و آپشن های متعدد و استفاده از فناوری های روز دنیا کار بسیار سختی می‌تواند باشد. اما مانند هر خودروی دیگری در لکسوس nx300  هم نقاط ضعفی مشاهده می‌شود. به عنوان مثال در تست های رانندگی با این خودرو مشخص شده که رانندگی با آن می‌تواند کمی سنگین باشد. در واقع nx300  یک خودروی چابک است که شتاب صفر تا صد کیلومتر را در ۹.۳ ثانیه طی می‌کند. این عدد برای خودرویی با وزن ۱۸۹۶ کیلوگرم چندان هم بد به نظر نمی‌رسد. با این حال، هنگام سواری با لکسوس مسلما انتظار یک سواری نرم و سبک‌تر را دارید که چندان برآورده نمی‌شود. البته در گزارش‌های متعدد مشخص شده که لکسوس nx300  در سر پیچ‌ها با سرعت بالا ممکن است کمی به سمت بیرون پیچ متمایل شود. مسلما این ویژگی‌ها از کیفیت رانندگی با این خودرو  می‌کاهند.

یکی دیگر از نقاط ضعف آن، عملکرد ضعیف نمایشگر لمسی خودرو است. به علاوه طراحی داشبورد خودرو بر اصول ارگونومیک استوار نیست و راننده در حین رانندگی ممکن است به برخی از دکمه‌ها یا امکانات دیگر موجود در روی داشبرد دسترسی مناسبی نداشته باشد. خصوصاً اینکه ارتفاع صندلی راننده هم کمی بالا است و حتی با تنظیم ارتفاع نیز این مشکل حل نمی‌شود. بنابراین علاوه بر اینکه ممکن است در کنترل پدال ها با مشکل مواجه شوید، فرمان زیادی به بدن شما نزدیک است و به علاوه دسترسی به دکمه‌های روی داشبورد و سیستم مالتی مدیا برای شما کمی دشوار خواهد بود. البته مشکل ارتفاع صندلی برای سرنشینان عقب نیز وجود دارد. ارتفاع این صندلی‌ها به قدری بالا است که ممکن است افراد با قد بلند در داخل کابین احساس راحتی نداشته باشند.

لکسوس nx300 چه معایبی دارد؟

کلام آخر

به عنوان جمع بندی باید گفت که لکسوس nx300  خودرویی نیمه لوکس با قدرت و پیشرانش راضی کننده است که مصرف سوخت آن هم در حالت قابل قبولی قرار دارد. در واقع ابن خودرو در سفرهای شهری ۱۰.۷ و در بزرگراه‌ها ۸.۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند که در مقایسه با خودروهای هم رده خود یک خودروی کم مصرف محسوب می‌شود. ایمنی بالا و امکانات رفاهی متعدد در کنار طراحی ظاهری جذاب خوش فرم باعث می‌شود که نقاط ضعف آن کمتر به چشم  بیایند. برای مشاهده قیمت لکسوس nx و تصاویر جذاب لکسوس nx300 لطفا به اینجا مراجعه کنید. پایان رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!

انشا در مورد ثروت و پولدار شدن + 5 انشا کوتاه و زیبا در مورد افراد ثروتمند انشا نوروز کوتاه و بلند برای پایه های مختلف تحصیلی (8 انشا نوروز) انشا مذهبی (با موضوعات مذهبی نماز، روزه، ماه محرم و خداوند) برای پایه های مختلف تحصیلی انشا با موضوع روزه + چند انشا زیبا در مورد روزه گرفتن برای دبستان و دبیرستان انشا چهارشنبه سوری با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای تمام مقاطع تحصیلی کامل ترین اطلاعات علمی درباره ماه؛ تحقیق و دانستنی های جالب درباره ماه انشا برف با گلچین چند انشا زیبا با موضوع بارش برف زمستانی انشا در مورد شجاعت + چند انشا با موضوع شجاعت و دلیری برای پایه های مختلف تحصیلی انشا با موضوع آزاد + چند انشاء زیبا توصیفی با موضوع پیشنهادی و مختلف دانستنی ها درباره فلز آهن؛ از ویژگی های شیمیایی، تا استخراج، تولید و محصولات آن