عکس پروفایل روز زمین + عکس نوشته به مناسبت 22 آوریل یا 2 اردیبهشت روز زمین پاک

در این بخش به مناسبت روز 22 آوریل یا 2 اردیبهشت ماه، عکس نوشته های پروفایل با موضوع روز زمین و روز زمین پاک را قرار داده ایم.

عکس نوشته روز زمین پاک

روز دوشنبه ۲۲ آوریل مصادف با روز زمین است. به همین مناسبت در این گزارش تلاش شده است ضمن ارائه توضیحاتی در مورد نام گذاری این روز، به برخی از توصیه های سازمان ملل برای حفاظت از محیط زیست نیز اشاره شود.

روز زمین چیست؟

هر سال روز ۲۲ آوریل (دوم اردیبهشت) در سراسر جهان با هدف حمایت از اقداماتی که در راستای حفاظت از محیط زیست انجام می شود روز زمین نام‌گذاری شده است.

از جمله اهدافی که برای نام گذاری این روز بر شمرده شده است می توان به کمک به حل بحران تغییرات آب و هوایی، پایان بخشیدن به آلودگی پلاستیکی، حفاظت از گونه‌های در معرض انقراض و تشویق جنبش های محیط زیستی اشاره کرد.

 عکس پروفایل روز زمین

نام گذاری روز زمین از چه زمانی آغاز شد؟

جان مک کانل، فعال صلح طلب برای اولین بار در سال ۱۹۶۹ پیشنهاد نام گذاری روزی را به عنوان روز زمین مطرح کرد. پیشنهاد او در کنفرانس یونسکو در شهر سان فرانسیسکو ارائه شد.

هدف جان مک کانل از این پیشنهاد گرامیداشت کره زمین و مفهوم صلح در ایالات متحده آمریکا بود. روز زمین برای اولین بار در روز ۲۱ مارس (اول فروردین) سال ۱۹۷۰ میلادی گرامی داشته شد.

پس از آن گیلرد نلسون، سناتور آمریکایی روز ۲۲ آوریل را به جای ۲۱ مارس برای نام گذاری روز زمین پیشنهاد کرد. او این پیشنهاد را پس از آن مطرح کرد که سواحل سانتا باربارا در ایالت کالیفرنیای آمریکا در سال ۱۹۶۹ شاهد نشت گسترده نفت بود.

نام گذاری روز ۲۲ آوریل به عنوان روز زمین در سال ۱۹۹۰ میلادی جنبه بین المللی پیدا کرد. رویدادهای مرتبط با روز زمین هم اکنون در ۱۴۱ کشور جهان برگزار می شود.

 

چه رویدادهایی در اروپا برگزار می شود؟

نهادهای اروپایی امسال با برنامه ریزی برای رویدادهای مختلف به استقبال روز زمین رفته اند.

دانشکده بین المللی ژنو در سوئیس امسال مراسم «حراج سبز» برگزار می کند. در این مراسم خوراکی هایی فروخته می شود که در تهیه آنها از کودهای شیمیایی و مواد مصنوعی و حشره کش ها استفاده نشده است.

این دانشکده بین المللی قصد دارد با پول جمع آوری شده از «حراج سبز» دست به کاشت درختانی در باغ دانشکده بزند.

در کیشیناو، پایتخت مولداوی یک سازمان فعال در امور عام المنفعه برنامه هایی را برای روز جهانی زمین پیش بینی کرده است. از جمله این برنامه‌ها می توان به پاکسازی ۳۰ روستا، مراسم کاشت درخت و ساخت جعبه هایی برای لانه سازی پرندگان اشاره کرد.

سازمان «اکو یونسکو» وابسته به سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد در دوبلین اردوی سالانه خود را همزمان با روز جهانی زمین برای کودکان برگزار می کند. کودکان پنج تا ۱۲ ساله ای که در این اردو شرکت می کنند با محیط زیست محلی، اندازه گیری های هواشناسی، حیات وحش و فضای سبز شهر دوبلین آشنا می شوند.

 

برای حفظ محیط زیست چه کاری می توان انجام داد؟

سازمان ملل متحد جزوه ای به نام «راهنمای حفظ جهان برای یک فرد تنبل» منتشر کرده که در آن اقداماتی ذکر شده است که شهروندان کره زمین برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل می توانند انجام دهند.

سازمان ملل متحد پیشنهاد‌های خود را در چهار سطح مختلف از یک تا چهار درجه بندی کرده است.

برخی از پیشنهاداتی که در جزوه سازمان ملل متحد آمده عبارت است از:

  • صرفه جویی در مصرف الکتریسیته با خاموش کردن کامل وسایل برقی از جمله رایانه ها هنگامی که از آنها استفاده نمی شود.
  • انجام امور بانکی به صورت آنلاین و خودداری از استفاده از کاغذ برای امور بانکی.
  • خرید کالاهایی که به صورت کوچک بسته بندی شده اند.
  • استفاده از فرش در خانه ها می تواند به افزایش دمای خانه و در نتیجه کاهش مصرف انرژی کمک کند.
  • دوش گرفتن به جای پر کردن وان منازل.
  • کمک به بازیافت پسماندهای غذایی.
  • خشک کردن مو و لباسها به شکل طبیعی به جای استفاده از دستگاه های خشک کننده.
  • مصرف کمتر گوشت، مرغ و ماهی. (برای تهیه گوشت در مقایسه با گیاهان به منابع بیشتری احتیاج است)
  • خریدهای خود را به شکل برنامه ریزی شده انجام دهید و فهرست خرید تهیه کنید. به دام ترفندهای تجاری مورد استفاده فروشگاه ها برای خرید بیشتر نیافتید.
  • برای حمل و نقل اولویت را به دوچرخه سواری، پیاده روی و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بدهید. استفاده از خودرو را مواقعی که تعداد سرنشینان خودرو زیاد خواهد بود محدود کنید.
  • از بطری و فنجان های یک بار مصرف برای آب و قهوه و چای استفاده نکنید.

 

 عکس پروفایل روز زمین

روز زمین پاک

 عکس پروفایل روز زمین

عکس نوشته روز زمین

 عکس پروفایل روز زمین

عکس پروفایل زمین پاک

 عکس پروفایل روز زمین

عکس نوشته روز دوم اردیبهشت روز زمین پاک

 عکس پروفایل روز زمین

عکس پروفایل روز زمین

 عکس پروفایل روز زمین

عکس روز 22 آوریل

 عکس پروفایل روز زمین

عکس پروفایل زمین

 عکس پروفایل روز زمین

عکس مفهومی روز زمین

 عکس پروفایل روز زمین

عکس روز زمین برای پروفایل

 عکس پروفایل روز زمین

عکس پروفایل روز زمین

 عکس پروفایل روز زمین

عکس روز زمین پاک

 عکس پروفایل روز زمین

عکس نوشته روز زمین پاک

 عکس پروفایل روز زمین

عکس روز زمین

 عکس پروفایل روز زمین

عکس نوشته روز 2 اردیبهشت

 عکس پروفایل روز زمین

عکس نوشته روز جهانی زمین

 عکس پروفایل روز زمین

عکس پروفایل روز جهانی زمین

 عکس پروفایل روز زمین

مطالب مشابه را ببینید!

عکس پروفایل بهار با عکس نوشته و متن های زیبا عکس نوشته خودکاری + متن های زیبای عاشقانه و مفهومی نوشته شده با خودکار عکس زیبای ماه با منظره شب و ابر + اشعار زیبا با مضمون ماه و شب و ستاره عکس ماه رمضان | عکس نوشته های زیبا و جملات زیبا در مورد ماه رمضان برای پروفایل عکس نوشته بهاری عاشقانه برای پروفایل + جملات احساسی بهار عکس پروفایل نوروز و عکس نوشته های زیبا برای تبریک نوروز 1403 عکس نوشته سال نو مبارک برای پروفایل + زیباترین متن های تبریک عید نوروز عکس عاشقانه تبریک عید نوروز + متن ادبی تبریک نوروز با جملات زیبا عکس پروفایل عید نوروز امسال + متن های ادبی تبریک سال جدید عکس پروفایل عید نوروز و عکس نوشته های تبریک عید نوروز با جملات ویژه تبریک