عکس پروفایل در خانه بمانیم به مناسبت ویروس کرونا + اطلاعاتی در مورد کووید 19

عکس پروفایل در خانه بمانیم

در این مطلب روزانه عکس نوشته های در خانه بمانیم برای مقابله و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا یا کووید 19 را آماده کرده ایم و برای اطلاع رسانی می توانید روی پروفایلتان قرار دهید. با قرنطینه و در خانه ماندن، این ویروس دیگر منتقل نمی شود و زنجیره انتقال آن قطع خواهد شد.

عکس نوشته پروفایل در خانه بمانیم برای مقابله با ویروس کرونا یا کووید 19

کرونا ویروس خانواده بزرگی از ویروس ها است و زیر مجموعه کروناویریده که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا بیماری های خیلی شدیدتری مانند سارس، مرس و کووید 19 را شامل می شود.

عکس پروفایل در خانه بمانیم

کرونا ویروس سال 1965 کش شدند و مطالعه روی آنها به صورت مداوم تا اواسط دهه 1980 ادامه داشت. این ویروس به صورت طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می کند. تا به حال 7 نوع ویروس منتقل شده به بدن انسان کشف شده است. آخرین نوع این ویروس که به آن کرونای جدید می گویند، در دسامبر سال 2019 در شهر ووهان چین با همه گیری انسان ها شیوع پیدا کرد و به تمام جهان هم گسترش پیدا کرد.

عکس پروفایل در خانه بمانیم

در تاریه دسامبر 2019 برای نخستین بار در شهر ووهان استان هوبئی چین، بعد از اینکه مردم بدون دلیل مشخصی دچار سینه پهلو شدند و واکسن ها و درمان های موجود موثر واقع نشدند، نوع جدید از کرونا ویروس با همه گیری در انسان شناسایی شد. دو سوم افرادی که مبتلا شده بودند با بازار عمده فروشی غذاهای دریایی هوانان، که در آن حیوانات زنده بفروش می رسد، ارتباط داشتند. برآوردها نشان می دهد که نوع جدید ویروس می تواند بین 2 تا 3 درصد مبتلایان را به کام مرگ بکشاند.

عکس پروفایل در خانه بمانیم

علائم کرونا

علایم بیماری شامل تب، سرفه های خشک و گاهی مشکلات تنفسی مانند تنگی نفس، تندنفسی و گلودرد و آبریزش بینی است. اولین مبتلایان این بیماری در ووهان در بازار خوراک دریایی کار می‌کردند یا در آنجا حضور داشتند؛ ولی با توجه به گسترش بیماری در افرادی که با حیوانات در تماس نبودند سازمان بهداشت جهانی انتقال انسان به انسان را نیز مد نظر قرار داده‌است.

عکس پروفایل در خانه بمانیم

انتقال ویروس

بسته به نوع کروناویروس، روش‌های انتقال آن متفاوت است. در برخی از موارد روش‌های انتقال بیماری از انسان به انسان شبیه بیماری آنفلوآنزا از طریق سرفه و عطسه است. با این حال احتمال انتقال بیماری در فضای باز بسیار محدود بوده و موارد انتقال انسان به انسان در مواردی رخ داده‌است که افراد به مدت طولانی در فضای بسته در کنار فرد بیمار بوده‌اند مانند افرادی که در بیمارستان‌ها با بیماران در ارتباط هستند. هنوز مشخص نیست که این بیماری نخستین بار از طریق جانوران به انسان منتقل شده‌است یا از طریق سطوح آلوده به ویروس.

عکس پروفایل در خانه بمانیم

واکسن ویروس کووید 19

اگرچه تلاش‌های بسیاری برای تولید واکسن این ویروس انجام شده‌است، اما هنوز واکسن یا داروی مخصوصِ ضدِ ویروسی برای ریشه‌کن کردن؛ درمان قطعی، جلوگیری یا مقابله با عفونت‌های ناشی از کروناویروس به‌طور عام وجود ندارد.

 

عکس پروفایل در خانه بمانیم

عکس نوشته در خانه بمانیم برای حفظ سلامتی

عکس پروفایل در خانه بمانیم

عکس پروفایل پیشگیری از کرونا

عکس پروفایل در خانه بمانیم

عکس پروفایل در خانه بمانیم کرونا در کمین است

عکس پروفایل در خانه بمانیم

عکس نوشته در مورد پیشگیری از کرونا

عکس پروفایل در خانه بمانیم

عکس پروفایل در خانه بمانیم

عکس پروفایل در خانه بمانیم

عکس نوشته اطلاع رسانی کرونا

عکس پروفایل در خانه بمانیم

عکس پروفایل پیشگیری و سلامتی کرونا

عکس پروفایل در خانه بمانیم

 

مطالب مشابه را ببینید!

عکس پروفایل لاکچری و دلبرانه + متن های عاشقانه دو نفره رمانتیک متن و جملات تبریک تولد خواهر زن عزیز + عکس نوشته پروفایل تبریک میلاد خواهر همسر عکس متن دار عاشقانه و قشنگ برای پروفایل + متن جدید عاشقانه رمانتیک عکس استوری شکست عشقی غمگین + متن های شکست عشقی و غم عکس نوشته لاکچری برای پروفایل | متن های خاص برای دختران و پسران لاکچری متن و جملات ابراز عشق و محبت به همسر + عکس عاشقانه برای همسر عکس پروفایل میبخشمت و گذشت کردن + متن و جملات کوتاه بخشش و گذشت عکس پروفایل درد دل با خدا + متن های زیبای راز و نیاز با خداوند بزرگ عکس نوشته دروغ برای پروفایل؛ متن سنگین درباره دروغ و دروغگویی متن تبریک روز دندانپزشک + عکس نوشته های پروفایل تبریک روز 23 فروردین