همه چیز درباره کاغذ دیواری + 10 نکته مهم و کاربردی

کاغذ دیواری

هنگام خرید کاغذ دیواری احتمالا با سوالات مختلفی مواجه می‌شوید. انواع طرح‌های کاغذ دیواری چیست؟ کاغذ دیواری چه جنسی دارد؟ کدام یک از این کاغذ دیواری‌ها برای اتاق، پذیرایی یا سقف مناسب است؟ سوالاتی که پاسخ آن‌ها را اینجا پیدا می‌کنید. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا با بررسی همه چیز درباره کاغذ دیواری شما را برای خرید این محصول راهنمایی کنیم.

چرا کاغذ دیواری بخریم؟

وجود تنوع در انواع کاغذ دیواری، یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود آن‌ها را برای پوشش دیوار‌های خود انتخاب کنید. در واقع شاید با رنگ زدن دیوار‌ها، جانی دوباره به منزل خود ببخشید. اما شخصیت بخشی به هر یک از بخش‌های خانه تنها با خرید و اجرای کاغذ دیواری روی دیوار‌ها امکان‌پذیر می‌شود.

پس اگر سری به فروشگاه های آنلاین مثل فروشگاه منزل  (manzel.ir)یا فروشگاه والینو (wallino.com) بزنید، می توانید مدل‌های مختلفی از کاغذ دیواری و پوستر‌های دیواری را ببینید. طرح دار یا ساده، راه راه یا با گل‌هایی بزرگ، پوستر‌هایی با طرح‌های برجسته یا طرح‌های دلخواه، دارای بافت یا بدون آن، طرح اشکال هندسی و.. از انواع کاغذ دیواری‌هایی هستند که می‌توانید تهیه کنید. اما اینجا دقیقا باید از خودتان بپرسید چه سبکی برای خانه من مناسب است؟

همه چیز درباره کاغذ دیواری

اگر همه چیز درباره کاغذ دیواری را بدانید و با جنس، طرح و مدل‌های مختلف آن آشنا شوید. بدون شک در زمان خرید دیگر می‌دانید که کدام یک برای شما مناسب است. این تنها یکی از دلایلی است که می‌گوید چرا به خرید کاغذ دیواری نیاز دارید. در ادامه مزایای خرید کاغذ دیواری را به طور کامل توضیح می‌دهیم.

ماندگاری طولانی

اگر رنگ زدن با رنگ‌های ساختمانی را برای زیبا کردن دیوار‌ها استفاده کنید. نهایتا دو تا پنج سال سالم باقی می‌مانند و درست بعد از همین زمان نیاز به ترمیم یا رنگ‌آمیزی دوباره دارند. ممکن است با توجه به کودکان، حیوانات خانگی و شیوه مراقبت شما از دیوار‌ها این زمان کم‌تر نیز باشد. اما کاغذ دیواری‌ها هیچ وقت به این سادگی از فضای منزل شما خارج نمی‌شوند. در واقع ده تا پانزده سال ماندگاری دارند.

مقرون به صرفه بودن

شاید فکر کنید که خرید کاغذ دیواری هزینه زیادی نیاز دارد. اما تمام این هزینه را در همان ابتدا و زمان خرید می‌پردازید. پس طول عمر زیاد آن باعث می‌شود که در طول سال‌هایی که روی دیوار قرار دارد به خرج کردن اضافی نیازی نداشته باشید.

جذابیت بصری

اگر همه چیز درباره کاغذ دیواری را بدانید؛ متوجه می‌شوید که نشان دهنده خلاقیت هستند. در واقع طراحی آن‌ها کاملا متفاوت از رنگ‌های روی دیوار خواهد بود.

رفع عیوب ساختمانی

شاید با تحویل گرفتن خانه خود متوجه یک سری ایرادات در دیوار‌ها بشوید. همچنین اگر قصد دارید بعد از مدت‌ها خانه خود را کاغذ دیواری کنید؛ احتمالا زدگی یا آسیب‌هایی را روی دیوار می‌بینید. پس با خرید کاغذ دیواری‌های ضخیم‌تر می‌توانید این ایرادات را برطرف کنید. البته خرید کاغذ دیواری‌هایی که چشم را به خود جذب کند نیز مانع دیده شدن این ایرادات می‌شود.

تمیز کردن آسان

استفاده از ابزار‌هایی مانند جاروبرقی، دستمال با یک سطل آب، اسفنج خشک و.. می‌تواند کمکی برای تمیز کردن کاغذ دیواری منزل شما از گرد و خاک یا آلودگی باشد. البته پیش از امتحان کردن، بهتر است ابتدا با امتحان کردن روی بخش کوچکی از دیوار، بهترین شیوه را انتخاب کنید. اما در صورت لکه شدن دیوار‌های رنگ شده، به رنگ‌آمیزی دوباره دیوار‌ها نیاز پیدا می‌کنید.

بنابراین همه این موارد نشان می‌دهند که کاغذ دیواری‌ها انتخاب بهتری برای دیوار‌های منزل، محل کار و.. محسوب شود. یکی دیگر از ویژگی‌های متمایز آن امکان چاپ طرح‌های دلخواه روی پوستر‌های دیواری است. شما می‌توانید با چاپ پوستر دیواری با طرح دلخواه و سفارشی و خرید آن از سایت منزل، مدل منحصر به فردی از پوستر‌های دیواری را در فضای مورد نظرتان اجرا کنید.

هر آنچه که باید در مورد کاغذ دیواری‌ها بدانید!

کاغذ دیواری منزل

اکنون که با مزایای خرید کاغذ دیواری آشنا شدید. حتما به دنبال بهترین کاغذ دیواری برای فضای موردنظرتان هستید. اگر اطلاعات کافی نداشته باشید؛ در انتخاب بهترین و مناسب‌ترین مدل این محصولات دچار اشتباه می‌شوید. زیرا خرید پوستر دیواری اصول خاصی دارد. بنابراین اگر همه چیز درباره کاغذ دیواری را بدانید. بدون شک انتخاب مناسبی خواهید داشت.

انواع کاغذ دیواری از نظر جنس

  • وینیل: رایج‌ترین نوع کاغذ دیواری – نصب و جدا شدن آسان – بهترین گزینه برای مناطق مرطوب
  • الیاف طبیعی: نصب آسان – مات – قابل شست و شو – ضخیم -ماندگاری بالا
  • کتان: نیمه براق – دارای بافت ریز چهارخونه – قابل شست و شو
  • آنتیک: نیمه مات – قابلیت شست و شو بالا
  • سانرایز: مات – قابلیت شستشو بالا – بهترین نوع کاغذ دیواری
  • شاین: نیمه براق – فاقد بافت – قابل شست و شو

انواع کاغذ دیواری از نظر ویژگی‌ها

  • قابل شست و شو: آگاهی از همه چیز درباره کاغذ دیواری کمک می‌کند بهترین انتخاب را داشته باشید. بنابراین اگر بچه کوچک دارید یا ممکن است دیوار‌هایتان کثیف شود؛ کاغذ دیواری از نوع قابل شست و شو را تهیه کنید.
  • دارای مقاومت کافی در برابر رطوبت: این نوع کاغذ دیواری‌ها برای حمام و آشپزخانه بهترین گزینه هستند.

انواع کاغذ از نظر نحوه اجرا و نصب

  • غیر چسبان: برای چسباندن این کاغذ دیواری‌ها باید وسایل لازم برای چسباندن و نصب آن را فراهم کنید. بالاترین مدت زمان ماندگاری را دارد.
  • چسبان (برچسبی): کاغذ دیواری به صورت برچسبی تولید شده و با جداسازی برگه چسبان از پشت آن، می‌توانید روی دیوار بچسبانید. تعویض و جدا‌سازی آن از دیوار آسان است.

بازه متفاوت قیمت‌های کاغذ دیواری

مهم‌ترین عاملی که می‌تواند بر قیمت کاغذ دیواری تاثیر‌گذار باشد؛ ابعاد دیواری است که در نظر دارید. با تغییر این ابعاد قطعا قیمت کاغذ‌ها بیش‌تر یا کم‌تر می‌شود. عوامل دیگری مانند جنس کاغذ دیواری، ویژگی‌ها، فروشگاهی که برای خرید انتخاب می‌کنید و طرح آن بر قیمت کاغذ دیواری تاثیر‌گذار هستند.

طرح‌های متفاوت کاغذ دیواری برای هر فضا

طرح کاغذ دیواری

همانطور که گفتیم اطلاع از همه چیز در مورد کاغذ دیواری به شما کمک می‌کند راحت‌تر خرید کنید. در حقیقت اگر شما هم به دنبال خرید کاغذ دیواری هستید؛ علاوه بر تنوع طرح‌ها، اکنون با این دغدغه مواجه می‌شوید که کدام کاغذ دیواری را برای کدام دیوار بخرم؟

این یعنی که دیوار آشپزخانه، پذیرایی، اتاق خواب، پشت تلویزیون، محل کار، اتاق کودک و.. هر کدام به طرح مخصوصی نیاز دارند که اگر همه چیز درباره کاغذ دیواری را بدانید به خوبی اصول خرید آن را یاد می‌گیرید. بنابراین در ادامه برای هر فضایی که بخواهید، طرح مخصوص کاغذ دیواری یا پوستر دیواری برای آن قسمت را معرفی می‌کنیم.

کاغذ دیواری داماسک

کاغذ دیواری داماسک

این فقط یک طرح قدیمی از گل نیست، بلکه مدرن‌ترین طرح گل‌ها را می‌توانید در کاغذ دیواری داماسک ببینید. بزرگ یا کوچک بودن فضا را در نظر بگیرید و مشخص کنید کهکاغذ دیواری طرح داماسک یا داماس را برای کدام بخش از اتاق می‌خواهید. در نهایت مکمل مناسبی برای فضای مورد نظر خود انتخاب می‌کنید که جلوه زیبایی به خانه شما می‌بخشد.

کاغذ دیواری مخصوص سقف

تا به امروز، سقف‌ها در هر فضا جزء بخش‌هایی بود که به آن توجه کم‌تری می‌شد. اما دوره طرح‌های قدیمی کاغذ دیواری و بی‌توجهی به سقف اتاق گذشته است. بنابراین با در نظر‌گیری همه چیز در مورد کاغذ دیواری سقف می‌توانید کاغذ دیواری مناسب سقف فضای مورد نظرتان را انتخاب کنید.

کاغذ دیواری گلدار یا گل

کاغذ دیواری گلدار

با شنیدن نام گل در طرح‌های کاغذ دیواری، خیلی از افراد تصور می‌کنند که اکنون با صفحه‌ای از گل‌های قدیمی و از مد افتاده رو به رو می‌شوند. اما اگر نگاهی بهکاغذ دیواری گلدار یا طرح گل بیندازید. به راحتی می‌بینید که طراحی‌های خلاقانه وارد صنعت ساخت کاغذ دیواری‌ها شده و اکنون طرح‌های متفاوتی قابل مشاهده هستند.

اگر همه چیز درباره کاغذ دیواری طرح گل را بدانید؛ متوجه می‌شوید که طرح‌های مختلفی در بازار موجود بوده و شما برای خرید باید همه ویژگی‌های فضای مورد نظرتان را در نظر بگیرید. اتاق خواب، اتاق کودک، پذیرایی، پشت تلویزیون و هر جایی که بخواهید این گل‌های رنگارنگ کوچک و بزرگ را استفاده کنید.

کاغذ دیواری سفارشی و طرح دلخواه

کاغذ دیواری طرح دلخواه و سفارشی

برای آن دسته از افرادی که به دنبال طرح‌های کاملا اختصاصی برای دیوارپوش محوطه‌های مختلف در منزل یا محل کار خود هستند، چاپ کاغذ دیواری سفارشی طرح دلخواه یا تبدیل عکس به پوستر دیواری، یک مزیت عالی به حساب می‌آید. بسیاری از افراد مایل به داشتن یک پوستر دیواری بزرگ از عکس چهره خود یا فرزاندانشان هستند. با سفارش تبدیل عکس به پوستر دیواری، می‌توانید یک پوستر جذاب و با جلوه عالی از چهره مورد نظر خود در اختیار داشته و در محل لازم نصب کنید. کافیه به فروشگاه آنلاین منزل (manzel.ir) و دسته بندی طرح دلخواه سر بزنید و هر طرح و عکسی را که دوست دارید ثبت سفارش و آن را به شکل کاغذ دیواری تحویل بگیرید.

کاغذ دیواری مخصوص اتاق خواب

یکی از دلایلی که بسیاری از افراد هنگام خرید کاغذ دیواری دچار اشتباه می‌شوند؛ عدم اطلاع آن‌ها از اصول اجرای آن برای هر فضا است. در واقع خیلی از افراد نمی‌دانند که کدام پوستر دیواری برای اتاق خواب مناسب است.

پوستر دیواری گل سه بعدی

مدل‌های سه بعدی شامل طرح‌هایی هستند که حجم دارند. همچنین با تابش نور و انعکاس آن، این طرح‌ها جلوه زیبا‌تری پیدا می‌کنند. به همین دلیل برای محل اجرای پوستر دیواری گل سه بعدی باید همه ویژگی‌های فضای خود را در نظر بگیرید. بنابراین با شناخت همه چیز درباره کاغذ دیواری سه بعدی با طرح گل، می‌توانید تصمیم بگیرید که چه مدلی را برای چه فضایی انتخاب کنید.

خانه‌ات را با کاغذ دیواری منزل نو کن!

این روز‌ها که نزدیک عید است احتمالا بعضی افراد خانه جدید خود را تحویل گرفتند و بعضی به فکر ایجاد تغییراتی در دکوراسیون منزل خود هستند. پوشش دیوار‌ها، مهم‌ترین چیزی است که باید برای نوسازی منزل قدیمی یا طراحی دکوراسیون خانه جدید خود در نظر بگیرید.

زمانی که به فروشگاه‌ها در شهر خود سری می‌زنید؛ حتما طرح‌های متنوعی از کاغذ‌های دیواری را مشاهده می‌کنید. این باعث می‌شود با وجود شلوغی فروشگاه‌ها، انتخاب بهترین طرح کاغذ دیواری برای شما سخت شود. بنابراین شاید بخواهید در اینترنت جستجویی کنید و به فکر خرید آنلاین پوستر دیواری باشید. اما کدام سایت بهترین است؟

اکنون که با همه چیز درباره کاغذ دیواری به خوبی آشنا شدید. کافی است به بهترین فروشگاه‌های مجازی پوستر و کاغذ دیواری سری بزنید. )فروشگاه منزل(https://www.manzel.ir/  و )فروشگاه والینو(https://wallino.com/ دو مورد از بهترین سایت‌های اینترنتی برای خرید پوستر دیواری و کاغذ دیواری در طرح‌های متفاوت هستند. شما می‌توانید هر طرحی را که می‌خواهید و متناسب با فضایی که در نظر دارید در دسته‌بندی‌های سایت منزل پیدا کرده و بخرید. این فروشگاه از خدمات ارسال محصول به شهرهای دیگر نیز برخوردار بوده که رایگان است.

مطالب مشابه را ببینید!

راهنمای خرید تخت خواب؛ انتخاب تخت خواب یک و یا دو نفره شانه در فرش؛ معنای شانه در فرش ایرانی و معرفی گره انواع بافت ایده چیدمان و ترفند برای دکوراسیون خانه کوچک؛ تکنیک استفاده از وسایل مختلف نکات مهم در خرید کاغذ دیواری 7 ترند بازسازی اتاق خواب کودک در سال 2024 تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک؛ تفاوت از لحاظ جنس، رنگ و جزییات مدل سرویس خواب چوبی کودک و نوزاد؛ مدل تخت و کمد چوبی نوزاد و کودک لوستر آشپزخانه؛ تصاویر 25 مدل شیک لوستر آشپزخانه با انواع مدل و جنس همه چیز درباره لمینت کف؛ تفاوت آن با کفپوش چوبی و ویژگیهای مثبت آن مدل دراور جادار برای فضاهای مختلف خانه