معرفی طراحی داخلی و مقایسه ی آن با دکوراسیون داخلی در شرکت مهران طاهری

طراحی داخلی به معنای چیدمان عناصر و تجهیزات بر اساس تنوع و زیبایی بصری می باشد. در شرکت های طراحی داخلی افراد متخصص به صورت انفرادی و گروهی فعالیت می کنند. معرفی طراحی داخلی و مقایسه ی آن با دکوراسیون …

با رشد تکنولوژی و گسترش جوامع بشر تمام مشاغل تغییر شکل داده و ویژگی ها و عناوین بسیاری را در خود جای می دهند. طراحی داخلی از جمله مشاغلی است که می توان گفت روزانه دستخوش تغییرات می شود و ویژگی های جدید و کارآمدتری را در خود جای می دهد. شرکت طراحی داخلی که به علم و دانش روز طراحی و دکوراسیون داخلی مسلط باشد می تواند موجب رونق و تنوع فضاهای مختلف شود.

طراحی داخلی چیست؟

طراحی داخلی به معنای چیدمان مناسب فضاها برای بهره مندی بیشتر، جلوگیری از اتلاف فضا، تنوع و زیبایی بصری می باشد.حرفه ی طراحی داخلی یا دکوراتیو داخلی از اواسط قرن بیستم به وجود آمد و روز به روز جایگاه بهتری را در میان مردم کسب کرد. در برخی از مناطق نگرانی ها از بابت عناصر ساخته شده به دست بشر دارند از این رو به این حرفه طراحی محیطی نیز می گویند. طراحی داخلی شاخه ای از رشته معماری است بدین ترتیب طراحی فضاهای داخلی بناها و ساختمان ها باید هماهنگی مناسبی با کلیت ساختمان داشته باشند زیرا عدم هماهنگی اجزای کوچک با واحد کل، زیبایی بصری را تحت شعاع قرار می دهد. چیدمان مناسب عناصر داخلی در کنار طراحی سایت، گرافیک معماری، عناصر خارجی ساختمان و … کلیتی زیبا و چشم نواز را ایجاد می کند از این رو هماهنگی با همه ی عناصر یکی از اصول مهم در طراحی داخلی می باشد.به علت پیچیدگی ها، نوآوری ها، برنامه ریزی و … یک معمار نمی تواند در تمام زمینه های ساختمانی فعالیت کند و فقط می تواند در یک حوزه ساختمانی تخصص های لازم را بدست آورد.به همین علت عموما یک شرکت مهندسی مانند گروه طراحی و دکوراسیون داخلی مهران طاهری به صورت تیمی و گروهی فعالیت می کنند.

 

معرفی طراحی داخلی و مقایسه ی آن با دکوراسیون داخلی در شرکت مهران طاهری

شرکت های طراحی داخلی

شرکت های معماری عموما دارای بخش های مختلفی هستند که بسته به بزرگی و کوچکی دپارتمان معماری ممکن است در بخش طراحی داخلی یک تیمی متشکل از چندین نفر باشند یا فقط یک نفر در این بخش مشغول به فعالیت باشد.شرکت مهران طاهری نیز از این اصول کلی پیروی می کند و برای قسمت های مختلف طراحی معماری نیروهای متخصصی را در نظر گرفته که به صورت گروهی به فعالیت می پردازند. هیچ حد و مرزی برای طراحی داخلی وجود ندارد به عنوان مثال برای طراحی یک مبلمان تمام گروه های فعال در حوزه هنر می توانند ایده های خود را ارائه دهند. گاهی طرح ارائه شده از جانب یک طراح صنعتی مورد نظر کارفرما است گاهی  هم معماران و هر طراح دیگری ممکن است طرحشان مورد قبول قرار بگیرد. گروه طراحی مهران طاهری متشکل از مهندسان و طراحان حرفه ای  که در تمام حوزه های معماری صاحب سبک و ایده هستند، می توانند بهترین طرح ها را متناسب با نظر و ایده ی کارفرما ارائه دهند. تمام افرادی که اصول طراحی در هر زمینه ای را فرا گرفته اند قادر هستند در سایر حوزه ها و تخصص ها نیز فعالیت کنند زیرا آموزش اصول کلی طراحی به یک شکل می باشد.

 

روند تکامل طراحی داخلی

طراحان داخلی علاوه بر چیدمان و نظم دهی به فضاهای داخلی به طراحی مبلمان، پارچه و … نیز می پردازند.طراحان داخلی معمولا در یک سبک خاص متناسب با مد روز فعالیت می کنند.منظور از سبک انتخاب رنگ، فرم، مبلمان، عناصر و اجزایی است که متناسب و هماهنگ با هم برای نشان دادن هویت فضا بکار می روند. سبک ممکن است متناسب با فصل، کشور یا دهه باشد به عنوان مثال طراح از یک طرح پاییزی در یک فضا استفاده می کند یا طرح هایی با نام مینیمال که در چند سال اخیر طرفداران بسیاری را در دکوراسیون داخلی با خود همراه کرده است.طراحی داخلی از استانداردها و قوانین خاصی پیروی می کنند نکته ای که برای یک طراحی داخلی وجود دارد این است که طراح باید متناسب با نظرات، علایق و سبک های جدید به طراحی بپردازد.با گسترش تکنولوژی و کاربرد انواع نرم افزارها در حوزه ی طراحی فرصتی به وجود آمده است که ایده ها و طرح ها به صورت سه بعدی ارائه شوند از این رو طراحان باید متناسب با دانش روز تخصص های خود را بروز رسانی کنند طراحان و مهندسان شرکت مهران طاهری همواره سعی می کنند خود را با علم و دانش روز به صورت مرتب آپدیت کنند.

 

 

آیا می دانید طراحی داخلی مغازه باید چگونه باشد؟

آیا شما هم جزو افرادی هستید که قصد دارید طراحی دکوراسیون داخلی مغازه خود را تغییر دهید و نمی دانید باید از کجا شروع کنید.ابتدا برای جذب مشتری به داخل مغازه باید ویترین مغازه را به زیبایی طراحی کنید زیرا اولین جایی که چشم مشتری می بیند ویترین مغازه است که باید به گونه ای باشد که چشم بیننده به راحتی اجناس داخل ویترین را ببیند و خسته کننده نباشد و پس از آن که مشتری جذب ویترین مغازه بشود وارد مغازه نیز خواهد شد که در مرحله بعد طراحی مغازه دکوراسیون داخلی آن می باشد که باید به گونه ای باشد که اجناس روی قفسه ها شلوغ دیده نشود و به راحتی در دید و دسترس مشتری قرار بگرید و رنگ بندی داخلی مغازه به شکلی باشد که چشم بیننده را خسته نکند.یکی دیگر فاکتورهای مهم در طراحی داخلی مغازه مسیر رفت و آمد در مغازه می باشد که مشتری علاوه بر دید راحت بر اجناس مغازه به راحتی بتواند در مغازه رفت و آمد کند.

 

دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی دو حرفه ای است که بسیار شبیه هم هستند فقط در موارد ناچیزی با هم تفاوت دارد.که در این قسمت از مقاله به بررسی آن می پردازیم.

  •       مبنا و اصول اصلی دکوراسیون داخلی تاکید بر عناصر زیبا شناسی دارد. افرادی که در این حوزه فعالیت دارند برای اجرای کارهای خود از برنامه ریزی استفاده نمی کنند. در واقع کار آن ها پس از اتمام ساخت ساختمان آغاز می شود. دکوراتورها سعی می کنند که ظاهر اتاق ساخته شده را تغییر دهند آن ها در زمینه ی چیدمان مبلمان، رنگ انتخابی،عناصر ساختمان و … به مشتریان خود کمک می کنند. دکوراتورها رابطه ی نزدیکی با معماران و پیمانکاران ندارند زیرا کار آن ها زمانی آغاز می شود که کار معماران پایان یافته است.

 

مقایسه ی دکوراسیون داخلی با معماری داخلی

فعالیت طراحان داخلی بیشتر در زمینه ی نوسازی فضای داخلی اتاق می باشد. طراحی داخلی ممکن است طرحی را به شما ارائه دهد که به موجب آن کاربری اتاق به طور کامل تغییر کند.کلیه کارهای مربوط به ظاهر ساختمان اعم از رنگ، کف سازی و… به عهده ی حرفه طراحی داخلی می باشد علاوه براین کارهای مربوط به چیدمان و تزئینات نیز توسط فردی که به طراحی داخلی اشتغال دارد صورت می گیرد.طراحان داخلی با سایر مشاغل ساختمانی رابطه ی تنگاتنگی دارند در واقع می توان گفت طراحی داخلی یک رشته ی مجزا است که دکوراسیون داخلی شاخه ای از آن محسوب می شود اما طراحی داخلی گسترده تر است.

 

تاثیر انقلاب صنعتی در مسیر طراحان داخلی

با انقلاب صنعتی طراحی داخلی نیز رشد بسیاری کرد زیرا در آن زمان مبلمان و سایر عناصر ساختمانی به طور انبوه تولید می شد و با قیمت مناسبی در اختیار عموم قرار می گرفت. از زمان شروع دکوراسیون داخلی تکنولوژی های بسیاری در زمینه تولیدات مبلمان و تجهیزات فعالیت خود را آغاز کردند.امروزه دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی جایگزین کارگران شدند و به جای تولید یک عدد مبل در یک بازه زمانی دستگاه ها یک جین مبلمان در همان بازه زمانی را تولید می کنند.همراه با گسترش فناوری برای تولید با تعداد بالا ایده های بسیاری نیز وارد بازار شده است و تنوع محصولات بسیار زیاد است.

 

وظیفه ی شرکت های فعال در معماری داخلی

شرکت های فعال در زمینه ی طراحی داخلی سعی می کنند فضاهای معماری را متناسب با عناصر بصری، زیبا شناسی طراحی کنند. امروزه به علت افزایش هزینه ها فضاها بسیار کوچک شده اند؛ گروه معماری مهران طاهری به کمک مهندسان و طراحان خبره ی خود به نحوی فضاها را برای شما طراحی می کنند که هیچ پرتی در فضا باقی نماند و حداکثر استفاده از امکانات موجود انجام گیرد. تیم مهران طاهری تمام طرح های خود را در قالب نرم افزار های روز دنیا ارائه می دهند بدین ترتیب شما می توانید نتیجه ی کار را قبل از اجرای آن ببینید و خیالتان از بابت طرح ارائه شده راحت باشد.

 

سبک های معماری داخلی

  •       سبک کلاسیک یکی از سبک های پرطرفدار معماری داخلی می باشد این سبک الهام گرفته از معماری سنتی و قدیمی است اما هدف اصلی آن احساس راحتی در فضاها می باشد.در طراحی سنتی عموما از تقارن برای تعادل و هماهنگی در چیدمان لوازم و تجهیزات استفاده می شود. افرادی که علاقه مند به تنوع  و عدم تقارن هستند نباید از این نوع سبک برای طراحی داخلی استفاده کنند.تقارن جزء اصول اولیه ی طراحی های داخلی محسوب می شود اما گاهی طراحان با استفاده از برخی از عناصر سعی می کنند تنوع در تقارن فضا ایجاد کنند.
  •       سبک مدیترانه ای سبکی ساده و متفاوت در معماری داخلی می باشد. اصول کلی معماری داخلی در این سبک استفاده جسورانه از رنگ های شاد و بافت ها می باشد یکی از ویژگی های این سبک کاربرد رنگ های خالص است به عنوان مثال اگر قرار است قسمتی از دیوارها به رنگ آبی باشد شما خالص ترین رنگ آبی دریا را در آن قسمت مشاهده خواهید کرد.
  •       سبک ساحلی در مناطق گرمسیر مورد توجه قرار می گیرد اولین چیزی که در این نوع سبک به ذهن مخاطب می رسد فضاهای باز کاربرد حلزون، خاک و…در طراحی فضاهای مختلف در این سبک طراح در نظر دارد که احساس راحتی را به مخاطب انتقال دهد.

 

معرفی سبک تلفیقی، آرت دکو

امروز این سبک تلفیقی بسیار مورد پسند ایرانیان قرار گرفته است، اصول کلی این سبک بی قانونی است. این سبک مجموعه ای از سبک ها را در خود جای داده است. زمانی که فضایی را با این سبک طراحی می کنید نمی توان نوع سبک را بلافاصله تشخیص داد اما می توان گفت که این سبک کاملا منحصر به فرد است. کلیه ی عناصر به کار رفته در فضا تلفیقی از همه ی سبک ها هستند اما به صورتی که تداعی گر آرامش و راحتی در فضا باشند.

سبک آرت دکو یکی دیگر از سبک های معماری داخلی است که توجه بسیاری به لوازم لوکس و جواهرات پر زرق و برق دارد و بیشتر مناسب افرادی است که تجملات و زندگی لوکس را دوست دارند..

 

مطالب مشابه را ببینید!

7 ترند بازسازی اتاق خواب کودک در سال 2024 راهنمای خرید تخت خواب؛ انتخاب تخت خواب یک و یا دو نفره شانه در فرش؛ معنای شانه در فرش ایرانی و معرفی گره انواع بافت ایده چیدمان و ترفند برای دکوراسیون خانه کوچک؛ تکنیک استفاده از وسایل مختلف نکات مهم در خرید کاغذ دیواری تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک؛ تفاوت از لحاظ جنس، رنگ و جزییات مدل سرویس خواب چوبی کودک و نوزاد؛ مدل تخت و کمد چوبی نوزاد و کودک لوستر آشپزخانه؛ تصاویر 25 مدل شیک لوستر آشپزخانه با انواع مدل و جنس همه چیز درباره لمینت کف؛ تفاوت آن با کفپوش چوبی و ویژگیهای مثبت آن مدل دراور جادار برای فضاهای مختلف خانه