خرید مبل ارزان

 

مبلمان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین لوازم منزل به شمار می‌روند. درواقع می‌توان گفت که سبک اصلی دکوراسیون و چیدمان منزل شما را مبل تعیین کرده و سپس برطبق آن و هماهنگ با مبلمان، سایر لوازم منزل و دکوراسیون انجام می‌شود. بنابراین انتخاب مبل از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مبلمان منزل را مبل راحتی تشکیل می‌دهد. مبل راحتی همان‌طور که از نامش پیداست دارای ساختاری نرم و راحت است. معمولا دسته‌های پهنی دارد و به گونه‌ای راحت طراحی می‌شود که جهت استفاده طولانی مدت بسیار مناسبت باشد. حتی بسیاری افراد جهت خوابیدن بر روی آن هم استفاده می‌کنند. مبل راحتی دارای انواع گوناگونی است، این تنوع در شکل ظاهری، جنس کلاف، ابعاد و اندازه، نوع پارچه، تعداد ست و… وجود دارد.

خرید مبل ارزان

کاناپه

درواقع این نوع مبل، یکی از اجزای مبل راحتی به شمار می‌رود که عموما به صورت دو یا سه نفره است که می‌توان از آن به عنوان تنها هم استفاده نمود. در این شرایط بسیار مناسب خانه‌های کوچک و یا فضایی با کاربری خاص است. از کاناپه‌ها علاوه بر منزل، در فضاهای اداری، اتاق انتظار مطب، فضای انتظار آموزشگاه و… هم استفاده می‌شود.

کاناپه‌ها از اجزای بسیار محبوب مبل راحتی محسوب می‌شوند چراکه اکثرا در خانه‌ها روبه‌روی تلویزیون قرار می‌گیرد و همان بخش از مبل راحتی است که اکثرا افراد بر روی آن دراز می‌کشند. بنابراین انتخاب نوع و کیفیت آن بسیار اهمیت دارد.

خرید مبل ارزان

مبل راحتی لاوست

این نوع از مبل راحتی معمولا یک مبل راحتی دو نفره بسیار جمع‌وجور و سبک است. از این نوع مبل راحتی هم اکثرا در فضای روبه‌روی تلویزیون استفاده می‌شود و از آنجایی که تنها فضا برای نشستن دو نفر است، از این رو اسم این مبل راحتی لاوسیت یا فضایی برای نشستن عاشقان نام‌گذاری شده است! در کشور ما این نوع مبل هنوز چندان شناخته شده نیست و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد اما به طور کلی در دنیا یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین انواع مبل راحتی است.

خرید مبل راحتی

مبل تخت‌خواب شو

این نوع مبل راحتی بسیار مناسب خانه‌های کوچک، خانه‌هایی که در آن مهمان بسیار رفت‌و‌آمد دارد، خانه‌های دانشجویی، خانه‌های مجردی و اتاق استراحت در کاربری‌های مختلف است. این نوع مبل راحتی، در ظاهر، به شکل یک مبل کاملا معمولی است، اما با دارا بودن یک مکانیزم ساده، به راحتی با چند حرکت تبدیل به یک تخت‌خواب می‌شود. مبل تخت‌خواب شو از نظر اشغال نمودن فضا و هزینه‌ها بسیار مقرون به صرفه است. بدین ترتیب اگر شما فضای کوچکی دارید و یا مهمان به خانه شما زیاد رفت‌و‌آمد می‌کند و فضای کافی برای خواب مهمان ندارید، مبل تخت‌خواب شو یک گزینه بسیار اقتصادی و مناسب برای شما محسوب می‌شود.

البته باید توجه داشته باشید مبل تخت‌خواب شو که انتخاب می‌کنید دارای مکانیزم بسیار ساده و راحتی باشد و به هنگام استفاده و بازوبسته کردن سروصدای آزاردهنده‌ای ایجاد نکند.

همچنین تشک به کار رفته در مبل تخت‌خواب شو باید استاندارد بوده و کاملا مشابه یک تخت‌خواب باشد، میزان نرمی و سفتی آن کاملا مناسب باشد، چهارچوب و کلاف مبل باید بسیار مستحکم و مناسب باشد. استفاده از کلاف‌های فلزی و پلاستیکی اصلا مناسب این مبلمان نبوده و کلاف چوبی، آن هم چوب بسیار مقاوم و بادوام نظیر راش، گردو و کاج بهترین گزینه به شمار می‌روند.

مبل تخت‌خواب شو شما باید سبک باشد که جابه‌جا کردن آن به سهولت انجام شود و همچنین باید حجم متناسب و معلوقی داشته باشد که فضای زیادی را اشغال نکند، خصوصا اگر فضای کمی در اختیار دارید، حتما باید به گونه‌ای باشد که فضای زیادی را اشغال نکند.

خرید مبل راحتی

مبل راحتی ال

این نوع مبل راحتی یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین انواع مبل راحتی به شمار می‌رود، این نوع مبل به دلیل شکل ظاهری آن که شبیه به حرف L انگلیسی است، قرار دادن آن در کنج دیوار خانه می‌تواند چیدمان بسیار مناسبی را به وجود آورد. البته در سایر قسمت‌های فضای خانه هم می‌توان این مبل را جای داد، این مسئله کاملا وابسته به نقشه خانه و مهارت شما در چیدمان دارد که با ترکیب مبلمان و نوع چیدمان، فضایی مناسب و زیبا را به وجود آورید که البته برای رفت‌وآمد هم مانعی به وجود نیاورد.

خرید مبل راحتی

مبل راحتی با طراحی خاص

تعدادی از انواع مبل‌های راحتی در بازار موجود هستند که دارای طراحی‌های خاص و بسیار منحصربه‌فردی هستند، این دسته از مبلمان باید بسیار هوشمندانه مورد استفاده قرار بگیرند. در فضاهایی که بسیار شلوغ هستند و لوازم و وسایل بسیاری در فضا وجود دارد، استفاده از این نوع مبل راحتی به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود. اما در فضاهای خلوت‌تر، می‌توان از این نوع مبلمان استفاده نمود اما باید توجه شود که سایر مبلمان و المان‌های موجود در منزل به نوعی با این مبل تناسب داشته باشند که موجب آشفتگی بصری در فضا نشود.

خرید مبل راحتی

به طور کلی مبل راحتی به دسته‌بندی‌هایی که گفته شد در بازار موجود است و شما باید با توجه به نیاز خود، درنظر گرفتن سبک مورد علاقه و تناسب با سایر لوازم منزلتان بهترین نوع مبل راحتی مناسب برای خود را انتخاب کنید و همچنین اگر قصد دارید از مبل خود برای مدت بسیار طولانی استفاده کنید، بسیارمهم است که توجه داشته باشید مبلمان شما دارای کلاف و اسکلت بسیار مستحکم و مقاومی باشد و نوع چوب و کیفیتی که دارا است بسیار خوب باشد تا بتوانید از آن در طی مدت زمان بسیار طولانی استفاده نمایید.

نوع و رنگ پارچه به کار رفته در مبل راحتی هم کاملا وابسته به سلیقه، تناسب با چیدمان منزل و نیاز شما دارد، بنابراین پیش از خرید هر نوع مبلی، در ابتدا سلیقه، نیاز و نوع چیدمان منزل خود را بررسی کنید و سپس اقدام به خرید نمایید تا پس از خرید دچار پشیمانی نشوید.

خرید مبل راحتی

از مبل راحتی اکثرا جهت استفاده اعضای خانواده قرار میگیرد اما میتوان از انواع مدرن و بسیار شکیل مبل راحتی که در بازار به وفور یافت می‌شود هم به عنوان فضای جهت نشستن و پذیرایی از مهمانان مورد استفاده قرار داد. چراکه تنوع مبل راحتی بسیار بالا است و جهت کاربری‌ها و شرایط گوناگون حتی در فضاهایی غیر از فضاهای مسکونی هم استفاده نمود. به همین علت تنوع در انواع و کاربری مبل راحتی است که این نوع مبل بسیار پرطرفدار شده است.

پایان رپورتاژ آگهی /

 

مطالب مشابه را ببینید!

راهنمای خرید تخت خواب؛ انتخاب تخت خواب یک و یا دو نفره شانه در فرش؛ معنای شانه در فرش ایرانی و معرفی گره انواع بافت ایده چیدمان و ترفند برای دکوراسیون خانه کوچک؛ تکنیک استفاده از وسایل مختلف نکات مهم در خرید کاغذ دیواری 7 ترند بازسازی اتاق خواب کودک در سال 2024 تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک؛ تفاوت از لحاظ جنس، رنگ و جزییات مدل سرویس خواب چوبی کودک و نوزاد؛ مدل تخت و کمد چوبی نوزاد و کودک لوستر آشپزخانه؛ تصاویر 25 مدل شیک لوستر آشپزخانه با انواع مدل و جنس همه چیز درباره لمینت کف؛ تفاوت آن با کفپوش چوبی و ویژگیهای مثبت آن مدل دراور جادار برای فضاهای مختلف خانه