سریال عشق ممنوع پربیننده ترین سریال ترکی + داستان و عکس بازیگران

سریال عشق ممنوع

سریال عشق ممنوع  پربیننده ترین سریال کشور ترکیه است که در خاورمیانه هم بسیار محبوب شد و شخصیت بیهتر و بهلول یا همان سمر و مهند هم بسیار شخصیت های محبوبی شدند.

سریال عشق ممنوع Aşk-ı Memnu سریالی در ژانر درام و رومانتیک سخت شکو ترکیه است که به سفارش کانال دی ترکیه و توسط آی پاپیم در 2 فصل برای این شبکه تولید شد. 

پخش

این سریال از 4 سپتامبر 2008 پخش شد و در 24 ژوئن 2010 به پایان رسید. این سریال داستان عشق ممنوعه دو نفر درخانه ای در استانبول است. این سریال زیبا بر اثر رمان عشق ممنوع خالد ضیاء ساخته شد.

داستان فصل اول

  • فصل اول(نسخه ترکیه‌ای 38 قسمت):

“عدنان ضیاگل” تاجر معروف اهل استانبول است و بهمراه دخترش “نهال”،پسرش “مراد”،پسر یکی از اقوامش “مهند”،دایه ی فرزندانش “مادمازل”،خدمتکارانش “آقا سلیمان،شهیره خانم،جمیله،نسرین و بشیر”در خانه‌ای بزرگ زندگی می‌کند و مدتی است همسرش را بر اثر بیماری از دست داده.

عدنان ضیاگل مدتی است به “سمر” دختر یکی از تجار معروف استانبول علاقه‌مند شده‌است.درحالیکه مادمازل به عدنان علاقه‌مند است و منتظر پیشنهاد ازدواج اوست.پدر سمر هم مدتی قبل و بعد از اینکه شاهد خیانت همسرش بود فوت میکند

.سمر بعد از ازدواج خواهرش “بیسان” با “نهاد” که یک تاجر است با مادرش “فیروزه خانم” زندگی میکند.بیسان قبل از باردار شدن از نهاد و ازدواج با او با مهند قرار میگذاشته.بعد از مرگ پدر سمر آن‌ها دچار مشکلات متعدد مالی شده اند و فیروزه خانم در صدد ازدواج با عدنان برای خارج شدن ازین وضعیت است که عدنان به سمر پیشنهاد ازدواج می‌دهد و با وجود اینکه فیروزه خانم اول مخالفت می‌کند اما وقتی میبیند که هردو بهم علاقه‌مند هستند قبول میکند.

بین اعضای خانواده هم تنها کسی که سرسختی بیشتری نسبت به بقیه برای ورود سمر به خانواده دارد نهال است چون نمی‌خواهد کسی جای مادرش رابگیرد.بعد از ازدواج سمر به خانه ی عدنان می‌آید و زندگی مشترکشان آغاز می‌شود.اوایل همه چیز خوب پیش میرود و سمر سعی می‌کند در دل اعضای خانه جا بازکند و خودش را به عنوان خانم جدید خانه به همه ثابت کند و برای نهال و مراد مادری کند اما در همین زمان سفرهای تجاری همسرش که با باجناقش نهاد شریک تجاری است آغاز می‌شود و او تنها میماند و همین باعث می‌شود به مرور از عدنان دور شود.

سریال عشق ممنوع

مهند که پسری جذاب و بسیار خوش گذران است و بهمراه آن‌ها در خانه زندگی می‌کند به مرور زمان مجذوب سمر می‌شود و تلاش می‌کند که او را از ذهنش بیرون کند اما در نهایت عاشق او می‌شود و سمر هم که اوایل سریال از مهند بخاطر اذیت کردن خواهرش متنفر بود به مرور به مهند دل میبندد و عاشق او می‌شود.

بعد از مدتی فیروزه خانم برای زندگی به خانه عدنان می‌آید و متوجه می‌شود که سمر و مهند بهم علاقه‌مند هستند و در صدد است بر می‌آید که جلوی آن را بگیرد و به همین خاطر سعی می‌کند نهال را به مهند نزدیک کند اما مهند به سمر نزدیک و نزدیک تر می‌شود و در آخر عشقش را به سمر ابراز می‌کند و اوایل سمر از پذیرفتن عشق او خودداری می‌کند اما بعد از مدتی مهند را قبول می‌کند و به همسرش خیانت میکند.

این درحالیست که مهند با “الیف” مدل مشهور قرار میگذارد و نهال هم عاشق اوست.در پایان این فصل میبینیم که زمانی‌که مهند و سمر در باغ خانه ی عدنان باهم هستند یکی از اعضای خانه آن دو را باهم میبیند.

سریال عشق ممنوع

داستان فصل دوم

  • فصل دوم(نسخه ترکیه‌ای 41 قسمت):

بشیر راننده خانواده کسی بوده که مهند و سمر را باهم دیده و حالا او از رابطه آن‌ها مطلع است و درصدد است که به دیگران بگوید اما میداند کسی باور نمی‌کند پس در صدد فیلمبرداری از آنهاست که بتواند به عنوان مدرک استفاده کند.

در اوایل این فصل مادمازل هم به خانه ی جدیدش نقل مکان می‌کند اما به خانه رفت‌وآمد دارد و او مدتی است به رابطه مهند و سمر شک کرده.مهند برای شک نکردن بقیه راجع به رابطه‌شان برای مدتی از آن خانه نقل مکان می‌کند و رابطه اش را با الیف بهم میزند.

در همین حین مشکلات سمر و عدنان آغاز می‌شود و باعث می‌شود عدنان برای مدتی به خانه ی خواهرش برود و سمر پیش مهند و بعد از تصادف سمر که جان سالم به در میبرد در صدد بهبود رابطه اش با عدنان بر می‌آید و از مهند فاصله می‌گیرد و مهند هم برای فراموش کردن این مسعله دوباره به خوشگذرانی مشغول می‌شود و برای اذیت کردن سمر خودش را به نهال نزدیک میکند.اما بعد از مدت کوتاهی دوباره رابطه مهند و سمر شکل می‌گیرد و بشیر موفق می‌شود از آن‌ها فیلمبرداری کند.

سریال عشق ممنوع

مکان فیلمبرداری

این سریال در یک خانه تاریخی مشرف به تنگه بسفر فیملبرداری شده است. این خانه متعلق به میلیونر معروف ترک است.

سریال عشق ممنوع

آهنگ سریال

یکی از نقاط قوت این سریال آهنگ های سریال است که بسیار زیبا هستند. موسیقی متن این سریال توسط تویگار ایشیکلی اهنگساز معروف ترک تهیه شده اند. او کارنامه درخشانی در زمینه تولید موسیقی سریال و فیلم دارد.

سریال عشق ممنوع

پخش سریال در شبکه های فارسی

سریال عشق ممنوع در سال 1390 با دوبله فارسی در 165 قسمت از شبکه جم کلاسیک پخش شد. پخش مجدد این سریال در تابستان سال 1396 از شبکه جم 100 پخش شد.

سریال عشق ممنوع

شخصیت عربیشخصیت ترکیبازیگراطلاعات درباره شخصیت
مهند خزنداربهلول خزندار Behlül Haznedarکیوانچ تاتلیتوغفامیل دور عدنان که بعد از مرگ پدر و مادرش او را بزرگ کرد. عاشق سمر بوده‌است. در حال تغییر رابطه از سمر به نهال بود.
سمر یوره اوغلو ضیاگیلبهتر یوره اوغلو ضیاگیل Bihter Yöreoğlu Ziyagilبرن ساعتدختر مالک بیک و فیروزه خانم. با عدنان بعد از فوت پدرش ازدواج کرد. عشقی کوتاه مدت به عدنان داشت. عاشق مهند شد و پس از فاش شدن این راز در روز عروسی نهال خودکشی کرد.
فیروزه یوره اوغلوفردوس یوره اوغلو Firdevs Yöreoğluنباهت چهرههمسر مالک بیک و مادر سمر و بیسان. در کارهای دخترانش و عدنان دخالت می‌کند. با رابطهٔ سمر و مهند مخالفت می‌کرد و اصرار داشت مهند با نهال ازدواج کند.
عدنان ضیاگیلعدنان ضیاگیل Adnan Ziyagilسلجوق یونتماو یکی از ثروتمندترین مردان استانبول است و با سمر که از او کم سن تر بود ازدواج کرد.
مادمازل لمیسدنیز دکورتون (Deniz DeCourton(Matmazelزرین تکیندورسرپرست مراد و نهال. پدرش اهل فرانسه و مادرش اهل ترکیه است. عدنان را پیش از سمر دوست داشت.
نهال ضیاگیلنهال ضیاگیل Nihal Ziyagilهازل کایادختر بزرگ عدنان بیک. در ابتدای سریال ۱۷ ساله بود و درآخر سریال ۲۲ ساله. عشقش به مهند از زمان آمدن فیروزه خانم افزایش پیدا کرد و عروسی او با مهند بخاطر خودکشی سمر و افشای رابطهٔ آن‌ها بهم خورد.
مراد ضیاگیلبولنت ضیاگیل Bülent Ziyagilباتوهان کاراجاکایاپسر کوچک عدنان بیک. پسری که علایقش را مانند مهند می‌سازد.
وبیسان یوره اوغلو اونالفیرفی یوره اوغلو اونال’ Feyker Yöreoğlu Önalنور آیساندختر ارشد مالک بیک و فیروزه خانم. در گذشته با مهند رابطه داشت.
نهاد اونالنهاد اونال Nihat Önalایلکر کیزمازپسر حلمی بیک وهمسر بیسان. کارمند سابق عدنان بیک
بشیربشیر Beşir Elçiباران آکبولوتراننده عدنان بیک. از کودکی دوست نهال بود. او شاهد خیانت سمر با مهند بود و بیماری تنفسی گرفت. در آخر او این راز را افشا کرد. او عاشق نهال بود و به دلیل بیماری‌اش از دنیا رفت.
شهیرهشایسته Şayesteفاطمه کارانفیلخدمتکار در خانه ضیاگیل. همسر سلیمان و مادر جمیله
سلیمان افندیسلیمان افندی Süleyman Efendiرانا جبارصاحب آشپزخانه. همسر شهیره و پدر جمیله.
اروی اونالآینور اونال Aynur Önalزرین نشانجیهمسر حلمی اونال و مادر نهاد اونال.
حلمی اونالحلمی اونال Hilmi Önalرجب آکتوغتاجر اهل استانبول، همسر اروی و پدر نهاد. دشمن فیروزه خانم و خانواده عدنان، کارهایی برای انتقام از این خانواده انجام داد و در آخر سریال موفق شد.

 

مطالب مشابه را ببینید!

معرفی بهترین سریال های اکشن؛ 20 سریال هیجانی اکشن با داستان و معرفی بازیگران بهترین سریال های عاشقانه خارجی؛ لیست 16 سریال رمانتیک و داستان آنها بهترین انیمه های سریالی؛ 20 انیمیشن محبوب سریالی و داستان ها بهترین فیلم‌های بهرام بیضایی؛ 11 فیلم برتر این کارگردان و داستان این فیلم ها بهترین فیلم های عباس کیارستمی؛ لیست 16 فیلم برتر این کارگردان و داستان آنها معرفی فیلم های فلسفی؛ 22 فیلم برای علاقمندان به فیلم های فلسفی عمیق چطور فیلم نت با محتوا گوی سبقت را ربود؟ بهترین فیلم های مسعود کیمیایی؛ لیست 20 فیلم دیدنی و معروف این کارگردان معرفی پلتفرم های پخش فیلم و سریال خارجی؛ معرفی آثار برتر هر پلتفرم بهترین فیلم های مافیایی؛ لیست 18 فیلم هیجان انگیز مافیایی و داستان آنها