بیوگرافی مزدک میرزایی؛ ماجرای مهاجرت و زندگی شخصی و عکس های همسرش

مزدک میرزایی

مزدک میرزایی یکی از مجری ها و گزارشگران فوتبال مجری و ورزشی تلویزیون است که اخیرا به دلیل مهاجرت به انگلیسی و کار کردن در شبکه ایران اینترنشنال بسیار جنجال ساز شده است. در این قسمت بیوگرافی کامل مزدک میرزایی و عکس های خانوادگی و همسرش را آماده کرده ایم.

بیوگرافی مزدک میرزایی

مزدک میرزایی متولد 26 شهریور ماه سال 1349 در شهر تهران است. مزدک گزارشگر فوتبال و مجری تلویزون است. او مدرک رشته مهندسی صنایع چوب دارد و در سال 1384 جایزه بهترین گزارشگر صدا و سیما ایران را به دست آورده است. پدرش علی اصغر میرزایی از کارگردانان سابق تلویزیون می باشد

مزدک میرزایی

شغل دوم

او به جز گزارشگری، شغل دومی مشابه دارد. اد مدرسه فوتبال دارد و آموزش فوتبال شغل دوم او است. دوره مربیگری C و D را پشت سر گذاشته است و با توجه به کلاس هایی که در کرج برگزار شده است، مدرک مربیگری را هم دریافت کرده است. او در این مدرسه فوتبال شاگردان زیادی داشت، فرزندان علی کریمی هم زیر نظر مزدک میرزایی در این آموزشگاه تعلیم پایه ای فوتبال را آموزش دیده اند.

ازدواج مزدک میرزایی و همسرش

مزدک میرزایی در چند سال اخیر ازدواج کرده و متاهل است .

شباهت با نیکلاس کیج بازیگر معروف

مزدیک میرزایی به نیکلاس کیج کارگردان و بازیگر معروف آمریکایی بسیار شباهت دارد.

مزدک میرزایی

اولین گزارش مزدک میرزایی

نخستین گزارش او بازی میان تیم های نانت و موناکو بود که موفق شد به مدت 10 دقیقه در کنار جواد خیابانی قسمت هایی از این مسابقه را گزارش دهد و پس از این مسابقه بود که او یواش یواش دیگر مسابقات را گزارش کرد و به گروه گزارشگران قوتبال شبکه سوم یسما پیوست.

گزارش به یاد ماندنی

او بازی فوتبال میان تیم های ملی ایران و کره جنوبی را در مرحله مقدماتی جام جهانی ریوی برزیل، که با گل قوچان نژاد باعث صعود ایران به جام جهانی شد را گزارش کرد و می گوید که خاطره انگیزترین گزارش او بوده است.

مزدک میرزایی

استعداد ندارم و فقط به گزارش علاقه دارم

مزدک همچنین در برنامه ویژه نوروز 94 در شبکه ورزش در گفتگویی صمیمی خود را فاقد هرگونه استعداد خاصی دانست و عنوان کرد:اگر گزارشگر نمی شدم هیچ شغل دیگری توانایی انجامش را نداشتم.

حاشیه ها

او در طول اجرای 12 ساله برنامه نود در دو قسمت از برنامه 90، به دلیل نبود عادل این برنامه را اجرا کرد و این برنامه ها هم پرطرفدار بودند.

از دیگر حواشی مزدک در طول حضور در اجرا می توان به حواشی اشاره کرد که محمد مایلی کهن برایش ایجاد می کرد که منجر به دفاع عادل فردوسی پور از وی در مقابل مایلی کهن در برنامه نود گردید.

همچنین پرویز مظلومی مربی وقت استقلال در سال 89 مزدک را به طرفداری از تیم پرسپولیس در طول پخش بازی های این تیم متهم کرد.

گزارش جام جهانی برزیل

مزدک میرزایی برای گزارش جام جهانی برزیل به این کشور سفر کرد و مسابقات را گزارش می داد.

مترجم مجله اروپایی

او در روزنامه های جام جم و سایت خبر آنلاین معمولا نویسنده گزارش لیگ قهرمانان اروپا و ترجمه مقالات ورزشی مجلات اروپایی است.

 

اجرای برنامه هتریک

مزدک میرزایی در تیر ماه سال 1398 به انگلستان مهاجرت کرد و به شبکه ایران اینترنشنال پیوست. این شبکه یکی از شبکه های خبری در خارج از ایران است که به زبان فارسی برنامه دارد. او در این شبکه برنامه هتریک را در کنار محمد تقوی اجرا می کند که با استقبال مواجه شده است.

گفته می شود که او به همراه خودش، بخش زیادی از آرشیو صدا و سیما را به خارج منتقل کرده است که این خبر درست نیست.

مزدک میرزایی


مصاحبه با مزدک میرزایی

 

چطور شد که طرفدار ایتالیا شدی؟

من از کودکی بازی های این تیم را دنبال می کردم. یکی دو بار اول که بازی هایشان را دیدم احساس کردم که از این تیم خوشم می آید. سال 82 هم که قهرمان شدند و من احساس می کردم این تیم ممکن است خیلی قوی نباشد، اما چیزی دارد که باعث می شود از آن خوشم بیاید.

چه تیم هایی رو دوست نداری و از شکستشان حتی خوشحال هم می شوی؟

آلمان تیمی بوده که همیشه مورد تنفر من بوده است. مخصوصا که همیشه رقیب ایتالیا هم بوده. اما از این آلمان اصلا بدم نمی آید و نمی دانم باید چه کار کنم. آنها دیگر مثل قبل ماشینی بازی نمی کنند و فوتبال زیبایی ارایه می دهند.

اولین یورویی که دنبال کردی کدام بود؟

سال 84. قهرمانی فرانسه و درخشش پلاتینی.

از دنبال کردن یورو چه خاطره خوبی داری؟

خاطره که زیاد است. اما تلخ ها بیشترند. اگر بخواهم خاطره شیرین بگویم باید به قهرمانی هلند در سال 88 اشاره کنم. هلند هم تیمی بوده که من همیشه آن را دوست داشته ام.

خاطره تلخ چطور؟

خاطره تلخ مربوط به سال 1996 است. ایتالیا با کلکسیونی از ستاره ها حتی از گروهش هم بالا نرفت. ایتالیا مغلوب خودش شد. البته آریگو ساکی هم کارهای عجیب و احمقانه زیادی انجام داد. مثلا باجو در تیم نبود.

کدام صحنه از بازی های یورو را هیچ وقت فراموش نمی کنی؟

گل مارکو فان باستن به شوروی در سال 88.

بازی هایی را که خودت گزارش نمی کنی، چگونه دنبال می کنی؟ ممکن است که با دوستان دور هم جمع شوید و بازی ها را ببینید؟

بله. خیلی از بازی های مهم را این طور می بینم. وقتی طرفداران متضاد در کنار هم جمع می شوند، جو جالبی به وجود می آید. من هم برخلاف بازی هایی که خودم گزارش می کنم. به راحتی می توانم هیجانم را بروز دهم.

امیدواریم بیوگرافی مزدک میرزایی مجری برنامه هتریک مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

مطالب مشابه را ببینید!

نگاهی بر زندگی بابک خرمدین؛ زندگینامه سردار ایرانی از تولد تا نبردها و دستگیری تا مرگ نگاهی بر زندگی فروغ فرخزاد؛ بیوگرافی از اوایل زندگی تا ازدواج، آثار و درگذشت او نگاهی بر زندگی کافکا اسطوره ادبیات؛ بیوگرافی از تولد تا روابط عاشقانه، آثار و مرگ او نگاهی بر زندگی مهدی اخوان ثالث؛ از اوایل زندگی، ازدواج، آغاز شعر گفتن، زندانی شدن و درگذشت نگاهی بر زندگی سیمین دانشور نویسنده و شاعر از تولد تا ازدواج، آثار ادبی و درگذشت او نگاهی بر زندگی نظامی گنجوی؛ بیوگرافی از تولد تا آثار معروف او و درگذشت بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر اسطوره بدنسازی؛ از مهاجرت تا موفقیت های ورزشی و سینمایی او نگاهی بر زندگی نیما یوشیج؛ از تولد این شاعر تا عاشقی، زندگی در روستا و اشعار نیمایی نگاهی بر زندگی خواجه نصیر الدین طوسی؛ از تولد تا مرگ و معروف ترین آثار او نگاهی بر زندگی سهراب سپهری؛ زندگینامه این شاعر از تولد تا شهرت و مرگ او