بیوگرافی متین ستوده ؛ عکس های شخصی و خانوادگی و در مورد زندگی هنری

متین ستوده

متین ستوده بازیگر زیباروی سینما و تلویزیون است که در سریال های پربیننده ای همچون میکائیل، غیرعلنی و لیسانسه های ایفای نقش کرده است. در این بخش بیوگرافی، در مورد زندگی شخصی و هنری این بازیگر می خوانید و عکس های خانوادگی و همسرش را هم آماده کرده ایم.

 

چکیده ای از بیوگرافی

  • نام اصلی :متین السادات ستوده
  • زمینه فعالیت: سینما، تلویزیون و تئاتر
  • تولد: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۶۴
  • محل زندگی: تهران
  • پیشه: بازیگر
  • سال‌های فعالیت: از ۱۳۷۴ تاکنون

بیوگرافی متین ستوده

متین ستوده بازیگر سینما و تلویزیون متولد 22 اردیبهشت سال 1364 است. او مدرک کارشناسی مدیریت بازیگرانی دارد. پدرش اصلاتا خرم آبادی است و بازنشسته صدا و سیما و مادرش هم معلم دبستان بود که هم اکنون بازنشسته شده است. او یک برادر بزرگتر از خودش به نام مانی و یک خواهر بزرگتر به نام مریم دارد.

متین ستوده

شروع بازیگری

او در زمان کودکی دو بار تجربه بازیگری را داشت که به دلیل حضور پدرش در صدا و سیما بود. نخستین بار در سن 10 سالگی در نقش نوه حمیده خیرآبادی در سریال این خانه دور است بازی کرد و بار بعد هم در نقش نوه هادی اسلامی در سریال بازنشستگی بازی کرد. پس از بازی کردن در این دو نقش، پدرش به دلیل ایجاد مشکلات تحصیلی، با بازی کردن او مخالفت کرد.

متین ستوده

کلاس های بازیگری

او به دلیل علاقه ای که به بازیگری داشت در کلاس های بازیگری امین تارخ کرد و پس از همین کلاس ها بود که توانست بازیگری را به صورت حرفه ای ادامه دهد. او می گوید که پس از سالها که بازیگری را شروع کردم، دیگر هیچ واسطه ای از سوی پدر نداشتم زیرا همه بازنشسته شده بودند و فقط با تلاش خودم به جایگاه فعلی رسیدم.

متین ستوده

شهرت

اوج شهرت متین ستوده در سریال لیسانسه ها بود. قبل از این سریال، در سریال یادآوری در سال 92 ایفای نقش کرد که خودش معتقد است یک نقطه عطف در زندگی هنری او است و سکوی پرتاب او می باشد.

متین ستوده

متین ستوده و همسرش

متین ستوده هنوز مجرد است و ازدواج نکرده است. او می گوید زمانی یک نفر مرا عاشقانه دوست داشت و حسش را صادقانه به من گفت ولی من او را درک نکردم و بی رحمانه با او صحبت کردم، بعد که نظرم عوض شد، دیگر دیر شده بود.

متین ستوده

علاقه به بازیگران

او با آزاده نامداری دوستی صمیمانه ای دارد و می گوید که او دچار بدشانسی شده است. گلشیفته فراهانی را یکی از بازیگران نابغه می داند و الگوی او در بازیگری است.

متین ستوده

بخش از گفتگوی متین ستوده

– متین ستوده به لر بودنم افتخار می‌کنم

متین ستوده می گوید من اصالتاً و از طرف پدری لر خرم‌آباد هستم و هم اکنون نیز اقوام در خرم‌آباد سکونت دارند چنانکه عمویم در این شهر صاحب یکی از انتشاراتی‌های مطرح است.

متین ستوده

متین ستوده به علاقه‌مندی زیادش به دیار لرستان مخصوصاً خرم‌آباد اشاره کرد و گفت:

تا جایی که فرصت به من اجازه داده و زمان یاری کند به لرستان سفر می‌کنم چرا که علاقه زیادی به این استان مخصوصاً زادگاه پدری‌ام خرم‌آباد دارم.

متین ستوده

متین ستوده  طبیعت لرستان را زیبا و غیر قابل توصیف عنوان کرد و ادامه داد:

لرستان جاهای دیدنی زیادی دارد و من تا کنون از مکان‌های دیدنی خرم‌آباد همچون آبشار نوژیان و مخملکوه دیدن کرده‌ام.

متین ستوده

وی به خاطرات کودکی خود در لرستان اشاره و بیان کرد:

بسیاری از خاطرات دوران کودکی من به روستای چم انجیر در خرم‌آباد بر می‌گردد چرا که مادربزرگم ساکن آن روستا است.

متین ستوده

متین ستوده بابیان اینکه خرم‌آباد همیشه برای من دل‌نشین و نوستالژیک است، افزود:

خرم‌آباد مرا به خاطرات شیرین کودکی و نوجوانی بازمی‌گرداند،لذا همواره سعی می‌کنم تصویری که از خرم‌آباد در ذهنم دارم تغییر نکند. با وجود دوری از زادگاه پدری‌ام حدود ۸۰ درصد به لهجه لری خرم‌آبادی مسلط هستم.

متین ستوده

بهترین درسی که از زندگی گرفتی؟

این را به همه میگم که مطمئن باش هیچ آدمی به اندازه پدر و مادرت از خوشحالی تو خوشحال نمی شن و به همون اندازه هم پدر و مادرت به اندازه غمگین بودن تو غصه نمی خورن، این را از متین ستوده همیشه به یادگار یه گوشه از قبلت بنویس.

متین ستوده

خودت متین ستوده را چطوری تعریف می کنی اون هم در زندگی شخصی اش؟

یه اردیبهشتی احساساتی و خالص که بی نهایت به خانواده ام وابسته ام، حیوانات را خیلی دوست دارم، گل و طبیعت را خیلی دوست دارم، خیلی بیش از حد حساسم اما بیشتر سعی می کنم که با منطقم جلو برم. جوری که احساساتم به منطقم غلبه نکنه. بچه ها را خیلی دوست دارم چون معتقدم فرشته هایی هستند که مهربونی و راستی در بند بند وجودشون خلاصه شده، عین آب زلالند و مثل بهار زیبا و خواستنی. هر جوری که نگاهشون کنی خودِ خودِ زندگی هستند.

متین ستوده

اگه قرار باشه متین ستوده فارغ از دنیای بازیگری کتاب زندگی اش را بنویسه درباره چی می نوشت، اسم کتاب را چی می ذاشت؟

امیدوارم که بابا حسین به این موضوع حسادت نکنه اما اگه بخوام کتابی بنویسم حتماً تقدیمش می کنم به مادرم و حتماً درباره او می نویسم و اسمش را می ذارم «هر چه که دارم برای مادرم». چون واقعاً هر چی که دارم و هر چی که ندارم به خاطر دعاهای مادرمه. اگه روزهای خوبی دارم به خاطر مهربونی اونه و اگه غم و غصه ای هم ندارم خدا را شکر باز هم به خاطر دعاهای اونه. پس حتماً درباره او و مهربونی هاش می نوشتم. وقتی همه چیزت را برای بچه هات می ذاری و همه وجودت را به خاطر بچه هایت فدا می کنی و خم به ابرو نمی یاری، هیچی ندارم بهت بگم که یک هزارم خوبی هات را جبران کنه جز اینکه بگم منو ببخش به خاطر همه مهربونی هات. دوستت دارم مامان مژگان خوبم.

در این بخش بیوگرافی متین ستوده بازیگر زیبای ایرانی را خواندید می توانید با رفتن به لینک بیوگرافی روزانه، زندگینامه دیگر هنرمندان را هم مشاهده کنید.

مطالب مشابه را ببینید!

نگاهی بر زندگی فروغ فرخزاد؛ بیوگرافی از اوایل زندگی تا ازدواج، آثار و درگذشت او نگاهی بر زندگی کافکا اسطوره ادبیات؛ بیوگرافی از تولد تا روابط عاشقانه، آثار و مرگ او نگاهی بر زندگی مهدی اخوان ثالث؛ از اوایل زندگی، ازدواج، آغاز شعر گفتن، زندانی شدن و درگذشت نگاهی بر زندگی سیمین دانشور نویسنده و شاعر از تولد تا ازدواج، آثار ادبی و درگذشت او نگاهی بر زندگی نظامی گنجوی؛ بیوگرافی از تولد تا آثار معروف او و درگذشت بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر اسطوره بدنسازی؛ از مهاجرت تا موفقیت های ورزشی و سینمایی او نگاهی بر زندگی نیما یوشیج؛ از تولد این شاعر تا عاشقی، زندگی در روستا و اشعار نیمایی نگاهی بر زندگی خواجه نصیر الدین طوسی؛ از تولد تا مرگ و معروف ترین آثار او نگاهی بر زندگی سهراب سپهری؛ زندگینامه این شاعر از تولد تا شهرت و مرگ او نگاهی بر زندگی سیمین بهبهانی؛ از تولد تا ازدواج و اشعار خاص او تا درگذشت و برخی از اشعار او