بیوگرافی طناز طباطبایی و همسرش ؛ عکس ها و اطلاعات زندگی شخصی هنری

طناز طباطبایی

طناز طباطبایی بازیگر زن ایرانی است که در فیلم ها و سریال های زیادی ایفای نقش کرده است  در حال حاضر مجرد است. در این بخش اطلاعات زندگی شخصی و هنری و بیوگرافی این بازیگر را می خوانید در ادامه عکس های او و همسرش را مشاهده می کنید.

چکیده ای از بیوگرافی طناز طباطبایی:

  • نام: طناز
  • نام خانوادگی: طباطبايی
  • تحصيلات: فارغ التحصيل کارگرداني تئاتر
  • زمينه فعاليت: بازيگر سينما، تلويزيون و تئاتر
  • تاريخ تولد: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۶۲ / ۱۰ مه ۱۹۸۳
  • محل تولد:  ‏تهران، ايران
  • مليت: ايران
  • پيشه: بازيگري
  • سال‌هاي فعاليت: از ۱۳۸۰ تاکنون
  • مدرک تحصيلی: کارشناسي کارگرداني تئاتر

طناز طباطبایی

بیوگرافی طناز طباطبايی

طناز طباطبایی متولد 20 اردیبهشت سال 1362 در محله نیاوران تهران است. او یک خواهر کوچکتر از خودش به نام لیلا دارد و به خواهرش بسیار علاقه ند است. شغل خواهر او مترجمی زبان است.

مادر خانه دار است و به شدت به مادرش هم وابسته است. پدر او در عرصه تجارت بسیار موفق است و در زمینه موسیقی هم فعالیت داشته است. طناز کارگردانی تئاتر خوانده است و با موسیقی هم اشنایی دارد و گیتاز هم می زند، مدتی هم کار نقاشی کرده است و گاهی هم نزد پدرش کارهای بازرگانی انجام داده است.

طناز طباطبایی

شروع بازیگری

او بازیگری را در کلاس های آزاد بازیگری شروع کرد. فقط یک ماه در کلاس ها شرکت کرده بود که در سن 18 سالگی برای نخستین بار توانست باری در جوانی به کارگردانی سعید سلطانی را در سال 1380 تجربه کند.

خانواده اش هیچ وقت با بازیگری اش مخالفت نکردند و بیشتر همراه و مشوق او بودند.

طناز طباطبایی

خصوصیات اخلاقی

خانواده‌اي دارم که هميشه به من چند گزينه مي‌دهند و مي‌گويند انتخاب کن و هيچ‌گاه دست و پايم را براي انجام کاري نمي‌بندند.

پدرم پس از انتخاب این راه به من گفت :دوست ندارم تو از کوچه و بازار بازيگر شوي. دوست دارم تحصيلات آکادميک داشته باشي و  تصميم گرفتم در دانشگاه کارگرداني نمايش و تئاتر بخوانم

دوستان اندک و گزيده‌اي دارم. به روانشناسي عشق مي‌ورزم. انسان جسور و آينده نگري هستنم و از زندگي عادي تنفر دارم.

در اوقات فراغت خود به گالري‌هاي عکس و نقاشي مي‌روم، همينطور فيلم تماشا مي‌کنم و کتاب مي‌خوانم.

زياد آدم معاشرتي نيستم. منطق خاص خودم را دارم و براساس آن عمل مي‌كنم،‌ حالا مي‌خواهد بقيه خوششان بيايد يا نيايد و كمي عصبي هستم.

طناز طباطبایی

حساسیت در انتخاب لباس

قبل از هر چیزی مهم ترین نکته راحتی با آن لباس است. من هیچ وقت هم طراح خاصی برای همه لباس هایم نداشتم. خودم را خوب می شناسم و می دانم چه بپوشم بیشتر بهم می آید و طرفدار جدی سادگی هستم. روی حساب همه اینها انتخاب هایم را خودم انجام می دهم و از طراح های مختلف که کارهای متفاوتی دارند خرید می کنم. ولی همیشه در همه آنها یک ویژگی بوده که به مدل و سبک و سلیقه من نزدیک بوده. من در مورد مد و لباس برخلاف خیلی ها که برندباز هستند و برند برای شان مهم است ، این چیزها اهمیت ندارد و تنها مهم این است لباسم ساده باشد و بتواند مدت زمان طولانی از آن زیاد استفاده کنم. یعنی اینطوری نباشد که یک بار بپوشم و بعد در کمد خاک بخورد. من دوست دارم یک دست لباس را بارها بپوشم. به نظرم این که سال های سال از یک لباس استفاده کنی هیچ اشکالی ندارد.

طناز طباطبایی

ازدواج طناز طباطبایی

او هنوز ازدواج نکرده است و مجرد است و گویا قصد ازدواج کردن را هم ندارد. در مورد ازدواج می گوید:

اصلا به ازدواج فکر نمیکنم و اگر فرزندي هم داشته باشم بيشتر از خودم دوستش نخواهم داشت

به شدت از پير شدن هراس دارم و دوست دارم هميشه جوان و شاداب باشم. نه تنها از پيرشدن جسم که از پيرشدن فکر نيز مي‌ترسم و از يک جا ماندن و بيهوده بودن متنفرم.

طناز طباطبایی

علاقه به نقاشی

بیشترین چیزی که برایم مهم بوده این است که مثل نقاشی باشم که اول باید نقاشی کلاسیک را بیاموزد و انجام دهد و مثلا یک کوزه را درست طراحی کند و بکشد و بعد به آرامی به نقاشی حرفه ای و ماندگار تبدیل شود. در مورد بازیگری هم من همین نظر را داشتم که اگر به آرامی قدم بر دارم و رشد کنم جایم محکم تر و تثبیت شده تر خواهد بود و خودم از خودم راضی تر خواهم بود. من هیچ وقت فکر نمی کنم که تثبیت شدم و ماندم و تمام نمی شوم.

طناز طباطبایی

معيارهاي انتخاب نقش

ويژه بودن کاراکتر است و يک سري حرف‌هايي که کاراکترهاي ديگر نمي‌توانند آنها را بزنند. شيوه انتخاب ثابتي يا شيوه کار ثابتي ندارد. به گفته خودش:”بستگي به فيلمنامه دارد” بازي در نقش يک سگ قطعا تجربه اي متفاوت براي هر بازيگري است. ديدن بازي ستاره‌اي مشهور در نقش يک سگ هم تجربه اي متفاوت براي علاقمندان به بازيگري و هنرهاي نمايشي است. طناز طباطبايي، ستاره سينما، با بازي در نقش “ميلو” سگ محبوب «تن تن» روي ديگري از توانايي‌هايش را به نمايش گذاشته است. طباطبايي با کارنامه کاري درخشان و قابل دفاعي که ارائه داده است ثابت کرده از شيفتگان تجربه‌هاي متفاوت است.

همچنین اعتقادش براین است که هر کاراکتری که یک بازیگر بازی می کند دنیای روانی خاصی برای خود دارد، و کوتاهی کارکتر مهم نیست بلکه چیزی که دارای اهمیت است تاثیرگذاری آن است.

طناز طباطبایی

بازی در تئاتر

تجربه بازی در تئاتر را داشته است. در این رابطه می‌گوید:” فضای تئاتر نسبت به سینما به من اجازه تجربه بیشتری می‌دهد. به اضافه اینکه من آن تجربیاتی که برای ورود و شناخت و یادگیری بازیگری در مدیوم سینما و تلویزیون لازم داشتم را پیدا کردم.  من هنوز مدیوم تئاتر را خوب نمی‌شناختم و کمی با آن برخورد سینمایی می‌کردم. اما در کارها  یک شب هایی با تماشاچی بی واسطه حرف می‌زنم و این تجربه نفس به نفس بودن با تماشاگر را واقعا دارم لمس می‌کنم.” او به اصل ” کم دیده شدن ولی خوب دیده شدن” بسیار معتقد است. و ترجیح می‌دهد ۱۰ نفر مخاطب در تئاتر داشته باشد اما همان ده نفر متفاوت بودن نقش او را تایید کنند تا در سینما مخاطبی میلیونی داشته باشد و آنطور که باید و شاید عمل نکند.

طناز طباطبایی

علاقه به سینما

بيشتر به سينما علاقمند است و عاشق پرده نقره ايست. به نظر او سينما سبک بازي و ژانرو مدل متفاوتي از بازي را مي‌طلبد، نمي توان اين دو را با هم مقايسه کرد زيرا شبيه به هم نيستند.

طناز طباطبایی

تاثیر گریم در بازی طناز طباطبایی

من به عنوان بازیگر باید بازی خودم را بکنم گاهی گریم هم می تواند کمک کند. چهره پردازی در جایگاه خودش خیلی خوب است و می تواند کمک کند، اما به عنوان بازیگر خیلی اعتقاد ندارم چهره پردازی به بازی کمک کند.

طناز طباطبایی

تاثیر بازیگر مقابل

از نظر طناز طباطبایی بازی نقش مقابل تاثیر زیادی روی او دارد  و درباره تجربه در مقابل بازیگران کاربلد می گوید کاملا این احساس را می کردم که این عزیزان انرژی های زیادی به من هم منتقل می کنند، لذا ناخودآگاه اگر بازی من نقص داشت. یک دفعه ده پله بالا می آمدم به خاطر اینکه من هم پاسخ این انرژی را به همان شدت می دادم

 

نقد کارها

طناز طباطبایی درباره کارهایش می گوید:معمولا افرادی که برای کارشان تلاش می کنند نسبت به آن کار غیرت نشان می دهند. پس در جایگاه نقد کردن نیستم زیرا به کار خود غیرت دارم و در موردش نمی توانم صحبت کنم، بهتراست این نقد و بررسی ها را به دیگران واگذارم.

 

علاقه شدید به بازیگری

به هیچ تجربه دیگری جز بازیگری فکر نمی کنم چون باورم این است که یک کار انجام بده اما آن یک کار را درست انجام بده. شاید چون یک کم کمال گرا هستم از انجام کارهای نصف و نیمه و غیر حرفه ای خوشم نمی آید. من از گالری گردی، تماشای آثار هنری، تماشای فیلم تئاتر، کتاب خواندن و سفر ذهن و روحم را تغذیه می کنم تا بتوانم در کارم خلاق تر باشم. اینها به اضافه ورزش یوگا که پای ثابت برنامه روزانه زندگی من هستند.

 

موفقیت 

طناز طباطبايی فكر میكند الان در حد خودش مي‌تواند آدم موفقی باشد، اما حالاحالاها با آن موفقيتي كه ته ذهنش است فاصله دارد.

 

بازی های تئاتر

سال تئاترکارگردان توضیحات
۱۳۹۰درسداریوش مهرجویی
۱۳۹۰کمی بالاترآروند دشت آرای
۱۳۹۱باغبان مرگآروند دشت آرای
۱۳۹۱تن‌تن و راز قصر مونداسآروند دشت آرای

 

سریال ها

سالمجموعهکارگردان توضیحات
۱۳۸۰گریه
 ۱۳۸۵در چشم بادمسعود جعفری جوزانی
۱۳۸۵میوه ممنوعهحسن فتحی
 ۱۳۸۸پرانتز بازکیومرث پوراحمد
۱۳۹۲کلاه قرمزی ۹۲ایرج طهماسبمیهمان برنامه

 

شبکه خانگی

سالسریالشبکه کارگردان
 ۱۳۹۱قلب یخیشبکه خانگی سامان مقدم
 ۱۳۹۲شاهگوششبکه خانگیداوود میرباقری

 

سینما

سالنام فیلمکارگردان توضیحات
۱۳۸۳دیشب باباتو دیدم آیدارسول صدرعاملی
۱۳۸۶چهارانگشتیسعید سهیلی
۱۳۸۶دماغفرزاد موتمنتله فیلم
۱۳۸۶جعبه موسیقیفرزاد موتمن
۱۳۸۶شب زدهفرزاد موتمن
۱۳۸۷میزاکحسینعلی لیالستانی
۱۳۸۷پسر تهرانیکاظم راست گفتار
۱۳۸۷صداهافرزاد موتمن
۱۳۸۸طهران تهرانمهدی کرم پور
۱۳۸۹مرهمعلیرضا داودنژاد
۱۳۸۹سرسپردهبهمن گودرزی
۱۳۸۹پرینازبهرام بهرامیان
۱۳۸۹گزارش یک جشنابراهیم حاتمی کیا
۱۳۹۰نارنجی پوشداریوش مهرجویی
۱۳۹۰هفتممسود قراگزلوفیلم کوتاه
۱۳۹۱هیس! دخترها فریاد نمی‌زنندپوران درخشنده
۱۳۹۲ساکن طبقه وسطشهاب حسینی
۱۳۹۲پنجاه قدم آخرکیومرث پور احمد
۱۳۹۲آرایش غلیظحمید نعمت الله
۱۳۹۳رخ دیوانهابوالحسن داوودی
۱۳۹۳مرگ ماهیروح‌الله حجازی
۱۳۹۴بیست هفته  مسعود قراگزلو
۱۳۹۴خشم و هیاهوهومن سیدی
۱۳۹۴ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تیناعبدالرضا کاهانی
۱۳۹۵  ویلایی هامنیره قیدی

 

امیدواریم بیوگرافی خانم طناز طباطبایی مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

مطالب مشابه را ببینید!

نگاهی بر زندگی فروغ فرخزاد؛ بیوگرافی از اوایل زندگی تا ازدواج، آثار و درگذشت او نگاهی بر زندگی کافکا اسطوره ادبیات؛ بیوگرافی از تولد تا روابط عاشقانه، آثار و مرگ او نگاهی بر زندگی مهدی اخوان ثالث؛ از اوایل زندگی، ازدواج، آغاز شعر گفتن، زندانی شدن و درگذشت نگاهی بر زندگی سیمین دانشور نویسنده و شاعر از تولد تا ازدواج، آثار ادبی و درگذشت او نگاهی بر زندگی نظامی گنجوی؛ بیوگرافی از تولد تا آثار معروف او و درگذشت بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر اسطوره بدنسازی؛ از مهاجرت تا موفقیت های ورزشی و سینمایی او نگاهی بر زندگی نیما یوشیج؛ از تولد این شاعر تا عاشقی، زندگی در روستا و اشعار نیمایی نگاهی بر زندگی خواجه نصیر الدین طوسی؛ از تولد تا مرگ و معروف ترین آثار او نگاهی بر زندگی سهراب سپهری؛ زندگینامه این شاعر از تولد تا شهرت و مرگ او نگاهی بر زندگی سیمین بهبهانی؛ از تولد تا ازدواج و اشعار خاص او تا درگذشت و برخی از اشعار او