بیوگرافی صبا کمالی ؛ عکس های شخصی و اطلاعات زندگی هنری

صبا کمالی
صبا کمالی بازیگر ایرانی اهل شمال است. او پس از بازی در سریال پس از باران بسیار معروف شد، ولی پس از این سریال رفته رفته کم کار شد. او از فساد در سینما صحبت هایی کرده است. اخیرا هم به دلیل شایعات توهین به امام حسین جنجالی شده است.
او در سال های دور در چند سریال محبوب ایرانی ایفای نقش کرد ولی پس از مدتی کم کار شد و زیاد دیده نشد تا اینکه از وضعیت فساد و عوامل بی شرم در سینما خبر داد.

بیوگرافی صبا کمالی

صبا کمالی متولد 24 بهمن ماه سال 1355 در ساری است. او در رشته سینما و تئاتر تحصیل کرده است و در سال 78 مدرک لیسانس را گرفته است.

صبا کمالی

شروع فعالیت هنری

او بازیگری را از تئاتر و در سال 76 شروع کرد و در سن 23 سالگی جایزه بهترین بازیگر زن را از سومین جشنواره تئاتر تهران برای بازی در نمایش عدمیت تا آدمیت دریافت کرد.

در سال 78 با فیلم متولد ماه مهر به کارگردانی احمدرضا درویش وارد عرصه سینما شد و نخستین سریالی هم که بازی کرد کیف انگلیسی بود.

با بازی در سریال پس از باران در سال 79 بسیار معروف شد و پس از آن در سریال شهریار و در سریال روزگار قریب هم بازی کرد.

او در طول سال های بازیگری اش زیاد در فیلم و سریالی بازی نکرده است و البته بیشتر فعالیت تئاتر داشته است و در بیش از 20 نمایش جضور داشته است.

صبا کمالی

دلیل کم کار شدن صبا کمالی

دلیل کم کاری خود را فساد و بی اخلاقی و پیشنهاد های وقیحانه تهیه کنندگان و عوامل تلویزیون و سینما عنوان کرده است.  او به دلیل داشتن مدرک کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار در سال های اخیر توانسته است بیزینس مستقلی داشته باشد و از فضای آلوده تلویزیون دور شود.

 

در سال ۹۵ او در فیلم سینمایی امپراتور جهنم به کارگردانی و نویسندگی پرویز شیخ طادی در نقش یک زن افغان و در کنار استاد علی نصیریان بازی کرده و از همکاری در این فیلم و عوامل آن بسیار ابراز خرسندی کرده است. صبا کمالی در سال ۹۷ پدر خود را از دست داد

 

صبا کمالی

افشاگری های صباکمالی

صبا کمالی در مصاحبه های خود بارها از وجود فساد اخلاقی در سینما و تلویزیون گفته و دلیل کم کاری اش در بازیگری را رد کردن پیشنهادهای وقیحانه‌ای که به او شده می‌داند. او می‌گوید

«یک بار فلان تهیه کننده‌ای که خودش را منتسب به فلان وزارت خانه می‌کند، ساعت ۳ صبح به زور می خواهد وارد خانه من بشود و من با فحش ناموس بیرونش کردم. از این موارد هزاران مدل وجود دارد. آنقدر زیاد است که هفتاد من مثنوی می شود. من بابت هر جواب ردی که به پیشنهاد وقیحانه تهیه‌کنندگان دادم آن‌ها مرا پنج سال به‌عقب پرت کردند. یک‌مشت موجودات حقیر که اسم دیگری را روی آن‌ها نمی‌توان گذاشت.» او می‌گوید مشکل من دشمنی یک عده موجود حقیر که مذکر بوده‌اند _چون نمی‌توانم اسم مرد روی آنها بگذارم_ بوده است و ایراد چندانی هم به آنها نمی توانم بگیرم چون سیستم حرفه ای سینما و تلویزیون اشتباه است راه ورود و خروج و بقای هنرمندان، بودجه گرفتن‌ها و کار ساختن‌ها اشتباه است. سیاست‌گذاری تلویزیون را کسانی انجام می‌دهند که درکی از هنر ندارند و حتی دشمن هنر هستند و از هنر می‌ترسند.

صبا کمالی

جراحی زیبایی

صبا کمالی از جمله بازیگرانی است که با عمل‌های زیبایی تغییر چهره نسبتا زیادی داشته است.

صبا کمالی

علاقه و احترام  به علی نصیریان

صبا کمالی پس از ایفای نقش در فیلم امپراطور جهنم در نقش زنی افغان و همسر علی نصیریان؛ به ایشان بسیار ادای احترام کرده و در صفحه اینستاگرامش اینگونه نوشته است:

«نه با تعارفات چاپلوسانه، استاد علی نصیریان استادِ استاد هاست. نه فقط در بازیگری بلکه در آموزش مهربانی و زندگی و هنر و ….
دوسال پیش در فیلم امپراطور جهنم ، در نقش یک دختر افغان که همسر استاد نصیریان بودم ، مقابل ایشان ، راحت و آسوده کارم را انجام دادم نه ترسی نه عذابی…..
ایشان به کارگردان فیلم گفتند….این دختر خیلی با استعداده….لطفا نقشش را زیاد کن….
در سکانسی به لهجه افغان برای استاد میخواندم…..در صحنه ای میگریستم….در صحنه ای ضجه میزدم……و در صحنه ای او را تحقیر میکردم…..‌‌…نقش کاملی بود……بلند نبود…..اما همه چیز داشت…….
هرچند نتیجه فیلم….بعلت سانسور….افتضاح شد……و از بازی من…..هیچ چیز باقی نماند…..اما من…..به آرزویم رسیدم…….بازی در مقابل علی نصیریان……آرزویی که از کودکی در قلبم حمل میکردم………و استاد نصیریان ندانست که در هنر کشورمان…..استعداد …..اصلا…..به تنهایی…..کافی نیست.
آرزوی سلامتی برایشان دارم.»

 

ازدواج و هسمر صبا کمالی

صبا کمالی هنوز مجرد است و فرزند و یا همسری ندارد و هر خبری تا به حال در مورد ازدواج او منتشر شده است، شایعه ای بیش نیست.

صبا کمالی

نویسندگی و شاعری

او به جز بازیگری در زمینه نویسندگی و سردون شعر هم فعال است و رشته اصلی اش را نویسندگی می داند و البته تا به حال کتاب چاپ نکرده است. او در این مورد می گوید:

«سال ۷۶ با حسین پناهی که کار می‌کردیم، وقتی شعرهایم را می‌خواند خیلی به من می‌گفت که کتاب چاپ کنم که الان خیلی از این که به حرفش گوش نکردم پشیمانم.  ترجیح می‌دهم برای اولین کتابم، شعرهایم را به چاپ برسانم. بعد هم در زمینه داستان کوتاه فعالیت کنم.»

صبا کمالی

کارنامه هنری

سینمایی

  • (۱۳۹۵) امپراتور جهنم
  • (۱۳۸۶) همیشه پای یک زن در میان است
  • (۱۳۸۲) بوتیک
  • (۱۳۸۱) چشمان سیاه
  • (۱۳۷۸) متولد ماه مهر

مجموعه تلویزیونی

  • (۱۳۸۱) مهمان‌پذیر – در نقش طوبی –  علی شوقیان
  • (۱۳۷۹) پس از باران – در نقش مرضیه – سعید سلطانی
  • (۱۳۸۸) رستگاران – در نقش سارا – سیروس مقدم
  • (۱۳۸۷) آینه‌های نشکن – در نقش سیمین – جواد اردکانی
  • (۱۳۸۸) کلانتر – در نقش پوپک – محسن شاه محمدی
  • (۱۳۸۲) راز شیوا – پرویز حسن‌پور
  • (۱۳۷۸) کیف انگلیسی – در نقش زهره – سید ضیاءالدین دری
  • (۱۳۸۹) خوش‌نشین‌ها – در نقش مهشید –  سعید آقاخانی
  • (۱۳۸۹) تله‌فیلم «سکوت مطلق» – جواد مزدآبادی
  • (۱۳۸۴) شهریار – در نقش عزیزه – کمال تبریزی
  • (۱۳۸۶) روزگار قریب – ملیحه همسر سید احمد طبیب – کیانوش عیاری

مطالب مشابه را ببینید!

بیوگرافی عرفان طهماسبی خواننده با استعداد (درباره زندگی شخصی و هنری او) نگاهی بر زندگی بابک خرمدین؛ زندگینامه سردار ایرانی از تولد تا نبردها و دستگیری تا مرگ نگاهی بر زندگی فروغ فرخزاد؛ بیوگرافی از اوایل زندگی تا ازدواج، آثار و درگذشت او نگاهی بر زندگی کافکا اسطوره ادبیات؛ بیوگرافی از تولد تا روابط عاشقانه، آثار و مرگ او نگاهی بر زندگی مهدی اخوان ثالث؛ از اوایل زندگی، ازدواج، آغاز شعر گفتن، زندانی شدن و درگذشت نگاهی بر زندگی سیمین دانشور نویسنده و شاعر از تولد تا ازدواج، آثار ادبی و درگذشت او نگاهی بر زندگی نظامی گنجوی؛ بیوگرافی از تولد تا آثار معروف او و درگذشت بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر اسطوره بدنسازی؛ از مهاجرت تا موفقیت های ورزشی و سینمایی او نگاهی بر زندگی نیما یوشیج؛ از تولد این شاعر تا عاشقی، زندگی در روستا و اشعار نیمایی نگاهی بر زندگی خواجه نصیر الدین طوسی؛ از تولد تا مرگ و معروف ترین آثار او