بیوگرافی سوگل طهماسبی ؛ عکس های خانوادگی و همسرش و در مورد زندگی شخصی هنری

سوگل طهماسبی

سوگل طهماسبی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است و یکی از بازیگران جنوبی خونگرم است. در این بخش بیوگرافی کامل، عکس های همسرش، اطلاعات زندگی شخصی و هنری او را آماده کرده ایم.

 

چکیده بیوگرافی

  • نام کامل: سوگل طهماسبی
  • تاریخ تولد: ۲۵ بهمن ۱۳۶۴
  • محل تولد: اهواز
  • پیشه :بازیگر
  • زمینه فعالیت: تئاتر، سینما و تلویزیون
  • سال‌های فعالیت: ۱۳۸۱ تا کنون
  • وضعیت تاهل: مجرد

سوگل طهماسبی

بیوگرافی سوگل طهماسبی

سوگل طهماسبی متولد 25 بهمن ماه سال 1364 در شهر اهواز است و اصلاتا بختیاری است. او بزرگ شده شهر اهواز است و در سن 16 سالگی به همراه خانواده ساکن تهران شده است.

سوگل طهماسبی

خانواده 

پدر او استاد منیاتور بود که متاسفانه فوت کردند و در حال حاضر با مادرش که خانه دار است زندگی می کند. او یک برادر به نام سینا و دو خواهر به نام ساغر و سحر دارد.

او در مورد خانواده اش می گوید:

من از بچگی در خانواده ای هنردوست بزرگ شدم که همگی با نقاشی، طراحی و … آشنا بودند. پدرم استاد نقاشی مینیاتور بود. برنامه روز جمعه ما این بود که همه خانواده در کنار پدر، مینیاتور می کشیدیم.

در راستای بازیگری هم خوشبختانه خانواده ام همیشه از من حمایت کردند و اگر حمایت ها و پشتیبانی های مادرم نبود شاید نمی توانستم به آرزویم برسم.

در اهواز من تنها دختری بودم که در گروه تئاترمان حضور داشتم و چون علاقه مند به فعالیت در زمینه بازیگری بودم مادرم مسوولیت کل گروه تئاتر را قبول کرد؛

به خاطر اینکه دوست داشت من در محیطی امن پیشرفت کنم. مادرم ۸ سال مرا هر روز ساعت ۴ بعدازظهر برای تمرین می برد و ساعت ۸ شب به خانه باز می گرداند و هرگز از رفت و آمد در این مسیر خسته نشد.

سوگل طهماسبی

مهاجرت  به تهران

او به همراه خانواده اش در سن 16 سالگی به شهر تهران مهاجرت کرده اند. در سال های اول در خانه خواهرش زندگی کرد و پس از قبولی در دانشگه و دوران دانشجویی مستقل شد. پس از فوت پدرش، مادرش هم به شهر تهران آمد و حالا در کنار مادرش زندگی می کند.

 

تحصیلات 

سوگل طهماسبی دیپلم رشته گرافیک را از هنرستان اهواز گرفت و تحصلات دانشگاهی را در همین رشته در شهر تهران ادامه داد و کاردانی گرافیک را گرفت. او دانشجوی انصرافی رشته تدوین است.

سوگل طهماسبی

فعالیت‌های مرتبط با رشته تحصیلی‌اش

رشته ام گرافیک است اما فعالیت چندانی در این رشته ندارم؛ البته گاهی برای دوستانم آرم و لوگو و… طراحی می کنم ولی اینکه شغل ثابتی در این زمینه داشته باشم، نه. این روزها هرکسی کمی فتوشاپ بلد باشد فکر می کند گرافیست هم شده. (می خندد)

اتکای من روی دست هایم است و گرافیک دستی بلدم و خیلی با دنیای تکنولوژی امروز آشنا نیستم. (می خندد) فکر می کنم برای گرافیست بودن آشنایی با چند نرم افزار کامپیوتری کفایت نمی کند چون دنیای بسیار گسترده ای است.

شروع بازیگری

سوگل طهماسبی بازیگری را از سن 8 سالگی و از تئاتر شروع کرد. او در سن 14 سالگی و اول دبیرستان در اهوار موفق به دریافت جایزه از جشنواره تئاتر استان خوزستان شد. در این جشنواره کیانوش عیاری به عنوان داور حضور داشت. به دعوت کیانوش عیاری برای بازی در سریال روزگار قریب به شهر تهران رفت و نخستین تجربه حرفه ای بازیگری اش را در سن 16 سالگی در این سریال به دست آورد.

او بلافاصله در سریال یوسف پیامبر در کنار بازیگران معروفی همچون کتایون ریاحی، مصطفی زمانی و … ایفای نقش کرد.

سوگل طهماسبی

به شهرت رسیدن

نخستین بار چهره او در سریال فاصله ها در سال 1389 دیده شد و سپس او در سریال مهرآباد، بال های خیس و .. به چهره ای موفق تبدیل شد. سریال کیمیا و سریال برادر هم به شهرت او اضافه کردند.

سوگل طهماسبی

بازیگران مورد علاقه 

سوگل طهماسبی بازیگران محبوب خود را پرویز پرستویی و مهتاب کرامتی عنوان می‌کند.

 

ازدواج سوگل طهماسبی

سوگل طهماسبی هنوز ازدواج نکرده و مجرد است. چنانچه اطلاعاتی در مورد ازدواج او ردیافت کنیم در همین بخش قرار خواهیم داد.

دلیل ازدواج نکردن

فرصت‌های مناسبی برای ازدواج داشته‌ام ولی شغل ما بازیگرها به گونه‌ای است که هم سخت می‌توانیم انتخاب کنیم و هم دیگران ما را سخت می‌پذیرند.

سوگل طهماسبی در ادامه می‌گوید:

ترجیح می‌دهم همسر آینده‌ام، همکارم نباشد، دوست دارم بنشینم و در مورد دنیای بازیگری با همسرم گفت‌وگو کنم، مهربان بودن همسرم برایم در اولویت است و اینکه شغل مرا باور کند تا بتوانم بیشتر پیشرفت کنم چون برای رسیدن به این جایگاه، زحمات زیادی کشیدم.

وی عنوان کرد:

احساس می‌کنم تجارب زیادی هست که باید کسب کنیم و به عنوان مثال، اگر بخواهیم همسر یا مادر خوبی باشیم، باید تجربیات بسیاری داشته باشیم ولی می‌بینیم ناگهان به سن ۳۰ سالگی رسیده‌ایم.طهماسبی ادامه داد: باید بگویم تا سال گذشته خیلی جدی به مسئله ازدواج فکر نمی‌کردم ولی حالا که در آستانه ۳۰ سالگی هستم بیشتر به فکر این موضوع هستم.

سوگل طهماسبی

فعالیت ورزشی 

سوگل طماسبی به ورزش هم اهمیت می دهد و در رشته بدنسازی فعالیت دارد و در این مورد می گوید که باشگاه رفتن همیشه یکی از بهترین تفریحات زندگی من است.

توجه سوگل طهماسبی به تغذیه و مراقبت‌های پوستی

سوگل طهماسبی:

اگر وقتی برای شام و ناهار پیدا کنم، بیشتر سبزیجات می خورم.

و بخاطر گریم های متعدد در سینما و تلویزیون، در زندگی شخصی ام کمتر آرایش می کنم تا پوستم کمی نفس بکشد.

 

نظر سوگل طهماسبی درباره‌ی مردم اهواز

سوگل طهماسبی:

من هرگز ندیده‌ ام یا نشنیده‌ ام که کسی به اهواز یا کلا جنوب سفر کند و از مردم این خطه بد بگوید. مردم جنوب خیلی خونگرم، مهمان نواز و مهربان هستند و معروف است که خاک جنوب دامنگیر است.

 

ویژگیهای شخصیتی سوگل طهماسبی

سوگل طهماسبی:

من هم خوشبختانه خصلت خونگرمی را از خانواده‌ ام به ارث برده‌ ام. حتی در اوج خستگی و بدترین شرایط هم با مردم خوب و خوش‌ برخورد هستم و اگر کسی را پیدا کردید که به شما بگوید سوگل طهماسبی با من برخورد بدی داشت شک نکنید من نبودم.

سوگل طهماسبی در ادامه می‌گوید:

من آدم سنتی هستم و با پیشرفت زمان، افکارش همچنان سنتی باقی خواهد ماند و ناراحت نیستم که افکارم را نمی توانم بروز کنم. در دوران جوانی و نوجوانی همیشه حجاب خوبی داشتم و با وجود اینکه همیشه آزادی فراوانی داشتم اما هیچگاه سوء استفاده از آن نکردم و پدرم می‌گفتند: دختری تربیت کردم که همیشه من را سربلند خواهد کرد.

 

وقتی پدرم مسئولیت مرا به عهده خودم گذاشت و گفت درست انتخاب کن و درست زندگی کن، در واقع مسئولیت خودم گردن خودم بود و خیلی آدم محتاطی شدم. و به سبب همین محتاطانه رفتار کردن، خیلی از نقش ها را از دست دادم . احساس می کردم که اینگونه از خودم بیشتر محافظت می کنم و به طرف مقابلم حد و مرزش را می فهماندم و در خیلی موارد کنار گذاشته شدم.

سوگل طهماسبی

فساد در سینما

به یک فیلمساز گفتم من حاضرم به عنوان هنرور از جلوی دوربین رد شوم ولی در واقع بهای گزافی ندهم بابت اینکه نقش اول اثری را بازی کنم. این کارگردان در پاسخ به من گفت تو در سینما هیچ چیزی نمی شوی. شاید از نظر آن فیلمساز من چیزی نشدم ولی از نظر خودم همه چیز شدم.

هدف من خیلی این نبود که آدم مشهوری شوم. چون اگر قرار بود بدین صورت فکر کنم روش و شیوه زندگی‌ام را به صورت دیگری انتخاب می کردم. شیوه‌ای که من انتخاب کردم در نهایت به آن شهرت ختم نمی شود. باورم نمی شد که من کاری را بازی کردم که پشت سر من دختری به عنوان هنرور (سیاهی لشگر) می‌نشست و بعدا در یکی از مجموعه ها نقش یک بازی می کرد. عیبی ندارد همه آدم های پیشرفت می‌کنند اما این مسئله برای من سنگین تمام شد.

 

بزرگترین درس زندگی‌ 

سوگل طهماسبی:

بزرگترین درسی که از زندگی‌ گرفتم این است که به هر کسی اعتماد نکنم،من خیلی قبل تر از این دنیا را خیلی سفید و خوشگل می دیدم و همیشه این را از زبان بزرگترها شنیده بودم که زندگی به این زیبای نیست که فکر می کنی،درسته که باید به دیگران اعتماد و اطمینان کرد ولی نه دیگه تا این حَد!! از زندگی یاد گرفتم تا چیزی برایم به یقین کامل نرسید اعتماد نکنم و زندگی را کمی موشکافانه تر ببینم.

مطالب مشابه را ببینید!

نگاهی بر زندگی بابک خرمدین؛ زندگینامه سردار ایرانی از تولد تا نبردها و دستگیری تا مرگ نگاهی بر زندگی فروغ فرخزاد؛ بیوگرافی از اوایل زندگی تا ازدواج، آثار و درگذشت او نگاهی بر زندگی کافکا اسطوره ادبیات؛ بیوگرافی از تولد تا روابط عاشقانه، آثار و مرگ او نگاهی بر زندگی مهدی اخوان ثالث؛ از اوایل زندگی، ازدواج، آغاز شعر گفتن، زندانی شدن و درگذشت نگاهی بر زندگی سیمین دانشور نویسنده و شاعر از تولد تا ازدواج، آثار ادبی و درگذشت او نگاهی بر زندگی نظامی گنجوی؛ بیوگرافی از تولد تا آثار معروف او و درگذشت بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر اسطوره بدنسازی؛ از مهاجرت تا موفقیت های ورزشی و سینمایی او نگاهی بر زندگی نیما یوشیج؛ از تولد این شاعر تا عاشقی، زندگی در روستا و اشعار نیمایی نگاهی بر زندگی خواجه نصیر الدین طوسی؛ از تولد تا مرگ و معروف ترین آثار او نگاهی بر زندگی سهراب سپهری؛ زندگینامه این شاعر از تولد تا شهرت و مرگ او