بیوگرافی زهرا اویسی + در مورد زندگی شخصی هنری و عکس های همسرش

زهرا اویسی

بیوگرافی زهرا اویسی

زهرا اویسی بازیگر متولد 3 اسفند ماه سال 1362 در تهران است. او مدرک کارشناسی رشته حقوق دارد و فرزند بازیگر پیشکسوت زهره صفوی می باشد.  او نوه میراحمد صفوی نیز می باشد که کارگردان تئاتر بود. او سه برادر و سه خواهر دارد.

شایعه شده است که او دختر فتحعلی اویسی است که این درست نیست و این دو نسبتی با هم ندارند.

زهرا اویسی

شروع بازیگری

او سال 68 با مادرش در صحنه فیلمبرداری سریالی به کارکردانی محمد حسین زاده حضار می شد و با خودش کارهای مادرش را تکرار می کرد و همین باعث جلب توجه جعفر بزرگی شد و از او تست بازیگری گرفتند و به همین نحو او بازیگر شد.

زهرا اویسی

بازی در کنار خسرو شکیبایی

در سال 73 در فیلم سینمایی کیمیا به کارگردانی احمدرضا درویش در کنار بازیگران معروفی همچون خسرو شکیبایی و بیتا فرهی ایفای نقش کرد و همین باعث شد که شناخته شود.

زهرا اویسی

بازی در سریال های موفق

او پس از گرفتن دیپلم در سریال هایی مانند خ قرمز، خانه ما، اگه بابام زنده بود و … ایفای نقش کرد که همین باعث شد نتواند تحصیل را ادامه دهد.

زهرا اویسی

انتخاب شغل دوم

پس از تجربه کردن بازیگری تصمیم گرفت که شغل را پیش بگیرد و بازیگری را به صورت تفننی انجام دهد و به تشویق خواهرش که وکیل پایه یک است، رشته حقوق را انتخاب کرد و در حال حاضر با خواهرش همکار است.

زهرا اویسی

نسبت فامیلی با فتحعلی اویسی

شایعه شد که او با فتحعلی اویسی نسبت فامیلی دارد. او دختر زهره صفوی است و با آقای فتحعلی اویسی هیچ نسبت فامیلی ندارد. می گوید که شایعه کرده بودند مادرم همسر آقای فتحعلی اویسی است و خانواده ای جدید برای ما ساخته بودند که بسیار حاشیه ای شد.

زهرا اویسی

الگوی بازیگری

او می گوید بیش از این که الگوی من باشند به بازی بعضی از بازیگران علاقه دارم. او به بازی فاطمه معتمدآریا، گلاب آدینه، رویا نونهالی، لیلا حاتمی علاقه دارد و کارهای آنها را دنبال می کند.

زهرا اویسی

ازدواج

هیچ گونه اطلاعاتی از همسر این بازیگر در دست نیست و معلوم نیست که او مجرد است یا متاهل.

فیلم ها

● لبه تیغ (جمال شورجه، ۱۳۷۱)
● حسرت (۱۳۷۳)
● کیمیا (احمد رضا درویش، ۱۳۷۳)
● مرضیه (اسفندیار شهیدی، ۱۳۷۳)
● ماه پیشونی (جواد ارشاد، ۱۳۷۴)
● تنها (علی قوی تن، ۱۳۷۶)
● شور زندگی (فریال بهزاد، ۱۳۷۷)
● همسفر (مجموعه – یک قسمت – قاسم جعفری، ۱۳۷۹)
● مثلث آبی (هادی صابر ساختهٔ سال ۱۳۷۸)
● اشک و سکوت ( اصغر نصیری سال 1390 )

زهرا اویسی

فیلمهای تلویزیونی

● خانه روباه (۱۳۸۸)
● دزدی که برای شام آمد (۱۳۹۲)
● پارسا و رویا (۱۳۹۲)

 

سریال ها

● خانه من کجاست ؟ (محمد حسن‌زاده، ۱۳۷۱)
● خانه ما (مسعود کرامتی، ۱۳۷۸)
● خط قرمز (قاسم جعفری، ۱۳۸۰)
● ورود ممنوع، ممنوع (مهران غفوریان، ۱۳۸۲)
● اگه بابام زنده بود (همایون اسعدیان، ۱۳۸۳)
● ساده مثل نامه (پرستو شامحمدی، ۱۳۹۲)
● برابر با اصل (سید جلال الدین دری ، ۱۳۹۳)

 

 

مطالب مشابه را ببینید!

نگاهی بر زندگی بابک خرمدین؛ زندگینامه سردار ایرانی از تولد تا نبردها و دستگیری تا مرگ نگاهی بر زندگی فروغ فرخزاد؛ بیوگرافی از اوایل زندگی تا ازدواج، آثار و درگذشت او نگاهی بر زندگی کافکا اسطوره ادبیات؛ بیوگرافی از تولد تا روابط عاشقانه، آثار و مرگ او نگاهی بر زندگی مهدی اخوان ثالث؛ از اوایل زندگی، ازدواج، آغاز شعر گفتن، زندانی شدن و درگذشت نگاهی بر زندگی سیمین دانشور نویسنده و شاعر از تولد تا ازدواج، آثار ادبی و درگذشت او نگاهی بر زندگی نظامی گنجوی؛ بیوگرافی از تولد تا آثار معروف او و درگذشت بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر اسطوره بدنسازی؛ از مهاجرت تا موفقیت های ورزشی و سینمایی او نگاهی بر زندگی نیما یوشیج؛ از تولد این شاعر تا عاشقی، زندگی در روستا و اشعار نیمایی نگاهی بر زندگی خواجه نصیر الدین طوسی؛ از تولد تا مرگ و معروف ترین آثار او نگاهی بر زندگی سهراب سپهری؛ زندگینامه این شاعر از تولد تا شهرت و مرگ او