بیوگرافی مونا برزویی ترانه سرا ؛ عکس و در مورد زندگی شاعر جوان ایرانی

مونا برزویی

خانم مونا برزویی یکی از شاعران و ترانه سرایان موفق است که خوانندگان محبوب ایرانی با او تجربه همکاری داشته اند. در این قسمت سایت روزانه بیوگرافی مونا برزویی ترانه سرای موفق ایرانی را آماده کرده ایم. در ادامه اطلاعات زندگی شخصی و هنری و عکس های این ترانه سرا را قرار داده ایم.

بیوگرافی مونا بروزیی

مونا برزویی شاعر و ترانه سرای متولد 19 اردیبهشت سال 1363در شهر تهران است. او مدرک کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی دارد.

مونا برزویی

شروع فعالیت

او از سن 14 سالگی شروع به فعالیت کرد. در ابتدا اشعار نو و سپید را زیاد مد نظر نداشت ولی به صتویه دوستانش سرودن ترانه را هم امتحان کرد.

آولین شعری که نوشت

او در سن 14 سالگی اولین شعر را نوشت:

گلی به رنگ شقایق به شکل امید

به گلزار سیاه و به دیده سپید

کنار رود روان، به یک شب مهتاب

برای دیدن خواب ستاره میخندید

مونا برزویی

ازدواج و همسر

اطلاعات دقیقی در مورد وضعیت ازدواج خانم برزویی در دست نیست و گویا در حال حاضر تنها زندگی می کند.

مونا برزویی

همکاری با شادمهر عقیلی

او تجربه همکاری با خواننده بزرگ شادمهر عقیلی را دارد. می توان گفت که معروف ترین آهنگ های شادمهر عقیلی با ترانه های این خانم هستند. اولین ترانه ای که مونا بروزیی نوشت، اشک من پیرهنتو تر کرده بود که در آلبوم آدم فروش اجرا شد و این شروع فعالیت های دیگر خانم بروزیی بود.

مونا برزویی

شهرت با تقدیر سپس حالم عوض میشه

آهنگ تقدیر را بر اساس یک خط از ملودی دوستان آهنگساز نوشت ولی این کار در ایران نتیجه ای نداد. روزی شادمهر به این ترانه نگاهی انداخت و فردای آن روز این کرا ساخت و به موفقیتی بی نظیر رسید. دیگر آهنگ معروف هم آهنگ حالم عوض میشه بود.

مونا برزویی

ممنوع الکارشدن و سپس ممنوع الخروجی

او به دلیل همکاری با شادمهر عقیلی و همچنین انتشار موزیک ویدیوهای سعید مدرس در ماهواره که به ترانه سرایی مونا برزویی بودند ممنوع الفعالیت شد و سپس ممنوع الخروج شد. او به دلیل عشق و علاقه ای که به کارش داشت، مدتی با نام خواهرش سارا و سپس مادرش نسترن شیرمحمدی کارهایش را منتشر کرد.

مونا برزویی

عکس مونا برزویی و مهدی یراحی

مونا برزویی

عکس جدید مونا برزویی

مونا برزویی

 

مونا برزویی

 

مونا برزویی

 

مونا برزویی

 

مونا برزویی

 

 

 

مطالب مشابه را ببینید!

نگاهی بر زندگی بابک خرمدین؛ زندگینامه سردار ایرانی از تولد تا نبردها و دستگیری تا مرگ نگاهی بر زندگی فروغ فرخزاد؛ بیوگرافی از اوایل زندگی تا ازدواج، آثار و درگذشت او نگاهی بر زندگی کافکا اسطوره ادبیات؛ بیوگرافی از تولد تا روابط عاشقانه، آثار و مرگ او نگاهی بر زندگی مهدی اخوان ثالث؛ از اوایل زندگی، ازدواج، آغاز شعر گفتن، زندانی شدن و درگذشت نگاهی بر زندگی سیمین دانشور نویسنده و شاعر از تولد تا ازدواج، آثار ادبی و درگذشت او نگاهی بر زندگی نظامی گنجوی؛ بیوگرافی از تولد تا آثار معروف او و درگذشت بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر اسطوره بدنسازی؛ از مهاجرت تا موفقیت های ورزشی و سینمایی او نگاهی بر زندگی نیما یوشیج؛ از تولد این شاعر تا عاشقی، زندگی در روستا و اشعار نیمایی نگاهی بر زندگی خواجه نصیر الدین طوسی؛ از تولد تا مرگ و معروف ترین آثار او نگاهی بر زندگی سهراب سپهری؛ زندگینامه این شاعر از تولد تا شهرت و مرگ او